ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

Δικηγόρου Δράμας

Τον καταστροφικό 1ο Π.Π. ακολούθησε ο ακόμη πιο καταστροφικός 2ος ΠΠ. Οι επόμενες γενιές τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή ήπειρο μεγάλωσαν και έζησαν δεκαετίες ειρήνης. Με ψυχρό πόλεμο Ναι. Με το φόβο ενός 3ου Παγκοσμίου Πολέμου Ναι. Που θα μπορούσε να εξελιχθεί και σε Πυρηνικό Όλεθρο Ναι.

Αλλά ακόμη κι έτσι ήταν Ειρήνη. Δίχως νεκρούς και τραυματίες. Δίχως ισοπεδωμένες από τους βομβαρδισμούς πόλεις. Δίχως κατεστραμμένες χώρες. Με Διεθνές Δίκαιο. Που δεν άγγιζε τους ισχυρούς Ναι. Αλλά έστω κι έτσι υπήρχε. Και με ένα Διεθνές Σύστημα Συνεργασίας και Ασφάλειας. Με κατά το δυνατόν κανόνες, που τηρούνταν. Και όσοι τους καταπατούσαν τηρούσαν τα προσχήματα. Έβρισκαν δικαιολογίες.

Όλα αυτά έχουν πλέον αλλάξει. Υπάρχει καινούργιος Σερίφης στην πόλη. Που δεν αναγνωρίζει τίποτε από αυτά. Ισχύει λέει μόνο το δικό του δίκιο. Και έχει και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού τον πιστό του συνεταίρο. Και έχουν αποφασίσει σε αγαστή συνεργασία να υποτάξουν τον κόσμο. Να μακελέψουν όσους θεωρούν εχθρούς ή όχι πιστούς φίλους. Όσους δεν δηλώνουν υποταγή. Όσους δεν δίδουν γην και ύδωρ.

Μέσα στην παραφροσύνη τους παραγνωρίζουν πως τα πάντα δεν εξελίσσονται πάντα κατά τις επιθυμίες του όποιου Σερίφη. Όσο πανίσχυρος κι αν είναι αυτός. Όση δύναμη κι αν διαθέτει. Δεν μπορεί να γράψει την ιστορία, όπως θα ήθελε.

Και το τρισχειρότερο αγνόησαν πως δεν είναι οι μόνοι παράφρονες σε αυτό τον πλανήτη. Υπάρχουν κι άλλοι. Που ίσως θελήσουν να αποδείξουν πως και αυτοί μπορούν να πουλήσουν τρέλα. Πως είναι ικανοί να κάνουν πράξη το «αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων». Και να κραυγάσουν «εμού θανόντος γαία πυρί μειχθήτω». Να θελήσουν να βάλουν μπουρλότο στον κόσμο όλο. Και να θελήσουν να γίνουν μάρτυρες εκατομμύρια πιστοί τους. Και να τιμωρήσουν όσους ξεκίνησαν τον όλεθρο. Αλλά και όσους θεωρούν ότι έμπρακτα τους υποστηρίζουν.

Θα έλεγε κανείς πως έχουν ανοίξει ήδη οι πύλες της Κολάσεως. Πως ο Αρμαγεδδών είναι ήδη εδώ. Πως δεν θα πρέπει πλέον να ελπίζουμε σε Ειρήνευση και Διπλωματικές Λύσεις. Πλην όμως ακόμη και τώρα αυτή είναι η μόνη εφικτή διέξοδος. Προς το συμφέρον όλων. Γιατί όλοι βλέπουν πλέον το αδιέξοδο. Το ότι ξεκίνησαν ένα λάθος πόλεμο. Που δεν θα έχει νικητές. Αλλά μόνο χαμένους. Και μάλιστα σε όλο τον πλανήτη.

Προχθές στο ΕΡΤNEWS ο Απόστολος Μαγγιριάδης είχε συνέντευξη με ένα Ισραηλινό σκηνοθέτη και τον ρώτησε αν είναι αισιόδοξος. Του απάντησε πως την ίδια ερώτηση είχε θέσει πριν από χρόνια σε ένα Παλαιστίνιο, Δήμαρχο μιας πόλης και αυτός του είχε πει τότε: «Άμος δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε απαισιόδοξοι !!!».