ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Γ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

 

 

  • Για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη: «Πολιτική βούληση αυτής της Κυβέρνησης είναι ο κάθετος άξονας να γίνει»
  • «Το θέμα των μελετών θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τετράμηνο του 2020, δηλαδή μέχρι τον Σεπτέμβριο θα είναι πλήρως έτοιμες οι μελέτες»
  • Για τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου: Αξιοποίηση νέου προγράμματος για την οδική ασφάλεια, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα αφορά τη διάθεση ποσού 400 εκ. ευρώ για όλη τη χώρα
  • Για τον άξονα Δράμα – Καβάλα: Το τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός οδεύει προς δημοπράτηση το επόμενο τετράμηνο
  • «Είναι λογικό όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια δυστυχώς δεν είχε γίνει τίποτα για το Νομό Δράμας να υπάρχει και μια αμφισβήτηση και μια καχυποψία σε πάρα πολλά πράγματα»

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

Επίσκεψη στη Δράμα πραγματοποίησε το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στη Δράμα, ο κ. Κεφαλογιάννης παρέστη αρχικά στο Πανδραμινό Μνημόσυνο, το οποίο τελέστηκε στα Α’ κοιμητήρια, και στη συνέχεια επισκέφτηκε τον Σεβασμιωτάτο Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλος. Επίσης, επισκέφτηκε το Δήμαρχο Δράμας κ. Χριστόδουλο Μαμσάκο, όπου συμμετείχε σε σύσκεψη με στελέχη του Δήμου, ενώ παραβρέθηκε σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Κτηνοτρόφων Νομού Δράμας «Ο Άγιος Μόδεστος» στο ξενοδοχείο «ΞΕΝΙΑ». Ακόμη ο κ. Κεφαλογιάννης συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη, παρουσία θεσμικών εκπροσωπών του Νομού, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, ενώ το πρόγραμμα της επίσκεψης ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή του στην εκδήλωση κοπής βασιλόπιτας της ΝΟΔΕ Ν. Δ. Δράμας στο ξενοδοχείο «HYDRAMA». Στο πρόγραμμα επαφών του ο κ. Κεφαλογιάννης συνοδευόταν από το Βουλευτή Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Κωνσταντίνο Μπλούχο, τον Πρόεδρο της ΝΟΔΕ Δράμας κ. Αλέξανδρο Γεωργιάδη και άλλα τοπικά στελέχη της Ν.Δ.

 

Η σύσκεψη στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Γ. Παπαδόπουλου

Στη σύσκεψη στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη, πέρα από τον κ. Παπαδόπουλο, συμμετείχαν ο Βουλευτής Ν.Δ. Δράμας κ. Κωνσταντίνος Μπλούχος, οι Δήμαρχοι Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, Δοξάτου κ. Θέμης Ζεκερίδης, Προσοτσάνης κ. Θόδωρος Αθανασιάδης, Κ. Νευροκοπίου κ. Γιάννης Κυριακίδης και Παρανεστίου κ. Αναστάσιος Καγιάογλου, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Παπαθεοδώρου, καθώς και ο πρώην Βουλευτής της Ν.Δ. κ. Δημήτρης Κυριαζίδης.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Παπαδόπουλος όσο και οι πέντε Δήμαρχοι έθεσαν στον Υφυπουργό κ. Κεφαλογιάννη ζητήματα που απασχολούν την περιοχή και σχετίζονται με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Φυσικά, ήταν αυτονόητο ότι κυρίαρχη θέση στη συζήτηση κατείχαν ζητήματα που σχετίζονται με τα οδικά δίκτυα και κυρίως για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία μέσω της Αμφίπολης.

Αναφερόμενος σε θέματα που θίχτηκαν, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, από τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως για το νόμο 4412 σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών θα υπάρξουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αλλαγές, έτσι ώστε να αρθούν όποιες δυσλειτουργίες υπάρχουν. Επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως μέσα στον Απρίλιο θα υπάρξει δάνειο ύψους 400 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το οποίο θα αφορά την οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί κεντρική γραμμή της Κυβέρνησης. Όπως είπε, το σχετικό ποσό θα επιμεριστεί στις Περιφέρειες όλης της χώρας, έτσι ώστε αυτές να προβούν σε βελτιώσεις ασφαλείας στο οδικό τους δίκτυο (στηθαία, οδόστρωμα, διαγραμμίσεις, σήμανση). Ακόμη, ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι σε περίπου ενάμιση μήνα θα κατατεθεί νομοσχέδιο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο θα αποτελέσει όχημα για την αυτοδιοίκηση έτσι ώστε να ανοίξουν δρόμοι και χρηματοδοτικά εργαλεία από την Ε.Ε.

Αναφερόμενος στο θέμα των οδικών αξόνων, ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε ότι το πλέον ώριμο τμήμα του άξονα Δράμα – Καβάλα είναι το Κρηνίδες – Σταυρός, το οποίο οδεύει προς δημοπράτηση το επόμενο τετράμηνο. Όσον αφορά το τμήμα Σταυρός – Αγ. Σύλλας, σημείωσε πως υπάρχει θέμα αδειοδότησης από το Δασαρχείο Καβάλας και εξετάζονται τρόποι για να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα. Σχετικά με τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη θα γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο και ήδη υπάρχουν συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότησή του με 150 εκ. ευρώ. Ο κ. Κεφαλογιάννης στάθηκε στη δέσμευση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, από το βήμα της Δ.Ε.Θ., ότι ο δρόμος θα γίνει μέσα σε 18 μήνες (έχουν ήδη περάσει οι 5), καθώς και στη δέσμευση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή και επανέλαβε ότι το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε από τον Πρωθυπουργό θα τηρηθεί. «Πολιτική βούληση αυτής της Κυβέρνησης είναι ο κάθετος άξονας να γίνει» υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκε στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών το ζήτημα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου Δράμα – Αμφίπολη, μέχρι να κατασκευαστεί ο νέος και ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι οι βελτιώσεις το υφιστάμενο κομμάτι θα πραγματοποιηθούν από το πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια. Στο σημείο αυτό η συζήτηση έλαβε έντονο τόνο, καθώς ο Δήμαρχος Προσοτσάνης κ. Αθανασιάδης έθεσε μετ’ επιτάσεως ερωτήματα για το πώς θα γίνουν βελτιώσεις σε έναν δρόμο που υπάγεται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα του Δράμα – Αμφίπολη ανήκει στο Νομό Σερρών, και πώς μπορεί να πειστεί μια άλλη Περιφέρεια να διαθέσει συγκεκριμένο ποσό για το συγκεκριμένο τμήμα. Απαντώντας, τόσο ο Βουλευτής κ. Μπλούχος όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Παπαδόπουλος ανέφεραν πως έχουν λάβει δέσμευση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή ότι τμήματα του συγκεκριμένου δρόμου, τα οποία χρήζουν βελτιώσεων, θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της οδικής ασφάλειας.

 

«Θέλουμε να αφήσουμε πίσω ένα θετικό αποτύπωμα»

 

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ανέφερε: «Όπως είπα στη συζήτηση και με τον κ. Αντιπεριφερειάρχη και με τους Δημάρχους του Νομού, βασική προτεραιότητα του Υπουργείου, και δική μου, αλλά και του Υπουργού κ. Καραμανλή, είναι να βρισκόμαστε στην περιφέρεια και να μπορούμε να συζητάμε όλα τα ζητήματα τα αναπτυξιακά. Είχα την χαρά να ακούσω μια σειρά από ζητήματα που αφορούν το Νομό συνολικά, αλλά βεβαίως και ειδικά τους Δήμους της περιοχής και από την πλευρά μας ως Υπουργείο κάναμε μια ενημέρωση κυρίως για τα μεγάλα οδικά θέματα του Νομού, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και με συγκεκριμένα τμήματα τα οποία είναι προς ένταξη το επόμενο χρονικό διάστημα και βεβαίως έγινε μια ενημέρωση για παρεμβάσεις κυρίως οδικής ασφάλειας, που τρέχει το Υπουργείο μας και το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο προς την αυτοδιοίκηση ακριβώς για να γίνουν τέτοιους είδους παρεμβάσεις, που όπως είπα και στη συζήτηση αποτελεί μια βασική προτεραιότητα και του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη και συνολικά της Κυβέρνησης. Από εκεί και πέρα η συνεργασία είναι συνεχής. Αυτό που έχω πει κατ’ επανάληψη είναι ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού και αυτό που θέλουμε να αφήσουμε πίσω είναι ένα θετικό αποτύπωμα, ακριβώς μέσα από αυτή τη συνεργασία και κυρίως για τις υπηρεσίες που θα απολαμβάνει ο πολίτης. Επίσης, είχα την ευκαιρία να ενημερώσω και για κάποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα ληφθούν το επόμενο χρονικό διάστημα και θα αφορούν τόσο το κομμάτι των υποδομών όσο και τις μεταφορές και νομίζω ότι αυτή η συζήτηση ήταν πραγματικά αποδοτική και θεωρώ ότι αυτή η συζήτηση και συνεργασία θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα».

Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης σχετικά με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε: «Κατ’ αρχάς δεν υπήρχε καμία αντιπαράθεση. Νομίζω ότι υπήρχε μια διαλεκτική συζήτηση και βεβαίως είναι λογικό όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια δυστυχώς δεν είχε γίνει τίποτα για το Νομό Δράμας να υπάρχει και μια αμφισβήτηση και μια καχυποψία σε πάρα πολλά πράγματα. Εμείς, επομένως, είπαμε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα και με χρονοδιαγράμματα. Μιλήσαμε για το πότε θα ολοκληρωθούν και συγκεκριμένες μελέτες και επομένως είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι το επόμενο διάστημα ο Νομός Δράμας θα έχει μόνο θετικά νέα». Ειδικότερα για τον υφιστάμενο δρόμο Δράμα – Αμφίπολη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Θα τρέξει ένα πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που θα αφορά το σύνολο της επικράτειας, γιατί είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι έχουμε εξασφαλίσει μια χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα υπογραφεί το αντίστοιχο δάνειο μέσα στον Απρίλιο. Επομένως κάποιες παρεμβάσεις που η Εγνατία έχει ήδη τρέξει και έχει εντοπίσει σε δύσκολα σημεία, τα οποία αφορούν την οδική ασφάλεια του Νομού, όχι μόνο της Δράμας, αλλά και των υπόλοιπων Νομών, θα μπορούν να γίνουν αντίστοιχες παρεμβάσεις. Μόλις υπογραφεί το δάνειο, μόλις γίνει η αντίστοιχη κατανομή του ποσού, θα είμαστε σε θέση να σας πούμε και συγκεκριμένα θέματα». Τέλος, για τη νέα χάραξη του δρόμου Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε: «Το θέμα των μελετών θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τετράμηνο του 2020, δηλαδή μέχρι τον Σεπτέμβριο θα είναι πλήρως έτοιμες οι μελέτες».

«Να αναλάβει το Υπουργείο την επικαιροποίηση της μελέτης για το τμήμα Δράμα – Μαυρολεύκη»

 

Στις δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Παπαδόπουλος ανέφερε: «Το αποτέλεσμα της επίσκεψης ήταν πολύ θετικό, γιατί επικαιροποίησε με την παρουσία του εδώ ο Υφυπουργός κ. Κεφαλογιάννης αυτά που έχουμε πει όλο το προηγούμενο διάστημα όσον αφορά πού βρίσκεται το έργο του κάθετου άξονα Δράμας – Αμφίπολης. Από εκεί και πέρα, εγώ έχω βάλει ένα ζήτημα για το Δράμα – Μαυρολεύκη που είναι της δικής μας Περιφέρειας κι εκεί υπάρχει ένα ζήτημα όσον αφορά το χαρτοβασίλειο, που έχει δημιουργηθεί και διέπει αυτό το κομμάτι. Πήρε, λοιπόν, από εμένα ένα ΦΕΚ του 2013, στο οποίο ορίζεται ότι την απόλυτη φροντίδα για αυτό το κομμάτι την έχει η Εγνατία Α.Ε.. Σήμερα η Εγνατία Α.Ε. με την υποστελέχωση που έχει δεν μπορεί να “σηκώσει” αυτή την επικαιροποίηση της μελέτης που έχουμε εδώ και μια δεκαετία. Έτσι, έθεσα το ζήτημα να αναλάβει αυτό το κομμάτι το Υπουργείο, η χρηματοδότηση να γίνει από το Υπουργείο, γιατί, όπως είπε και ο Υφυπουργός μας, την προηγούμενη πενταετία από το Υπουργείο προς την Π.Ε. Δράμας δεν έχουμε πάρει τίποτα χρηματικά. Εκεί βάζω το ζήτημα να επικαιροποιηθεί μια μελέτη δεκαετίας που έχουμε με χρηματοδότηση από το Υπουργείο, να ξεμπλοκάρουμε και αυτό το κομμάτι και την χρηματοδότηση μετά είπαμε πως θα την κάνουμε εμείς από το Π.Δ.Ε. της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τα πράγματα είναι απλά. Κάποιοι συνάδελφοι δεν κατάλαβα γιατί μπερδεύουν κάποιες καταστάσεις. Είναι ξεκάθαρο το τοπίο. Ο Υπουργός κατάλαβε τι ζητάμε ως Π.Ε. Δράμας και επ’ αυτού τοποθετήθηκε και είπε “ναι, θα το υιοθετήσουμε”. Όπως επίσης οι ερωτήσεις στράφηκαν και γύρω από τον υφιστάμενο δρόμο, γιατί καλός είναι ο κάθετος άξονας που προσπαθούμε να βάλουμε πλέον στο δρόμο του ξεκινήματος, όμως ο υφιστάμενος δρόμος θα χρηματοδοτηθεί από ένα πρόγραμμα, το οποίο μου είχε αναφέρει και ο κ. Καραμανλής στο γραφείο του προ τριάντα ημερών περίπου. Υπάρχει μια χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση του ύψους των 400 εκ. ευρώ και απευθύνεται αυτό το πρόγραμμα για χρηματοδότησης βελτίωσης υφιστάμενων δρόμων, όσον αφορά την οδική ασφάλεια. Και αυτό έρχεται να το πιστοποιήσει εδώ ο Υπουργός, ότι δηλαδή “ναι, θα τρέξει και αυτό”. Ο ίδιος είδα προσωπικά στο Υπουργείο τον χάρτη που φαίνονται όλα αυτά τα κομμάτια. Βέβαια έχει να κάνει με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι κομμάτι των Σερρών. Αν μη τι άλλο, όμως, μας ενδιαφέρει άμεσα κι αυτό. Και με αυτό που μας είπε ο Υπουργός έχει πάρει και αυτό το δρόμο της εφαρμογής υλοποίησης».