ΑΡΘΡΟ
του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου
Δικηγόρου Δράμας

Βέβαια όταν το τραγουδούσε ο Δήμος Μούτσης αναφέρονταν στις γκόμενες. Αλλά ταιριάζει γάντι και στους Προέδρους/Πρωθυπουργούς. Για κάθε καλό εισπράττουν τα εύσημα. Για κάθε κακό όχι. Γιατί αυτοί απλώς προήδρευαν. Δεν κυβερνούσαν…
Όταν γίνεται καμία στραβή τα φορτώνουν στους Υπουργούς τους. Ή και στους πρώην Πρωθυπουργούς. Αλλά και στους επόμενους που θα έρθουν. Ενώ οι ίδιοι παλεύουν νυχθημερόν να διορθώσουν χρόνιες παθογένειες. Αλλά κι αυτές. Λερναία Ύδρα. Μια διορθώνεις. Δέκα ξεφυτρώνουν.
Τι να σου κάνει και ο Ηγεμών. Και ο καλυτερότερος να είναι, που αδιαμφισβήτητα ο νυν είναι, πάλι δεν προλαβαίνει. Άσε που δεν τον ενημερώνουν οι συνεργάτες του. Κι ας έκανε το κράτος επιτελικό. Για να κυβερνάει με σιδηρά πυγμή. Με τη δική του ομάδα. Αυτούς του πρωινού καφέ. Με τον ανιψιό. Την ΕΥΠ. Τους παρά τω Πρωθυπουργώ.
Σωστός. Μπορεί να το προβλέπει το Σύνταγμα. Αλλά πώς να κυβερνήσεις με το Υπουργικό Συμβούλιο. Με εξήντα τόσους νοματαίους. Ο καθένας τα δικά του. Πλήρης ασυνεννοησία. Χάβρα των Ιουδαίων. Μα αυτός δεν τους διόρισε όλους αυτούς; Ακριβώς! Για να μη μπορούν να τα βρούνε. Και να έχει αυτός τα κουμάντα.
Έχει όμως ειδικά αυτός και το κοκαλάκι της νυχτερίδας. Πολλά και ειδικά στο ξεκίνημά του, του πήγαν κατ’ ευχήν. Και θεωρήθηκε και όχι άδικα ως ικανός. Για κάποιους φαν του ο καλυτερότερος της μεταπολίτευσης. Και για μερικούς ταλιμπάν ο καλυτερότερος από το ‘21 και εντεύθεν!!!
Το σόι του ανέκαθεν θεωρούνταν ξένο σώμα στο κόμμα. Αλλά θες το τάιμινγκ και η συγκυρία. Θες ο Έλληνας, που διακρίνεται για το φιλότιμο και τον ορθολογισμό του. Έβαλε στην μπάντα φήμες και κακίες. Περί γκαντεμιάς. Το κόμμα τους επέλεξε. Ο λαός τους ψήφισε. Και τους έβγαινε.
Την αρχή έκανε ο πάτερ φαμίλιας. Θεωρήθηκε ο αντιήρωας. Που θα μπορούσε να νικήσει τον λαοπλάνο Ανδρέα. Και το κόμμα άδειασε τον Κωστή. Που κρίθηκε πολύ ευγενής. Κι ας ήταν από τους καλύτερους Υπουργούς του Εθνάρχη. Και ο Κώστας έγινε αρχηγός. Αλλά και Πρωθυπουργός. Που τον έριξε ο Αντώνης. Γιατί κρίθηκε τελικά πολύ φιλελεύθερος για την παραδοσιακή Δεξιά.
Και ο Αντώνης έφυγε. Και έκανε δικό του κόμμα. Και πάτωσε. Και εξαφανίστηκε. Επέστρεψε όμως δριμύτερος. Και έγινε αυτός αρχηγός. Γιατί ήταν γνήσιος Δεξιός. Όχι γιαλαντζί. Και το κόμμα αυτόν επίλεξε. Για να ξαναγυρίσει στον ίσιο δρόμο.
Και όχι την φιλελεύθερη κόρη. Κι ας είχε περγαμηνές. Γνωριμίες σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Και έφυγε αυτή. Κι έκανε δικό της κόμμα. Και πάτωσε. Γιατί, όπως είχε πει και η παλιά καραβάνα ο Βαγγέλας ο Αβέρωφ, έξω από το μαντρί σε τρώει ο λύκος. Και ξαναγύρισε ταπεινωμένη.
Αλλά είχε χάσει το τάιμινγκ. Και ανέλαβε το κόμμα ο Βαγγέλης. Αλλά θεωρήθηκε λίγος. Και έψαχνε και πάλι το κόμμα τον αντιήρωα. Αυτόν που θα μπορούσε να νικήσει τον λαϊκιστή Αλέξη. Και ξεπρόβαλε ως αουτσάιντερ ο αδελφός Κυριάκος. Ξένο σώμα μεν. Που θα μπορούσε όμως να φέρει στο κόμμα, που το είχε πάει πολύ Δεξιά ο Αντώνης και το Κέντρο. Γιατί δίχως Κέντρο κυβέρνηση γιοκ.
Και έτσι ο «Κούλης» έγινε Κυριάκος. Και βρέθηκε αρχηγός. Και κράτησε κοντά του τους ακροδεξιούς του ΛΑΟΣ. Κάνοντας Αντιπρόεδρο τον Άδωνι. Και δεύτερο Αντιπρόεδρο τον κεντροδεξιό Κωστή. Και έφερε στο κόμμα και το μισό ΠΑΣΟΚ.
Μιλάμε για αρχές και αξίες. Ύψιστη αρχή το γκουβέρνο. Αξεπέραστη αξία ο κρατικός κορβανάς. Στην μπάντα ιδεολογίες. Διαφωνίες. Φιλοδοξίες. Όλα στο βωμό της Εξουσίας. Αφού έτσι κερδίζονται εκλογές στη χώρα. Αφού έτσι διατηρείς την καρέκλα.
Άσε τους άλλους στα άλλα κόμματα να τρώγονται. Να διυλίζουν τον κώνωπα. Και να καταπίνουν την κάμηλο. Να μη μπορούν να μιλήσουν καν μεταξύ τους. Και να συμφωνήσουν σε ένα ελάχιστο πρόγραμμα δημοκρατικής διακυβέρνησης. Γιατί λέει έχουν διαφορές μεταξύ τους. Λες και οι ακροδεξιοί με τους φιλελεύθερους στη ΝΔ δεν έχουν. Λες και οι δεξιοί με τους πασοκογενείς δεν έχουν. Και τα βάζουν στην μπάντα. Τους ενώνει η Εξουσία.
Και κυβερνά έξι χρόνια τώρα. Παντοδύναμος αρχηγός στο κόμμα. Απόλυτος μονάρχης σε μια κατ’ επίφαση Δημοκρατία. Με αδύναμη και πολυδιασπασμένη αντιπολίτευση. Με υποκλοπές. Με αδιαφάνεια. Με Τέμπη. Με ΟΠΕΚΕΠΕ. Και δεν πέφτει. Ελλείψει εναλλακτικής. Τόσο στο κόμμα. Όσο και στη χώρα.
Το τρέιλερ της νέας τηλεοπτικής σειράς «ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ» είναι αποκαλυπτικό… Ρωτάει ο πεθαμένος/φάντασμα… Ποιος είναι Πρωθυπουργός; Η απάντηση: Ο Μητσοτάκης… και η απορία… Ακόμη!!!
Ποιος θα το περίμενε… Κι όμως…

