
Συνέντευξη τύπου, σχετικά με την υπέρογκη αύξηση στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης, με την οποία επιβαρύνονται οι δημότες του Δήμου Δοξάτου, παραχώρησε η κ. Κυριακή Παπαζώτου, η Δημοτική Σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης «συνΕργάζομαι».
Αναλυτικά, η κ. Παπαζώτου ανέφερε τα εξής:
Κατ’ αρχάς καλημερίζω και ευχαριστώ όλους εσάς από τα μέσα μαζική ενημέρωσης που ανταποκριθήκατε στο κάλεσμά μου και είστε εδώ δίνοντάς μου τη δυνατότητα να ενημερώσω υπεύθυνα τους δημότες του Δήμου μου.
Για ένα θέμα που τους ταλαιπωρεί και τους προβληματίζει αυτήν την περίοδο.
Ο λόγος μου θα είναι συνοπτικός αν και πρέπει να ακουστούν λεπτομέρειες. Πολλά ακούστηκαν και συνηθίζουμε να δίνουμε μάχες μέσα στα συμβούλια.
Οι συνδημότες μου έρχονται αντιμέτωποι με ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για την εποχή. Αυτό δεν είναι άλλο από την υπέρογκη αύξηση στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης.
Η διοίκηση του κυρίου Βογιατζή αποφάσισε την αύξηση αυτή. Ποτέ δε συναινέσαμε.
Θέλω να διευκρινίσω γιατί πολύ συχνά μας ρωτούν ότι η παράταξή μας δεν συναίνεσε και καταψήφισε αυτήν την αύξηση.
Συγκεκριμένα το θέμα ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο και λόγω του ότι μέλος της παράταξής του τάχθηκε υπέρ της δίκης μας άποψης δεν κατάφερε να περάσει το θέμα έτσι όπως ήθελε.
Στη συνέχεια έφερε το θέμα Στη Δημοτική Επιτροπή, διότι βλέπετε εκεί η πλειοψηφία του είναι πιο ισχυρή. Πέντε μέλη από τη δίκη του παράταξη δυο από τη δική μας.
Κατάφερε και πέρασε αυτήν την τρομακτική αύξηση.
Οι δημότες του Δήμου Δοξατου καλούνται να πληρώσουν λογαριασμούς που είναι περίπου 2,5 φορές πάνω από τους προηγούμενους.
Μια μεγάλη μερίδα συνδημοτών μας έχει λάβει τους πρώτους εκ των τριών λογαριασμών που θα σταλούν φέτος.
Στο σύνολο όπως μας ενημέρωσαν θα στείλουν τρεις λογαριασμοί ένας για το πάγιο ύδρευσης, για το πάγιο αποχέτευσης άλλος και ο τρίτος με τις καταναλώσεις και την επιπλέον χρέωση για την αποχέτευση.
Οι δημότες λοιπόν έλαβαν ένα πάγιο ύδρευσης αυξημένο κατά 80% από αυτό που ίσχυε.
Βέβαια ο κύριος Βογιατζής προτρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση νερού να μην πλένουμε αυτοκίνητα, να μην ποτίζουμε μπαξέδες.
Όλα αυτά στα αγροτικά κατά κύριο λόγο χωριά μας.
Πως να αντέξει τέτοιες αυξήσεις ο κόσμος;
Ο κ. Βογιατζής βρίσκει συνεχώς δικαιολογίες λέγοντας πως αυτό είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι δεν πληρωνόταν όλο το ποσό που έπρεπε να εισπράξει ο Δήμος από τους δημότες το προηγούμενο χρονικό διάστημα.
Σε αυτήν την περίπτωση προσπαθείς να βρεις τρόπο να αυξήσεις την εισπραξιμότητα και όχι τους λογαριασμούς, χτυπώντας ουσιαστικά τους καλοπληρωτές και πάλι.
Λέει ότι έτσι θα κλείσει την ανταποδοτικότητα (έσοδα – έξοδα) γιατί μέχρι τώρα ο Δήμος χρησιμοποιούσε από τα τακτικά έσοδα και επιβαρυνόταν άλλοι κωδικοί που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν επωφέλεια για παράδειγμα των σχολείων.
Στην πραγματικότητα θα κάνει ακριβώς το ίδιο αφού ο Δήμος για τα πάρκα, τα σχολεία και ότι του ανήκει θα πληρώνει στη ΔΕΥΑ σύμφωνα με πρόσφατη απόφασή του.
Επίσης, ουδεμία σχέση έχει τι συνέβαινε μέχρι σήμερα με αυτήν την επιβάρυνση των δημοτών
Θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι:
Σύστησε μια νέα εταιρεία. Δίκη του πρωτοβουλία. Αυτή δεν έχει ούτε χρέη ούτε υποχρεώσεις από παλιά για να μπορεί να δικαιολογήσει έτσι τις αυξήσεις.
Συνδέει τον βιολογικό καθαρισμό με τις αυξήσεις.
1ον. Η αύξηση που έχει διαπιστώσει στους λογαριασμούς του αυτήν τη στιγμή ο δημότης αφορά την ύδρευση. Πάγιο και κατανάλωση για την ύδρευση αυξάνονται σημαντικά. Αυτή η αύξηση όπως καταλαβαίνετε δεν έχει σχέση με τον βιολογικό καθαρισμό.
Ο κάθε πολίτης διαπιστώνει με απλή λογική ότι αυτό που του λέει ο Δήμαρχος που τον εκπροσωπεί είναι ανεδαφικό.
2ον. Ρωτήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν λάβαμε ακόμα απάντηση: Τι ενέργειες έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο για το έργο αυτό; Λειτουργεί ο βιολογικός καθαρισμός στο σύνολο του; Με ποια σύμβαση; Δεν έχουμε δει κάτι; Μήπως ο Δήμος τον λειτουργεί μόνος του; Πώς υπολογίστηκαν αυτές οι χρεώσεις;
3ον Ο Δήμαρχος ισχυρίζεται ότι μιλούσε η προηγούμενη διοίκηση για αυξήσεις, είπε ποτέ τι αυξήσεις;
Από την προσωπική μου γνώση και εμπειρία, αυτό που επικρατούσε είναι ότι θα αυξηθεί στα 30 ευρώ το πάγιο.
Πες ότι έπεφτε έξω η υπηρεσία και θα έπρεπε να γίνει διπλάσιο από αυτό που ήταν για παράδειγμα 40 ευρώ ή και 50 ευρώ.
Τώρα εκτός του ότι έγινε 36 συν ΦΠΑ περίπου 45 ευρώ.
Επιπλέον η ΔΕΥΑ χρεώνει τον δημότη με 0,20 ευρώ ανά κυβικό για το 80% των κυβικών που μετρούνται στην ύδρευση.
Καταλαβαίνεται τι αύξηση είναι αυτή.
Στα 200 κυβικά είναι 80 ευρώ!
Από το μηδέν που πλήρωνε ο δημότης.
Είναι ο μοναδικός Δήμαρχος της ΠΕ Δράμας που πήγε σε τέτοιες αυξήσεις!
Ο μοναδικός και δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος.
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι Δήμοι έχουν τα προβλήματά τους, καθώς έχουν πλέον μεταβιβαστεί σ’ αυτούς πολλαπλές αρμοδιότητες και ο κάθε ένας προηγούμενος και επόμενος προσπαθεί να βάλει ένα λιθαράκι. Στο τέλος του 2023, ο Δήμος Δοξάτου και αυτό φαίνεται από τα οικονομικά στοιχεία που μας παρείχαν από την οικονομική υπηρεσία δεν άφησε υποχρεώσεις. Υπήρχε προγραμματισμός και πρόβλεψη για όλα. Βέβαια, είναι επίσης γνωστό ότι δεν είναι ένας δήμος με έχει λιγοστούς πόρους και οικονομικές δυνατότητες.
Δεν μπορεί όμως αυτό να το πληρώσει ο Δημότης.
Γι’ αυτόν τον λόγο θα έπρεπε να σκύψει το κεφάλι στην προετοιμασία έργων και ενεργειών που θα αποφέρουν έσοδα με τρόπο που δε θα επιβαρύνει τον δημότη.
Να εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις και έργα που θα μειώσουν τις καταναλώσεις με στόχο την ελάφρυνση των δημοτών.
Ένα τέτοιο έργο είναι για παράδειγμα το έργο της αναβάθμισης των αντλιοστασίων και της τηλεμετρίας που αφήσαμε. Εκσυγχρονίζει, εξοικονομεί και διασφαλίζει ένα πιο βιώσιμο Δήμο.
Μια τέτοια ενέργεια είναι αυτή που είχαμε κάνει αυτοματοποιώντας την λειτουργία των αντλιοστασίων στις Πηγές και έτσι μπορέσαμε να πάρουμε τα άτομα που δούλευαν εκεί τόσα χρόνια ως φύλακες και να τους δώσουμε άλλες αρμοδιότητες για να εξοικονομήσουμε χρήματα από την πληρωμή επιπλέον προσωπικού ή εξωτερικών συνεργατών.
Αυτά πρέπει να κάνει ένας Δήμαρχος.
Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι δεν βλέπουμε αυτή τη διορατικότητα στον κ. Βογιατζή.
Αν υπήρχε αυτή η διορατικότητα, θα ερχόταν και το αποτέλεσμα διότι χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν.
Θα σας φέρω άλλο ένα παράδειγμα. Σκεφτείτε ότι δουλέψαμε τόσα έργα με το υπάρχον προσωπικό του Δήμου και ο κ. Βογιατζής δέσμευσε 75.000 ευρώ σε κωδικό του προϋπολογισμού του Δήμου για να προσλάβει άτομα της προτίμησης του μέσω μια εταιρίας.
Έχει προχωρήσει ήδη στις δυο προσλήψεις.
Προς το παρόν επιβαρύνει τον Δήμο χωρίς αποτέλεσμα.
Μας είπε κάτι που δεν περιμέναμε από τον ίδιο ότι τα έργα έρχονται με μία αίτηση.
Τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται είναι έργα που μελετήθηκαν, χρηματοδοτήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και τα περισσότερα ξεκίνησαν από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή.
Και αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζει κάνεις όχι για να πει μπράβο στην προηγούμενη διοίκηση αλλά γιατί έτσι μόνο θα μπορέσει να αξιολογήσει καλύτερα τη νέα διοίκηση.
Οι κάτοικοι του Δήμου μας ταλαιπωρούνται, οι Πρόεδροι των χωριών κατά πλειοψηφία είναι και πάλι σε απόγνωση.
Ιδιαίτερα όσοι προέρχονται από την παράταξή μου.
Είδαμε τους Προέδρους του Καλαμώνα και του Νεροφράκτη να αντιδρούν για το γεγονός ότι συν τοις άλλοις δεν έχουν μετρηθεί τα ρολόγια στα χωριά τους γεγονός που σημαίνει ότι θα πληρώσουν οι κάτοικοι για περίοδο 18 μηνών και όχι για 12 μήνες που σημαίνει ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερες οι χρεώσεις αφού τα περισσότερα κυβικά θα ανήκουν στη μεγαλύτερη κατηγορία χρέωσης.
Ελπίζω αν και είναι δύσκολο να βρεθεί μία νόμιμη λύση ώστε να ανατραπεί αυτή η τεράστια αστοχία.
Μάλιστα ο Πρόεδρος του Καλαμωνα βγήκε να ενημερώσει τους κατοίκους του χωριού του με ένα βίντεο στο σύνολο του αληθές και ο κ. Βογιατζής τον κατηγόρησε για ψεύδη.
Μάλιστα χρησιμοποίησε ασυνήθιστες για Δήμαρχο εκφράσεις όπως «κρεσέντο λαϊκισμού, ψεύδη, φερέφωνο, ψεύτο παλικαρισμοί, παίζεις ρόλο “ηχολήπτη”, σας ταΐζει, υποκρισία…».
Λόγια που δεν τιμούν σίγουρα τον ίδιο.
Ακόμα κι εγώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο έχω αναφέρει ότι δεν θέλω να εκφράζεται έτσι ο Δήμαρχος που με εκπροσωπεί.
Και φυσικά όλα αυτά που περιγράφει δεν έχουν καμία σχέση με ένα νέο παιδί που ασχολείται περισσότερο διάστημα με τα κοινά από ότι ο ίδιος και προσφέρει συνεχώς στην τοπική κοινωνία με το μεράκι του.
Κλείνοντας το θέμα θα ήθελα να πω ότι θεωρώ ότι οι αυξήσεις είναι αποτέλεσμα του γεγονότος της ίδρυσης της ΔΕΥΑ που ιδρύθηκε όχι γιατί ο Δήμος ήταν αναγκασμένος να το κάνει, αλλά για ο Δήμαρχος ήθελε να την ιδρύσει γιατί προεκλογική του δέσμευση.
Θεωρώ ότι οι αυξήσεις έγιναν για να καλύψουν τους μισθούς για τη λειτουργία της.
Αυτήν τη στιγμή ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ παίρνει έναν γενναίο μισθό, όπως και εξωτερικοί συνεργάτες της παράταξης αλλά και του περιβάλλοντος του κυρίου Βογιατζη.
Αυτά καλύπτουν οι αυξήσει που ήρθαν!
Επιπρόσθετα, η δικαιολογία κάποτε ήταν ότι η ΔΕΥΑ θα παρείχε βελτιωμένες υπηρεσίες
Δυστυχώς ούτε αυτό είδαμε.
Για παράδειγμα,
Η ΔΕΥΑ έκανε ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη το μοίρασμα των λογαριασμών.
Και βλέπουμε εθελοντές όπως μας είπαν οι ίδιοι από όλα τα χωριά να συμβάλλουν.
Και φυσικά δεν φταίει ο συνεργάτης.
Αφού η ανάθεση έγινε μόλις μέσα Ιουνίου.
Αυτό φυσικά και δεν δείχνει βελτίωση.
Μάλιστα οι λογαριασμοί έληγαν 31 Ιουλίου.
Μετά τη διαμαρτυρία των κατοίκων η ημερομηνία παρατάθηκε για τις 31 Αυγούστου και πάλι γύρω στο 20-30% ίσως και παραπάνω δεν έχει λάβει τον λογαριασμό του οπότε είναι αβέβαιο το κατά πόσο θα προλάβει.
Και θα πρέπει μέσα δε λίγες μέρες να τον πληρώσει αλλιώς θα έχει προσαυξήσεις.
Και ποιος ξέρει ίσως να έχει και κατασχέσεις;
Γιατί μην ξεχνάμε ότι το μέτρο των κατασχέσεων χρησιμοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα αφήνοντας σε απόγνωση δεκάδες οικογένειες απροειδοποίητα.
Τέλος, δεν είδαμε να γίνονται πιο γρήγορα οι βλάβες και συναντάμε δημότες με προβλήματα σημαντικά που δεν επιλύονται όπως αυτό κτηνοτρόφου που θέλει εδώ και πολύ καιρό να συνδεθεί το δίκτυο για να λειτουργήσει σωστά τη μονάδα του αλλά απλά περνούν οι μήνες.
Βλέποντας ότι τίποτα δεν άλλαξε στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Ότι η ΔΕΥΑ δημιούργησε προβλήματα παρά έλυσε.
Με ρωτούν αν εμείς θα συστήναμε ΔΕΥΑ και η απάντησή μου είναι κατηγορηματικά όχι και αν θα κλείναμε τη ΔΕΥΑ όταν γίνουμε διοίκηση και η απάντηση είναι κατηγορηματικά ναι.
Δε ζητούμε απλά… αλλά απαιτούμε ο Δήμαρχος να ακούσει την απαίτησή μας και των δημοτών και την κραυγή αγωνίας όλων μας και να μειώσει τα τέλη διότι αυτό το μέτρο δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στον τόπο μας που ερημώνει.
Ο τόπος μας χρειάζεται κίνητρα για να έρθει κόσμος να ζήσει εδώ.
Αυτά πρέπει να βρούμε και σ’ αυτό πάνω πρέπει να δουλέψουμε και είμαστε στη διάθεσή τους να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.
Υποσχόμαστε σε κάθε δημότισσα και δημότη του τόπου μας ότι δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε και είμαι πεπεισμένη ότι η παράταξή μας με τις πιέσεις που ασκεί θα καταφέρει να επιφέρει τη μείωση τελικά των τελών.

