ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ

 

  • Εξομοίωση των περιοχών της Αν. Μακεδονίας Θράκης και το «χερσαίο μεταφορικό ισοδύναμο»

 

Με αφορμή την πρόσφατη τροπολογία σχετικά με την ρύθμιση των υποχρεώσεων της πολιτείας προς τις παραμεθόριες επιχειρήσεις λόγω της μη καταβολής της ενίσχυσης του μισθολογικού κόστους επί σειρά ετών, ο Βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεόφιλος Ξανθόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Η τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών η οποία ρυθμίζει το ζήτημα της εξόφλησης οφειλών της πολιτείας προς τις βιομηχανικές, βιοτεχνικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στις παραμεθόριες περιοχές, λόγω μη καταβολής της επιδότησης του μισθολογικού κόστους κατά 12% ή 4%, αναλόγως την περιοχή, αποτελεί κατ’ αρχάς θετική εξέλιξη καθώς ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Οφείλουμε όμως εδώ να επισημάνουμε τα εξής:

-Η επιστροφή των οφειλών που αθροιστικά ανέρχονται σε 240 εκ. ευρώ αφορά μόνο την περίοδο 2010-2015.

-Ο τρόπος επιστροφής που επιλέγεται είναι ο συμψηφισμός με τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων αυτών προς την Εφορία, τα ασφαλιστικά Ταμεία και γενικά όλες υφιστάμενες και μελλοντικές απαιτήσεις του Δημοσίου έναντι των παραπάνω επιχειρήσεων. Όμως με το τρόπο αυτό αποκλείονται επιχειρήσεις που δεν έχουν τέτοιες οφειλές ενώ την ίδια στιγμή, ο στόχος της ενίσχυσης της ρευστότητάς τους αποδεικνύεται αναιμικός.

-Επιπλέον, δεν διευκρινίζεται τι γίνεται στην περίπτωση που η επιχείρηση οφείλει λιγότερα από τα επιστρεφόμενα. Θα της επιστραφεί η επιπλέον διαφορά;

-Για ορισμένες από τις περιοχές, όπως η Δράμα, η ουσιαστική ενίσχυση των επιχειρήσεων είναι πολύ μικρότερη, καθώς η επιδότηση του μισθολογικού κόστους το παραπάνω διάστημα, ανέρχεται στο 4% και όχι στο 12% όπως στις περιοχές της Θράκης.

Με άλλα λόγια, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αφήνει την περιοχή μας εκτός της ενίσχυσης του 12% που ισχύει για την υπόλοιπη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τη στιγμή που οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις της Δράμας που εξακολουθούν να λειτουργούν, έχουν υποστεί κι αυτές βαρύτατα πλήγματα από την κρίση αλλά και τις συνέπειες της πανδημίας.

Επίσης, η Κυβέρνηση αρνείται να υλοποιήσει από καθαρή ιδεοληψία το άρθρο 41 του Νόμου 4608/2019 που αναφέρεται στη στήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές, σε περιοχές με χαμηλό ΑΕΠ και υψηλή ανεργία και ο οποίος θα προσφέρει πρόσθετη ανακούφιση στις επιχειρήσεις της περιοχής.

Θεωρούμε λοιπόν δίκαιο και σωστό, να εξομοιωθούν όλες οι περιοχές της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. ως προς το ποσοστό της ενίσχυσης του μισθολογικού κόστους των παραπάνω επιχειρήσεων στο 12%, ώστε να αυξηθούν έτσι αντίστοιχα και τα ποσά που τυχόν θα συμψηφισθούν με τις οφειλές τους.

Τέλος, καθώς η Κυβέρνηση αδυνατεί να αντιληφθεί την αναπτυξιακή διαδικασία με μια ολιστική προσέγγιση, στην οποία θα λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι επιβαρύνσεις των διαφόρων περιοχών της χώρας, θέτουμε σε συζήτηση την πρότασή για θέσπιση χερσαίου μεταφορικού ισοδύναμου, κατ’ αντιστοιχία με το θαλάσσιο, ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που προκαλούν στην δίκαιη οικονομική ανάπτυξη, η απομακρυσμένη τοποθεσία και η δύσκολη προσέγγιση των παραμεθόριων περιοχών της χώρας, εν μέσω μάλιστα των διαρκώς επιδεινούμενων οικονομικών μεγεθών.