ΑΡΘΡΟ

Του Γ.Κ. Χατζόπουλου

Τ. Λυκειάρχη

 

 

  •  «Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας» (=Η επιστήμη είναι δημιουργός της ευτυχίας) (Φιλόσοφος Πλάτων)

 

Ειδικός περί την ιατρική δεν είμαι. Αυτό είναι αποκλειστικό έργο των συνανθρώπων μας, οι οποίοι ανάλωσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους στις πανεπιστημιακές αίθουσες, στους νοσοκομειακούς θαλάμους, στα εργαστήρια! Έργο τους, λειτούργημα θα το έλεγα χωρίς φόβο, είναι να ανακουφίζουν τον ανθρώπινο πόνο χωρίς φόβο και πάθος. Είναι οι λειτουργοί του ιερού τεμένους του Ασκληπιού. Είναι αυτοί, που εκούσια έδωσαν τον βαρύτερο όρκο, όπως τον διατύπωσε ο πατέρας της ιατρικής, ο Ιπποκράτης ο Κώος.

Δεν λείπουν βέβαια και οι επίορκοι. Μειοψηφία στον αριθμό εκείνων, που αυτόβουλα μάχονται για την ανθρώπινη ίαση, φτάνοντας μάλιστα μερικές φορές στο σημείο να χάνουν τη ζωή τους, προκειμένου να σώσουν τη ζωή των συνανθρώπων τους.

Είναι οι ήρωες, που φυλάγουν Θερμοπύλες σε ειρηνική, αλλά και εμπόλεμη περίοδο.

Και δεν αρκούνται μόνο στην ίαση των συνανθρώπων τους, αλλά επιδίδονται και σε συμβουλευτικό – διδακτικό έργο. Είναι αυτοί που θωρακίζουν τους συμπολίτες τους, ώστε να επιδίδονται χωρίς άγχος και με ηρεμία στο παραγωγικό τους έργο.

Ασυμβίβαστοι με τον ιπποκράτειο όρκο η διάθεση για παραπληροφόρηση του λαού γύρω από την επιστήμη τους. Αυτό το γνωρίζουν καλώς οι Ασκληπιάδες και ιερουργούν με υπευθυνότητα στο ιερό τέμενος του θεού της Ιατρικής.

Χωρίς τη διάθεση για τρομοκρατία του λαού, αλλά με ευγένεια και σύνεση και με τη χρήση απτών στοιχείων επισημαίνουν τον κίνδυνο απώλειας της τόσο πολύτιμης ανθρώπινης ζωής.

Δυστυχώς στο σωτήριο έργο τους μοιραία βρίσκουν απέναντί τους ανθρώπους, στην πλειοψηφία τους αδαείς, όμως κινούμενους από ευτελή και ταπεινά ελατήρια. Δεν αντιλαμβάνονται φαίνεται ότι με τη στάση τους αυτή, οι απορρίπτοντες τις νουθεσίες των ειδημόνων, καθίστανται ηθικοί αυτουργοί της απώλειας της ζωής των συνανθρώπων τους.

Τα σαθρά επιχειρήματα, τα οποία επικαλούνται για την ένταξή τους στο αιρετικό στρατόπεδο, «όπως είμαι ελεύθερος να διαθέσω τη ζωή μου, όπως εγώ θέλω» νομίζουμε ότι δεν ευσταθούν. Ουδείς αμφισβητεί το δικαίωμα της ελευθερίας του κάθε ανθρώπου, όμως αυτή η ελευθερία του δεν είναι απεριόριστη. Φτάνει μέχρι τα όρια της ελευθερίας του συνανθρώπου του. Και συνεπώς δεν έχει δικαίωμα να του

αφαιρέσει το δικαίωμα να ζει υγιής και να είναι παραγωγικός για το καλό του ίδιου και των συνανθρώπων του.

Υπάρχει και μια ομάδα συνανθρώπων ας, η οποία χρησιμοποιεί ως εφαλτήριο την παραπλάνηση του λαού, προκειμένου να αυξήσει την κομματική της πελατεία! Ήδη ιδρύθηκαν και τέτοιοι κομματικοί νεοσσοί, οι οποίοι, με τα έωλα επιχειρήματά τους, επιχειρούν να στήσουν το αχυρένιο πολιτικό τους στέκι. Λησμονούν όμως ότι πυροδοτούν τις εστίες τους με φρύγανα. Έπεα πτερόεντα και ανέντιμα.

Υπάρχει και μια άλλη μερίδα, η οποία κινείται από αντιπολιτευτικά επιχειρήματα. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες δοκιμάζεται σκληρά η υγεία του λαού και μαζί της η οικονομία επιβάλλεται η ομοψυχία για την αντιμετώπιση κάθε εχθρού, και μάλιστα, όταν αυτός είναι αόρατος.

Δεν λείπει βέβαια και η ομάδα, ελάχιστη ευτυχώς ρασοφόρων, που ενεργεί μονολιθικά. Λησμονεί όμως τα σοφά λόγια του Αϊνστάιν ότι «η επιστήμη χωρίς τη θρησκεία, είναι χωλή και η θρησκεία χωρίς την επιστήμη είναι τυφλή».

Σεβασμός λοιπόν στην ιατρική επιστήμη και στους ηρωικούς λειτουργούς της αλλά και στους συνανθρώπους μας, που έχασαν τη ζωή τους.

Είμαστε λαός, που συρρικνώνεται καθημερινά. Η μετανάστευση, η ανεργία και η υπογεννητικότητα μεθοδικά απεργάζονται στο ολέθριο έργο τους.

Το Συμφέρον ενός λαού είναι να έχει υγιείς πολίτες, οι οποίοι θα παράγουν αγαθά, θα θωρακίζουν τα σύνορα της χώρας του από τους επίβουλους, που την ορέγονται, και οι οποίοι δυστυχώς δεν είναι λόγοι. Κι από βορρά και από ανατολή κι από δύση μας περιμένουν στη γωνία. Κι ο καθένας με τις άνομες επιθυμίες του. Ας αποτρέψουμε τη συρρίκνωση. Στο χέρι μας είναι. Μας χρειάζεται ποικιλοτρόπως η ανθρωπότητα. Μας φτάνει η πληθυσμιακή αιμορραγία από τη μετανάστευση, την ανεργία και τα τροχαία. Δεν χρειαζόμαστε την αιμορραγία από την πανδημία.