Την πρώτη μεγάλη φωτιά στον Νομό Δράμας, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου, κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Τρίτη 24 Ιουνίου. Συγκεκριμένα μεγάλη φωτιά ξέσπασε ανάμεσα στη Χωριστή και την Αδριανή, προκαλώντας την άμεση κινητοποίηση ισχυρών πυροσβεστικών δυνάμεων. Στο σημείο έσπευσαν και επιχείρησαν 42 πυροσβέστες με 2 ομάδες πεζοπόρων της 7ης ΕΜΟΔΕ, 13 οχήματα, 8 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο, ενώ υπήρξε συνδρομή και από υδροφόρες Δήμων. Η φωτιά τελικά έκαψε περίπου 1.600 στρέμματα δασικής έκτασης με πουρνάρια. Πάντως, χάρη στην άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής και την μεγάλη κινητοποίηση εναέριων μέσων αποφεύχθηκαν χειρότερες καταστάσεις και υπήρξε σε άμεσο χρόνο αίσια κατάληξη στην επιχείρηση κατάσβεσης.

 

Το μπιζέλι

 

 

Στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας, την Τρίτη 24 Ιουνίου 2025, κατατέθηκαν από τον Σύλλογο Δημοτικών Υπαλλήλων Νομού Δράμας δύο αιτήματα για έκδοση ψηφισμάτων σχετικά με την αντίθεση στην άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο και την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στους δημοτικούς υπαλλήλους.

Όσον αφορά την επαναφορά των μισθών, το σώμα αποφάσισε ομόφωνα να στηρίξει το αίτημα, υιοθετώντας το σχετικό ψήφισμα. Όμως, όσον αφορά το θέμα της μονιμότητας στο Δημόσιο εκφράστηκαν πολλές αντιρρήσεις, με αποτέλεσμα το αίτημα να αποσυρθεί, λόγω της διαφαινόμενης καταψήφισής τους. Υπήρξε πλήθος τοποθετήσεων, στις οποίες τέθηκαν ζητήματα όπως η αξιολόγηση και παραγωγικότητα των υπαλλήλων, ενώ ακόμη και Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι επαγγελματικά είναι δημόσιοι υπάλληλοι φάνηκε ότι δεν είναι συνολικά υπέρ της διατήρησης της μονιμότητας για όλους τους υπαλλήλους, εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους. Μάλιστα, υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον που η συζήτηση για το εν λόγω θέμα ξεπέρασε τη μία ώρα.

Η άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τον δημόσιο διάλογο και όπως φάνηκε και από τις τοποθετήσεις στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, οι προσεγγίσεις είναι πολλές και από διαφορετικές αφετηρίες…

 

Το κολοκυθάκι

 

 

Όταν πριν από πολλά χρόνια τέθηκε σε εφαρμογή η πεζοδρόμηση της οδού Γ. Ζερβού στο κέντρο της Δράμας υπήρχαν διαμαρτυρίες και έντονη ανησυχία για το μέλλον των καταστημάτων της περιοχής, καθώς θεωρήθηκε ότι θα πληγούν λόγω της έλλειψης πρόσβασης με οχήματα. Τελικά, μετά από μερικές δεκαετίες η οδός Γ. Ζερβού είναι η πιο… εμπορική οδός της Δράμας, φιλοξενώντας βέβαια και επιχειρήσεις εστίασης και έχοντας το… προνόμιο να μην υπάρχουν κλειστά καταστήματα, καθώς ακόμη και αυτά που κλείνουν, αξιοποιούνται μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

Η ιστορική αναδρομή στο συγκεκριμένο παράδειγμα αποδεικνύει περίτρανα τη δύναμη της συνήθειας και έρχεται να συνδυαστεί με τις εξελίξεις γύρω από τη λαϊκή αγορά της Δράμας. Πριν από δύο χρόνια, η Δημοτική Αρχή του Δήμου Δράμας, εφαρμόζοντας την απόφαση που λήφθηκε από την προηγούμενη περίοδο, μετακίνησε τη λαϊκή στην περιοχή της Ανάπλασης, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Δεν έχει περάσει και τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, άλλωστε, για να έχουν ξεχαστεί οι φωνές διαμαρτυρίας.

Δύο χρόνια μετά, η Δημοτική Αρχή σχεδιάζει να επαναφέρει τη λαϊκή στην οδό 19ης Μαΐου, καθώς αυτή ήταν η προεκλογική της δέσμευση και κρίνοντας ότι το κέντρο της Δράμας έχει υποστεί οικονομική ζημιά από τη μετακίνηση. Κι ενώ εύλογα αναμένονταν να υπάρχουν φωνές υποστήριξης της συγκεκριμένης κίνησης, με βάση άλλωστε της προ διετίας αντιδράσεις, αντίθετα έχουν προκύψει νέες διαμαρτυρίες, καθώς πλέον η περιοχή της Ανάπλασης θεωρείται ως ικανοποιητική επιλογή!!!

 

Το πεπόνι

 

 

Μάτι, Τέμπη, ΟΠΕΚΕΠΕ… έχουν κοινό παρονομαστή το παλαιοκομματικό απόφθεγμα κατόπιν ενεργειών μου ή μη ενεργειών μου… Ρουσφέτι, πελατεία, εξυπηρέτηση με κατάληξη το δράμα ενός λαού που δεν μπορεί να ξεφύγει.

Δεν είχε ψηφιακό σύστημα ο ΟΠΕΚΕΠΕ εν έτει 2022 και μας έφταιγε Ελληνάρες μου ο αείμνηστος Σόιμπλε… Τρέξτε τώρα από τις κομμώτριες με τα μαϊμού ΑΦΜ να πάρετε τα επιστρεφόμενα. Εδώ ισχύει η δήλωση του Πρωθυπουργού περί απατεώνων.

 

Ο δυόσμος