ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ν. Σμολοκτός, Πρόεδρος Συλλόγου Πολυτέκνων Ν. Δράμας «Ο Άγιος Στυλιανός»: «Το 2008 είχαμε 82 μητέρες πολύτεκνες που έκαναν τέταρτο παιδί και το 2026 οι μανούλες αυτές είναι 12… Είχαμε 152 μαθητές το 2008 που μπήκαν στα πανεπιστήμια από πολύτεκνες οικογένειες και φέτος είναι 40»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Εκδήλωση βράβευσης πολύτεκνων μητέρων και φοιτητών διοργάνωσε ο Σύλλογος Πολυτέκνων Νομού Δράμας «Ο Άγιος Στυλιανός», το απόγευμα του Σαββάτου 16 Μαΐου, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δράμας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απονεμήθηκαν έπαινοι και χρηματικά βραβεία, τα οποία αποτελέσαν προσφορά της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδιού.

Σε γραπτό χαιρετισμό του ο Ηγούμενος της Μονής γέροντας Εφραίμ σημείωσε: «Τόσο εμείς, όσο και οι πνευματικοί προπάτορες της Μονής, ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής, ο Γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός όπως και πολλοί εκ των μοναχών της σημερινής βατοπαιδινής Αδελφότητας, προερχόμαστε από πολύτεκνες οικογένειες. Μεγαλώσαμε βέβαια με τις δυσκολίες και με τις αγωνίες που κι εσείς σήμερα αντιμετωπίζετε. Πέραν τούτου όμως γνωρίζουμε πόσο ευλογημένο πράγμα είναι ενώπιον Θεού να είναι μια οικογένεια πολυμελής. Γνωρίζουμε επίσης τις ιδιαιτερότητες μιας πολύτεκνης οικογένειας, καθώς και το πόσο σπουδαίο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει στην κοινωνία μας αλλά και πόσο σημαντική είναι για την πατρίδα μας, σε μια εποχή που αντιμετωπίζουμε τη μεγάλη μάστιγα της υπογεννητικότητας. Δυστυχώς –το γνωρίζουμε όλοι– οι αριθμοί των γεννήσεων είναι απογοητευτικοί ενώ από την άλλη πλευρά, οι αμβλώσεις πολλαπλασιάζονται με μεγάλο και συνάμα τραγικό ρυθμό».

Σχετικά με τη Μονή και την προσφορά βραβείων στους αριστούχους μαθητές πολύτεκνων οικογενειών, επεσήμανε: «Σκοπός μας είναι να ενισχύσουμε το φρόνημα των πολυτέκνων, να πούμε με ένα πιο πρακτικό τρόπο ότι είμαστε δίπλα σας, συμμεριζόμαστε τον πόνο και την αγωνία σας, και όσο μπορούμε θα σας ενισχύουμε πρώτα με την ταπεινή προς τον Θεό προσευχή μας, αλλά και με την μικρή αυτή οικονομική ενίσχυση».

«Το να κάνεις τέταρτο παιδί, πέμπτο παιδί σε αυτή την εποχή είναι άθλος»

Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πολυτέκνων Ν. Δράμας κ. Νίκος Σμολοκτός περιέγραψε την ιδιαίτερα δυσμενή κατάσταση όσον αφορά το δημογραφικό. Συγκεκριμένα, σημείωσε: «Βραβεύουμε τις πολύτεκνες μανούλες οι οποίες έκαναν τέταρτο παιδί, επίσης τις υπερπολύτεκνες μανούλες που έκαναν τέταρτο, πέμπτο, έκτο και έβδομο παιδί, και όσα παιδιά μπήκαν στα πανεπιστήμια.

Όμως, αυτή η χαρά την επισκιάζει ένα βαρύ κλίμα. Γιατί; Διότι το 2008, ενώ είχαμε εδώ στην αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας 82 μητέρες πολύτεκνες που έκαναν τέταρτο παιδί, σήμερα, 2026, οι μανούλες αυτές είναι 12. Και 6 υπερπολύτεκνες, 18. Οι υπερπολύτεκνες μάνες ούτως ή άλλως τόσες ήταν, αλλά 12 μανούλες έκαναν τέταρτο παιδί.

Τα στοιχεία είναι τραγικά. Είχαμε 152 μαθητές το 2008 που μπήκαν στα πανεπιστήμια από πολύτεκνες οικογένειες και φέτος είναι 40. Τα στοιχεία είναι συντριπτικά. Η πατρίδα μικραίνει, η Δράμα λιγοστεύει. Το 2055 δεν θα υπάρχουν παιδιά να πάνε στην πρώτη τάξη Δημοτικού. Το 2080 δεν θα γεννιούνται Έλληνες. Και το 2110, με αλγόριθμο πάντοτε, η Ελλάδα θα συρρικνωθεί στην Αθήνα και όλη η υπόλοιπη Ελλάδα θα κατοικείται από αλλοεθνείς. Εύχομαι ο Θεός να μην το επιτρέψει.

Όμως, για να δώσουμε και ένα χαρμόσυνο μήνυμα, πάντοτε η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Εμείς τιμούμε αυτές τις ολυμπιονίκες μητέρες, γιατί πραγματικά είναι ολυμπιονίκες. Το να κάνεις τέταρτο παιδί, πέμπτο παιδί σε αυτή την εποχή είναι άθλος. Και πρέπει η Πολιτεία να τις βραβεύει όπως βραβεύει τους ολυμπιονίκες. Αυτό ζητάμε από την Πολιτεία. Να κοιτάξει τα νέα ζευγάρια, να παντρεύονται, να τα βοηθάει να κάνουν παιδιά για να μεγαλώσει η πατρίδα, να έχουμε Ελληνόπουλα».

Σχετικά με τη συνεργασία με τη Μονή Βατοπαιδίου και τη στήριξη που παρέχει, ο κ. Σμολοκτός επεσήμανε ότι ξεκίνησε το 2014 και πρόσθεσε: «Ξεκίνησε με τους συλλόγους που είναι στην χερσαίο χώρα -είναι περίπου 60 σύλλογοι πολυτέκνων- και κάθε χρόνο δίνει γύρω στο μισό εκατομμύριο, 450.000, 550.000 ευρώ. Επιβραβεύει τις πολύτεκνες μητέρες και τα παιδιά τα οποία πέτυχαν στο πανεπιστήμιο. Ο “Μάξιμος ο Γραικός” είναι ένα ίδρυμα το οποίο υποτροφίες σε πολύτεκνα παιδιά, 10 υποτροφίες κάθε χρόνο σε 10 πολύτεκνα παιδιά. Είναι το ίδρυμα του Βατοπεδίου στην Αθήνα. Μακάρι, αυτό που κάνει ο Γέροντας και αντικαθιστά την Πολιτεία, να αναλάβει η Πολιτεία πλέον από εδώ και πέρα να κάνει αυτό που κάνει ο Γέροντας Εφραίμ. Από καρδιάς τους ευχαριστούμε».

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Σμολοκτός είπε: «Θα πρέπει αυτό το πράγμα να διορθωθεί. Σίγουρα μπορεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, να αλλάξει λίγο τα δεδομένα. Το κάνει ήδη ο Δήμαρχος του Δήμου Προσοτσάνης, ο κύριος Αθανασιάδης. Το κάνουν και οι υπόλοιποι Δήμαρχοι, αλλά σε πολύ αργό ρυθμό. Ο Δήμαρχος Προσοτσάνης έχει προχωρήσει, έχει ήδη πάρει κι άλλες κι άλλες αποφάσεις που θα ενισχύσουν την πολύτεκνη οικογένεια, αλλά και την ελληνική οικογένεια, ούτως ώστε να αρχίσουν τελικά να συγκρατούμε τον πληθυσμό, να έχουμε νέους να κάνουν παιδιά. Θεωρώ ότι, και προτείνω ακόμα, και τον Αντιπεριφερειάρχη και τον Δήμαρχο, όλους τους Δημάρχους, και την Πολιτεία και τους Βουλευτές, ως πρώτο θέμα σε κάθε ομιλία, σε κάθε συγκέντρωση, σε κάθε δράση, να έχει προτεραιότητα το δημογραφικό».

«Μαθηματικώς βαδίζουμε προς την αφαίμαξη του ελληνικού χώρου και ιδιαίτερα της υπαίθρου»

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και απεύθυνε τον εναρκτήριο χαιρετισμό ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος, ο οποίος σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ανέφερε: «Χαιρόμαστε πραγματικά όταν έχουμε πρόοδο και όταν έχουμε γεννήσεις στην πατρίδα μας και οι οικογένειες από τρίτεκνες γίνονται πολύτεκνες και ο αριθμός των παιδιών αυξάνεται. Βέβαια, δυστυχώς αυτό το πράγμα είναι δύσκολο να το συναντήσουμε στην εποχή μας, διότι έχουν αλλάξει τα πράγματα. Και τα οικονομικά, αλλά όχι μόνο τα οικονομικά, αλλά και η νοοτροπία μας, και δεν κάνουμε παιδιά.

Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, στο οποίο πρέπει να εγκύψει και η ελληνική πολιτεία πρωτίστως, αλλά και η εκκλησία, και εμείς ως άνθρωποι, να δούμε το θέμα των γεννήσεων και της αποκτήσεως παιδιών, διότι μαθηματικώς βαδίζουμε προς την αφαίμαξη του ελληνικού χώρου και ιδιαίτερα της υπαίθρου. Σε λίγα χρόνια, ίσως εμείς δεν θα υπάρχουμε, αλλά οι άμεσοι απόγονοί μας θα ζήσουν αυτή την καταστροφή τη δημογραφική».