«Πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;»
Ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών Θ. Ξανθόπουλος κατέθεσε Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών, με θέμα: «Για ποιούς λόγους παρατάθηκε για δύο ακόμη χρόνια η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας; Πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;».
Όπως σημειώνεται στην Ερώτηση, την οποία συνυπογράφει και ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Μαγνησίας Αλ. Μεϊκόπουλος «παραμονές του Πάσχα, η “Εγνατία Οδός” ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την παράταση της ολοκλήρωσης του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο επιπλέον χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι τις 14 Απριλίου 2027, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της παράτασης».
Η ίδια εταιρεία, μόλις τον Νοέμβριο του 2024, είχε αποφασίσει να δώσει παράταση μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση του ίδιου έργου, μέχρι τις 14 Μαΐου 2025, θεωρώντας προφανώς εφικτή την ολοκλήρωση του την συγκεκριμένη ημερομηνία. Το έργο, που υλοποιεί για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού η εταιρία «ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.», ξεκίνησε με προδιαγραφές να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Μάλιστα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, διαβεβαίωνε ότι το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025!
Μάλιστα σε Επερώτηση της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας ΑΜΘ, μετά την πρώτη εξάμηνη παράταση, επισημαινόταν ότι ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ είχε δηλώσει πως για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ., έχουν ήδη διατεθεί συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προστέθηκαν 10 εκατομμύρια λόγω πληθωριστικών αυξήσεων. Προσέθετε δε, σύμφωνα με την Επερώτηση, ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση 50-70 εκατομμυρίων ευρώ!
Το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα αποτελεί κομβικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Περιφέρεια και η τοπική κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του. Η πόλη της Δράμας, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, παραμένει ουσιαστικά χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό, αφού αμφότερες οι συνδετήριες οδοί, είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Καβάλας, παραμένουν απλώς υποσχέσεις», υπογραμμίζει ο Βουλευτής. Με την Ερώτηση ζητά απαντήσεις από τους αρμόδιους Υπουργούς σχετικά με το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, τη φάση που βρίσκονται οι εργασίες σήμερα, τους λόγους που έχουν προκαλέσει την καθυστέρηση, τα χρήματα που έχουν διατεθεί έως τώρα καθώς και εάν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης του έργου.
Αναλυτικά η ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών με θέμα «Για ποιους λόγους παρατάθηκε για δύο ακόμη χρόνια η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας; Πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;» έχει ως εξής:
Παραμονές του Πάσχα 2025, η «Εγνατία Οδός» ανακοίνωσε την απόφασή της να παρατείνει την ολοκλήρωση του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο επιπλέον χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι τις 14 Απριλίου 2027, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της παράτασης.
Η ίδια εταιρεία, μόλις τον Νοέμβριο του 2024, είχε αποφασίσει να δώσει παράταση μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση του ίδιου έργου, μέχρι τις 14 Μαΐου 2025, θεωρώντας προφανώς εφικτή την ολοκλήρωση του την συγκεκριμένη ημερομηνία.
Το έργο που υλοποιεί για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού, η εταιρία «ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.», ξεκίνησε με προδιαγραφές να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Μάλιστα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, διαβεβαίωνε ότι το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025!
Από την πρωθυπουργική διαβεβαίωση που αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ψευδής φτάσαμε στην σημερινή αρνητική εξέλιξη της νέας διετούς παράτασης του έργου, με την κυβέρνηση να μην ενημερώνει τους πολίτες για τους λόγους που οδήγησαν στη νέα καθυστέρηση.
Όπως επισημαίνεται σε Επερώτηση της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας ΑΜΘ, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ σε δηλώσεις του, μετά την πρώτη εξάμηνη παράταση του έργου, ανέφερε ότι για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ., έχουν ήδη διατεθεί συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προστέθηκαν 10 εκατομμύρια λόγω πληθωριστικών αυξήσεων. Προσέθετε δε, σύμφωνα με την Επερώτηση, ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση 50-70 εκατομμυρίων ευρώ!
Κατόπιν τούτων,
Επειδή, το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα αποτελεί κομβικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Περιφέρεια και η τοπική κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του.
Επειδή, δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά, ποιος ο λόγος της αρχικής παράτασης των έξι μηνών που δόθηκε στο έργο τον περασμένο Νοέμβριο, αφού ήταν γνωστοί στους ιθύνοντες από τότε η πορεία των εργασιών
Επειδή οι κάτοικοι της Δράμας, της Καβάλας αλλά και της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης εκλαμβάνουν το όλο γεγονός ως έναν ακόμη εμπαιγμό τους από την κυβέρνηση, και μάλιστα διά στόματος του Πρωθυπουργού,
Επειδή η πόλη της Δράμας, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, παραμένει ουσιαστικά χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό, αφού αμφότερες οι συνδετήριες οδοί, είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Καβάλας, παραμένουν απλώς υποσχέσεις
Ερωτώνται κατά συναρμοδιότητα, οι κ.κ. Υπουργοί:
- Ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες και σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες σήμερα;
Ποιοί είναι οι λόγοι που έχουν προκαλέσει την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για τουλάχιστον 3. 2,5 χρόνια;
Πόσα χρήματα έχουν εκταμιευθεί έως σήμερα για το συγκεκριμένο οδικό έργο και πόσα απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του;
- Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της εκτέλεσης του συγκεκριμένου, σημαντικού για την περιοχή, έργου και από ποιους πόρους;
Οι καταθέτοντες βουλευτές
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος