
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ «Η ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Διήμερο εκδηλώσεων για την 85η επέτειο της Μάχης της Κρήτης διοργάνωσε, το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Μαΐου 2026, ο Σύλλογος Κρητικών Νομού Δράμας «Η Μεγαλόνησος» σε συνεργασία με τον Δήμο Δράμας.

Το απόγευμα του Σαββάτου 16 Μαΐου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας, πραγματοποιήθηκε πολιτιστική εκδήλωση, με ριζίτικα τραγούδια και κρητικούς χορούς, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν τα γεγονότα της Μάχης της Κρήτης, η οποία πραγματοποιήθηκε το 1941. Επίσης, στο φουαγιέ του Δημαρχείου φιλοξενήθηκαν έκθεση φωτογραφίας του συλλόγου σε επιμέλεια του Κώστα Λεμπιδάκη και έκθεση ζωγραφικής από τους μαθητές του 15ου Δημοτικού Σχολείου, με θέμα τη Μάχη της Κρήτης.

Το πρωί της Κυριακής 17 Μαΐου 2026 τελέστηκε μνημόσυνο υπέρ των πεσόντων στη Μάχη της Κρήτης, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου και ακολούθησε τελετή στο Άγαλμα της Ελευθερίας, με επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων, τήρηση ενός λεπτού σιγής και ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

«Ύμνος ηρωισμού»
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κρητικών Νομού Δράμας «Η Μεγαλόνησος» κ. Σταύρος Μανωλεσάκης, σε δηλώσεις του, σημείωσε:
«Η Μάχη της Κρήτης δεν ήταν απλώς μια στρατιωτική σύγκρουση. Ήταν η έκφραση της αιώνιας κρητικής ψυχής, που δεν υποτάσσεται, που δεν συμβιβάζεται με τη σκλαβιά. Οι πρόγονοί μας, πιστοί στις αξίες της ελευθερίας, της τιμής και της αξιοπρέπειας έγραψαν με το αίμα τους, έναν ύμνο ηρωισμού.

Η Μάχη της Κρήτης ήταν η αρχή του τέλους του φασισμού και του Άξονα γιατί πέτυχε:
Α) Να καθυστερήσει την επίθεση του Χίτλερ κατά της Ρωσίας και να τον βρει ο ρωσικός χειμώνας, με όλες τις συνέπειες.
Β) Εξολοθρεύτηκε ένα πολύ μεγάλο μέρος του πιο σύγχρονου και οργανωμένου στρατού και
Γ) Εμποδίστηκε η επέλαση των Γερμανών στην περιοχή.
Ας μην ξεχνάμε
- Την αυθόρμητη συμμετοχή του λαού
- Το υψηλό τίμημα που πλήρωσε ο λαός αυτός στη συνέχεια
- Την επίδραση στην μετέπειτα πορεία του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Δεν πρέπει να λησμονούμε το γεγονός ότι εκτός των Κρητικών στο νησί των γενναίων θυσιάστηκαν πολλοί Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί, καθώς και Άγγλοι, τους οποίους η Κρήτη τιμά, ευχαριστεί και δοξάζει.
Ως Σύλλογος Κρητικών έχουμε το χρέος να διατηρούμε τη μνήμη ζωντανή. Να μεταφέρουμε στις νεότερες γενιές το μήνυμα ότι η ελευθερία κατακτάται με αγώνες και θυσίες. Τιμούμε τους πεσόντες ήρωες της Κρήτης σήμερα. Ας είναι η μνήμη τους αιώνια».


