Σε ανακοίνωση της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφέρονται τα εξής:
Στην 4η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου η «Λαϊκή Συσπείρωση» ανέδειξε το ζήτημα της αποκατάστασης του Φράγματος των Μαριών στη Θάσο. Για το θέμα παρενέβησαν εκπρόσωποι μαζικών φορέων και συλλόγων του νησιού απαιτώντας από την Περιφέρεια να δοθεί μόνιμη και οριστική λύση. Αντί αυτού η διοίκηση της Περιφέρειας δεσμεύτηκε σε περιοδική (ανά τριετία) χρηματοδότηση ορισμένων έργων καθαρισμού του Φράγματος.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» υπογράμμισε ότι αυτό δεν αποτελεί ούτε καν στοιχειώδες μέτρο προστασίας από πλημμυρικά φαινόμενα, σε βάθος χρόνου τα «μπαζώματα» από εναποθέσεις φερτής ύλης θα μεγαλώσουν και παράλληλα με τα νεροφαγώματα από τις βροχοπτώσεις θα θέσουν σε κίνδυνο συνολικά το Φράγμα.
Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι και για τη σημερινή διοίκηση τα έργα που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, όπως είναι η συνολική αποκατάσταση του Φράγματος των Μαριών και η πλήρης λειτουργικότητά του, δεν βρίσκονται στις προτεραιότητές της, αφού λογαριάζονται ως κόστος και δεν αποφέρουν οφέλη σε επιχειρηματικούς ομίλους.
Με λίγα λόγια, για έργα όπως αυτό, που μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην προστασία από πλημμυρικά φαινόμενα, όπως αυτά προηγούμενων ετών που σάρωσαν καλλιέργειες και υποδομές της περιοχής, στην άρδευση και στην πυροπροστασία, αφού είναι εν δυνάμει σημείο ανεφοδιασμού πυροσβεστικών οχημάτων, σε περιπτώσεις όπως οι μεγάλες πυρκαγιές το Σεπτέμβρη του 2016, λεφτά δεν υπάρχουν! Λεφτά υπάρχουν μόνο για υποδομές και έργα που έχουν ανάγκη οι επιχειρηματικοί όμιλοι στην Ενέργεια, τις Κατασκευές, τον Τουρισμό!
Και όλα αυτά όταν υπάρχουν ήδη επιστημονικά επεξεργασμένες προτάσεις από την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΕ Καβάλας, η δυνατότητα να συνδεθεί το υπάρχον αρδευτικό δίκτυο, η δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχουσών υποδομών και μέσων (πχ σωληνώσεις) με ορθή χωροθέτησή τους για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα διάβρωσης και απώλειας νερού.
Σχετικά με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, η «Λαϊκή Συσπείρωση» απείχε από την διαδικασία εκλογής «συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης», αφού από τον τίτλο και μόνο γίνεται κατανοητό ότι γίνεται προσπάθεια να δημιουργηθεί στους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα η αυταπάτη ότι κεφάλαιο και εργαζόμενοι μπορούν να έχουν κοινό συμπαραστάτη απέναντι στα διαμετρικά αντίθετα συμφέροντά τους. Εκ του νόμου ο «Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης» έχει βασική του αρμοδιότητα τον έλεγχο της εφαρμογής των αντιλαϊκών νόμων.
Η συζήτηση ανέδειξε επίσης ότι όσες επιτροπές (όπως αυτή για την «ισότητα των φύλων») και Παρατηρητήρια (όπως αυτό για την «κοινωνική ένταξη») και αν συγκροτηθούν, αυτό που μένει στο απυρόβλητο είναι η πολιτική που καταδικάζει το λαό της περιοχής στη φτώχεια και την ανέχεια, αναπαράγει τους όρους της ανισοτιμίας των γυναικών. Στην Περιφέρειά μας δεν είναι το «Παρατηρητήριο» που μας λείπει για να καταγράφουμε και να «παρατηρούμε» τα βάσανα του λαού, τον κοινωνικό αποκλεισμό και μάλιστα από τις πολιτικές δυνάμεις στις κυβερνήσεις και την Τοπική Διοίκηση, που με την πολιτική τους γεννούν και οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα. Η μη ύπαρξη «Παρατηρητηρίου» άραγε είναι η αιτία που η Περιφέρειά μας κατατάσσεται στις πρώτες στην ενεργειακή φτώχεια, την ανέχεια, την ανεργία των νέων και μάλιστα ανάμεσα σε όλες τις Περιφέρειες της ΕΕ; Αυτή είναι η αιτία για το γεγονός ότι βρισκόμαστε στις τελευταίες θέσεις ανάμεσα σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας στο κατά κεφαλήν εισόδημα ή ακόμα χειρότερα στην 13η και τελευταία θέση στο προσδόκιμο ζωής, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα από την ΕΛΣΤΑΤ για το 2022; Η μήπως στις Περιφέρειες που λειτουργούν τα εν λόγω «Παρατηρητήρια» έχουν αμβλυνθεί οι κοινωνικές ανισότητες;
Τέλος σχετικά με την ανακήρυξη του έτους 2024 ως έτους οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας στην Περιφέρεια, η «Λαϊκή Συσπείρωση» υπογράμμισε ότι με πανηγύρια και ενημερωτικές δράσεις δεν λύνεται το πρόβλημα. Απαιτείται χρηματοδότηση για τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου, μέτρα ασφάλειας, έργα υποδομής. Διαφορετικά θα συνεχίσουμε να θρηνούμε θύματα, στους ακριβοπληρωμένους από τον ιδρώτα του λαού εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους. Απαιτείται αγώνας για να μην περάσουν οι νέες προκλητικές αυξήσεις των διοδίων στην Εγνατία οδό, που δίνονται «προίκα» στον ιδιώτη και που «σπρώχνουν» τους οδηγούς να χρησιμοποιούν περισσότερο το επαρχιακό οδικό δίκτυο, που με ευθύνη της Περιφέρειας είναι κακοσυντηρημένο και επικίνδυνο. Αντίδραση στην ολοένα και μεγαλύτερη αποψίλωση των δημόσιων ΚΤΕΟ της περιοχής που σε συνδυασμό με την ακρίβεια που τσακίζει το λαϊκό εισόδημα οδηγώντας σε ελλιπή συντήρηση των ΙΧ, αυξάνουν τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων. Και φυσικά απαιτείται αντίσταση στην παράδοση των υποδομών της περιοχής, των δικτύων, ανάμεσά τους και του οδικού, στους ΝΑΤΟϊκούς, εκτός των άλλων και γιατί αποτελούν παράγοντα πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα με την πτώση αμερικανικού ερπυστριοφόρου οχήματος από φορτηγό που το μετέφερε από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προς τα σύνορα με τη Βουλγαρία, στο ύψος του Αρδανίου.