Γιατί επιλέγουν τον ορεινό όγκο της Δράμας αθλητικές ομάδες – Από ποιες χώρες προέρχονται και τι αναζητούν οι τουρίστες που επισκέπτονται το Φαλακρό
Στον χάρτη των αθλητικών ομάδων της Σαουδικής Αραβίας μπήκε τα τελευταία χρόνια ο Βώλακας της Δράμας διεκδικώντας με αξιώσεις μια θέση μεταξύ των επιλογών ομάδων για την προετοιμασία τους.
Ο Βώλακας με τους 1.000 κατοίκους του, τις χαρακτηριστικές κεραμιδένιες στέγες και τα παλιά πέτρινα σπίτια που προσδίδουν τη μυρωδιά του παραδοσιακού, διαθέτοντας σύγχρονο αθλητικό κέντρο, αποτελεί προορισμό για ελληνικές ομάδες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, TaeKwonDo, ενώ εσχάτως μπήκε στο μικροσκόπιο και ομάδων της Σαουδικής Αραβίας.
Όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr o πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας και έφορος δημοσίων σχέσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Άγγελος Καλλίας, η κινητικότητα για την περιοχή του Βώλακα από ομάδες της Σαουδικής Αραβίας είχε ξεκινήσει λίγο πριν ενσκήψει ο κορωνοϊός και τώρα επανακάμπτει.
Ήδη υπάρχουν συζητήσεις με ομάδα ποδοσφαίρου της Σαουδικής Αραβίας προκειμένου να έρθει για να προπονηθεί στην περιοχή. Συνήθως όπως σημειώνει ο κ. Καλλίας οι ομάδες είναι 30-40 ατόμων και μένουν στην περιοχή για 10 ημέρες.
Αξίζει να σημειωθεί πως στον Βώλακα υπάρχουν πέντε ξενοδοχεία εκ των οποίων τα τρία συνεργάζονται με αθλητικές ομάδες.
Σημειώνεται πως ο Βώλακας βρίσκεται σε υψόμετρο 900 και πλέον μέτρων στο βουνό Φαλακρό, με συνέπεια να δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες ούτως ώστε μία ομάδα να βρει τις κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες το καλοκαίρι για την σωστή πραγματοποίηση της προετοιμασίας της.
Την ίδια ώρα κινητικότητα καταγράφεται από ζευγάρια Ελλήνων, Άγγλων, Γερμανών, Σουηδών και Ολλανδών που επισκέπτονται την περιοχή προκειμένου να απολαύσουν τη βιοποικιλότητα της περιοχής και να παρατηρήσουν τα σπάνια είδη πουλιών, λουλουδιών, πεταλούδων που υπάρχουν καθώς και το παρθένο Δάσος Φρακτού που διεκδικεί επάξια την αναγνώριση από την Ουνέσκο ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.
Πρόκειται κυρίως για ζευγάρια, μεγαλύτερης ηλικίας, άνω των 50 ετών, που ψάχνοντας για ιδιαίτερο φυσικό κάλος και ιδιαιτερότητες στη βιοποικιλότητα ανακαλύπτουν την περιοχή του Βώλακα και τον επισκέπτονται για τουλάχιστον 5 με 7 ημέρες δαπανώντας κατά κεφαλή 60 έως 70 ευρώ ημερησίως.
Ο Βώλακας αποτελεί ένα άκρως ενδιαφέρον παράδειγμα δραστηριοποίησης τουριστικών υποδομών που βρίσκονται στον ορεινό όγκο της χώρας και κάνουν πράξη την ενίσχυση της κινητικότητας καθόλη τη διάρκεια του έτους, κάτι που είναι ζητούμενο και για το υπουργείο Τουρισμού.
Η προβολή του ορεινού όγκου της χώρας
Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά στη χώρα μας προβλήθηκαν οι ορεινοί, ηπειρωτικοί προορισμοί, με την καμπάνια του ΕΟΤ που βγήκε στον αέρα στα τέλη του 2021 και συνεχίστηκε σε εσωτερικό και εξωτερικό για 4 μήνες, σα συνέχεια της μεγάλης καμπάνιας, «Αll you want is Greece». Σημειώνεται πως σε ημιορεινές και ορεινές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας, λειτουργούν περί τα 1.200 με 1.400 ξενοδοχεία, τα περισσότερα από τα οποία, από το 2012 και ως σήμερα, βιώνουν μία μακρόσυρτη οικονομική κρίση επειδή κυρίως απευθύνονταν στον Έλληνα τουρίστα του Σαββατοκύριακου.
Με την καμπάνια προβλήθηκαν και δράσεις που πραγματοποιούνται από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως π.χ. πεζοπορία, ποδηλασία, γαστρονομία, οινικές διαδρομές και οι οποίες συνδέονται με τους ηπειρωτικούς τουριστικούς προορισμούς.
«Η προβολή της ηπειρωτικής Ελλάδας από τον ΕΟΤ είναι κάτι που μας κάνει να χαιρόμαστε γιατί ποτέ ως σήμερα δεν είχε αναδειχθεί το ότι υπάρχει και αυτή η Ελλάδα» τονίζει ο κ. Καλλίας επισημαίνοντας ωστόσο πως θα πρέπει να υπάρξει συνέχεια της προσπάθειας και από τις Ενώσεις Ξενοδόχων. Ήδη η Ένωση Ξενοδόχων Δράμας επιχειρεί τη σύνδεση πρωτογενούς και τριτογενούς τομέα για την ανάδειξη του αγροτουρισμού της περιοχής και του τουρισμού εμπειρίας, που αποτελεί τάση, με επισκέψεις σε οινοποιία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία κλπ. Το διάστημα αυτό εκπονείται η σχετική μελέτη προκειμένου να προκύψουν οι στόχοι και τα οφέλη που θα υπάρξουν για την περιοχή.
Παράλληλα σε συνεργασία με τους δήμους της νόμου Δράμας σχεδιάζεται η στρατηγική για τη διαμόρφωση του brand της περιοχής.
Στο μεταξύ, στο στόχαστρο της Δράμας βρίσκεται η αγορά του Ισραήλ, που αποτελεί μια από τις αγορές που ενισχύουν δυναμικά τον ελληνικό τουρισμό τα τελευταία χρόνια.
Στο 30% η πληρότητα
Η πληρότητα στην περιοχή τους καλοκαιρινούς μήνες είναι στο 30% ωστόσο μέσα από τις δράσεις και τις κινήσεις που θα υλοποιηθούν, όταν ολοκληρωθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός, στοχεύεται η ενίσχυση του εν λόγω ποσοστού.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Δράμα διαθέτει 21 ξενοδοχεία με 1.800 κλίνες, τα οποία αυτό το διάστημα λειτουργούν όλα. Κάποια εξ αυτών λόγω ιδιαίτερα χαμηλής πληρότητας επιλέγουν να παραμένουν κλειστά τους μήνες Μάϊο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Καλύτερη είναι η εικόνα σε προορισμούς όπως τα Ιωάννινα, τα Καλάβρυτα, οι Δελφοί καθώς οι πληρότητες τους καλοκαιρινούς μήνες κυμαίνονται από 40 έως 45% ενώ σε περιοχές όπως η Νάουσα ή η Ξάνθη οι πληρότητες πέφτουν στο 20 με 25%.
Πηγή φωτογραφίας: xronikadramas.gr