ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Ν. ΔΡΑΜΑΣ
Μπροστά στον καταιγισμό πρόσφατων δημοσιευμάτων στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αναφορικά με το περιεχόμενο, την ποιότητα και τις διαδικασίες έγκρισης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα σχολεία, το Κίνημα Αλλαγής δεν μπορεί να παραμείνει σιωπηλό. Επίκαιρη Ερώτηση με αρ. πρωτ. 396/09-02-2022 κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως για το θέμα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα, τις οικογένειες των μαθητών και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.
Αφορμή για την κατάθεση της Επίκαιρης Ερώτησης έδωσε η έγκριση από το ΥΠΑΙΘ του κατ’ ευφημισμό εκπαιδευτικού προγράμματος «Προγεννητικής Αγωγής» που προτάθηκε από το ΙΕΠ και απευθύνεται στους μαθητές, το οποίο μετά την κοινωνική και επιστημονική κατακραυγή για το περιεχόμενό του και τα ευτράπελα που παρακολουθήσαμε από την αναπαραγωγή σχετικών αποσπασμάτων των «εκπαιδευτικών video», το Υπουργείο προχώρησε σε άρον άρον ανάκληση της έγκρισής του.
Σαν να μην έφτανε αυτό, τις τελευταίες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας έγγραφο που αφορά έγκριση του Υπουργείου Παιδείας εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αφορά στην επαφή των μαθητών με περιόδους της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και προϊστορίας, με τον τίτλο «Ελληνική Αγωγή», που φέρεται να ανήκει σε εταιρία της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Υπουργού Ανάπτυξης κου Άδωνι Γεωργιάδη, ενώ το 2019 πρόγραμμα αντίστοιχου περιεχομένου, προτεινόμενο από άλλο φορέα, απορρίφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες και προσχηματική αιτιολογία.
Οι εξελίξεις αυτές θέτουν, όπως τονίζει η Βουλευτής, στο κέντρο του ενδιαφέροντος το γενικότερο ζήτημα αξιοπιστίας, διαφάνειας, ισότητας των ευκαιριών, λογοδοσίας, ελέγχου και εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τις διαδικασίες ελέγχου και έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προορίζονται για την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Θέμα: Διαδικασίες Έγκρισης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Σχολείων, ανύπαρκτος ο έλεγχος ποιότητας περιεχομένου στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Δημόσιου Σχολείου;
Κυρία Υπουργέ,
Σάλος δημιουργήθηκε μετά τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σύμφωνα με τα οποία το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Προγεννητικής Αγωγής» που προτάθηκε από το ΙΕΠ και απευθύνεται στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο μετά την κοινωνική και επιστημονική κατακραυγή για το περιεχόμενό του και τα ευτράπελα που παρακολουθήσαμε από την αναπαραγωγή σχετικών αποσπασμάτων των «εκπαιδευτικών video», το Υπουργείο προχώρησε σε άρον άρον ανάκληση της έγκρισης του συγκεκριμένου προγράμματος. Προφανώς η ηγεσία του Υπουργείου έκανε το αυτονόητο, πλην όμως η εξέλιξη καταδεικνύει, με τον πιο εμφατικό τρόπο, την αδιαφορία και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα σημαντικά ζητήματα της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά μας.
Σαν να μην έφτανε το φιάσκο, λίγες μόνο ημέρες αργότερα, είδε το φως της δημοσιότητας νέο έγγραφο που αφορά έγκριση του Υπουργείου Παιδείας εκπαιδευτικού προγράμματος στο πλαίσιο προαιρετικών δράσεων εκτός σχολικού ωρολογίου προγράμματος, που απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά στην επαφή των μαθητών, με περιόδους της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και προϊστορίας, με τον τίτλο «Ελληνική Αγωγή» που ανήκει, όπως αναφέρεται, στην επιχειρηματική δραστηριότητα του Υπουργού Ανάπτυξης κου Άδωνι Γεωργιάδη. Το πρόγραμμα έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και ποικίλα -όχι ιδιαιτέρως τιμητικά- σχόλια μεγάλης μερίδας των πολιτών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής
έρευνας, δημοσιεύθηκε έγγραφο του 2019 με το οποίο απορρίφθηκε αντίστοιχου περιεχομένου εκπαιδευτικό πρόγραμμα άλλου φορέα με προσχηματική αιτιολογία, αναδεικνύοντας έτσι μια ανάρμοστη συμπεριφορά του Υπουργείου και του ΙΕΠ, που κινείται με δύο μέτρα και δύο σταθμά κατά το δοκούν.
Κατόπιν αυτών, τίθεται ένα γενικότερο ζήτημα αξιοπιστίας, διαφάνειας, ισότητας των ευκαιριών, λογοδοσίας, ελέγχου και εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τις διαδικασίες ελέγχου και έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προορίζονται για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Ιδίως, μετά την είδηση στον τύπο ότι μεταξύ των προγραμμάτων που εγκρίθηκαν από το Υπουργείο, υπάρχει και ΜΚΟ, την οποία μάλιστα προτείνει σε ειδική οδηγία του το ΙΕΠ προς τα σχολεία, για τα προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού, η οποία συνδέεται με μεγάλη ιδιωτική εταιρία συμβούλων σταδιοδρομίας.
Επειδή τα ελληνικά σχολεία έχουν αποστολή την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την καλλιέργεια των παιδιών μας, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι, σκεπτόμενοι ελεύθεροι πολίτες και δεν αποτελούν χώρο δωρεάν διαφημιστικής καμπάνιας κανενός, ούτε ιδεολογικής κατήχησης.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάσθε κα Υπουργέ:
1.Πώς και από ποιους εξασφαλίζεται ο ποιοτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που έχουν ήδη εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και απευθύνονται σε μαθητές;
2.Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η διαφάνεια της διαδικασίας επιλογής, η αμεροληψία και η ισότητα των ευκαιριών στην διαδικασία έγκρισης των προτεινόμενων προγραμμάτων;