ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

μέλους της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Γάζα

Η Ευρώπη, ο Κόσμος έζησαν τη φρίκη του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου. Τις καταστροφικές του συνέπειες. Εκατομμύρια νεκροί και τραυματίες. Ρημαγμένες πόλεις, χωριά, χώρες. Θα περίμενε κανείς να εκτιμηθεί το μέγιστο αγαθό της Ειρήνης. Που συνεπάγεται πρόοδο. Ευημερία. Προκοπή.

Και όμως το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Η Ειρήνη που ακολούθησε ήταν εύθραυστη. Δεν ήταν δίκαιη. Και έζησε η ανθρωπότητα σε μόλις 20 χρόνια τον 2ο Π.Π. Που ήταν ακόμη πιο φονικός. Ακόμη πιο καταστροφικός. Με Γενοκτονίες. Λιμούς. Εθνοκαθάρσεις. Εκτοπισμούς. Ατομικές βόμβες. Ισοπεδώθηκαν πόλεις και χωριά. Ολόκληρες χώρες.

Η Ευρώπη, η ανθρωπότητα συγκλονίστηκαν. Οι άνθρωποι βροντοφώναξαν. ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!!! Ποτέ ξανά τέτοιοι πόλεμοι. Ποτέ ξανά Γενοκτονίες. Ποτέ ξανά λιμοκτονία. Εθνοκάθαρση. Δολοφονίες άμαχου πληθυσμού.

Ιδρύθηκε ο ΟΗΕ. Για τη συνεργασία των κρατών και των εθνών. Συστάθηκε το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο. Για να δικάζει εγκλήματα πολέμου. Εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Ιδρύθηκε ο ΟΑΣΕ για να διασφαλίσει τη συνεργασία και την ασφάλεια στην Ευρώπη. Θεσπίστηκε το απαραβίαστο των συνόρων. Η συνεργασία των λαών. Συστάθηκε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Για να επιλύει διακρατικές διαφορές. Ειρηνικά. Δίχως πολεμικές συγκρούσεις.

Προφανώς και κανείς δεν ήταν τόσο αφελής να πιστεύει πως δεν θα υπάρξουν άλλοι πόλεμοι. Αλλά μπορούσε βάσιμα η ανθρωπότητα να ελπίζει, πως δεν θα αιματοκυλιστεί ξανά άλλη φορά έτσι η Ευρώπη, ο Κόσμος. Ότι δεν θα ζήσουμε 3ο ΠΠ. Δεν θα βιώσουμε άλλη Γενοκτονία. Άλλη λιμοκτονία. Άλλη εθνοκάθαρση. Και πράγματι για πολλά χρόνια οι επόμενες γενιές τουλάχιστον στην Ευρώπη έζησαν περιόδους Ειρήνης. Και μετά. Μετά ζήσαμε τον πόλεμο στη γειτονική μας Γιουγκοσλαβία. Την αιματοχυσία στο Ιράκ. Στη Συρία. Στο Σουδάν…

Κι εδώ και 3 χρόνια ζούμε σε ζωντανή μάλιστα σύνδεση ένα νέο καταστροφικό πόλεμο στην Ευρώπη. Μετά την παράνομη εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία. Βιώνουμε έναν οιονεί 3ο Π.Π., που διεξάγεται δι’ αντιπροσώπων. Στην καθημαγμένη Ουκρανία. Με εκατομμύρια νεκρούς, τραυματίες, πρόσφυγες. Με βαρύτατες οικονομικές συνέπειες για την Ευρώπη. Το ρολόι της αποκάλυψης για πρώτη φορά φέτος κατέγραψε 89 δευτερόλεπτα πριν την απόλυτη καταστροφή. Βομβαρδίζεται η Ζαπορίζια. Κινδυνεύει ο μεγαλύτερος πυρηνικός σταθμός της Ευρώπης. Ο Αρμαγεδώννας στην πόρτα μας…

Εδώ και 2 χρόνια παρακολουθούμε στους δέκτες μας καθημερινά την εξολόθρευση ενός λαού. Στην Παλαιστίνη. Στη Γάζα. Μετά τη φρικιαστική επίθεση της Χαμάς. Την άνανδρη δολοφονία αθώων. Την ομηρεία αμάχων. Ακολούθησαν τα αντίποινα του Ισραήλ. Που όμως ξεπέρασαν κάθε όριο λογικής. Άμυνας. Αναλογικότητας. Και εξελίσσεται καιρό τώρα σε οργανωμένο σχέδιο εξολόθρευσης ενός ολόκληρου λαού. Η δολοφονική ακροδεξιά κυβέρνηση Νετανιάχου παραβιάζει κάθε έννοια και κανόνα Διεθνούς Δικαίου. Διαπράττει εγκλήματα. Με την ανοχή της Δύσης!!!

Οι λαοί εδώ και μήνες εξεγείρονται. Διαδηλώνουν μαζικά. Κραυγάζουν: STOP!!! Στα εγκλήματα πολέμου. Στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Απαιτούν: Δίκαιη Ειρήνη. Τιμωρία των ενόχων. Λύση του Παλαιστινιακού.

Η Δύση βρέθηκε απέναντι στη Ρωσία και τον Πούτιν. Επέβαλε κυρώσεις. Αλλά δεν ήταν αρκετά για να τερματιστεί ο πόλεμος. Και μετά την εκλογή Τραμπ και την αλλοπρόσαλλη πολιτική του διαψεύστηκαν και οι τελευταίες προσδοκίες, που είχαν καλλιεργηθεί σε ορισμένους. Απαιτούμε Λύση. Εκεχειρία. Τερματισμό του πολέμου. Δίκαιη Ειρήνη.

Στην Παλαιστίνη η Δύση επί χρόνια παραμένει άπραγη. Αδρανής. Συνένοχη. Υπό την πίεση της κοινής γνώμης οι κυβερνήσεις αρχίζουν δειλά – δειλά να διαμαρτύρονται. Να καταγγέλλουν τον Νετανιάχου και την κυβέρνησή του. Στο ίδιο το Ισραήλ καθημερινά δυναμώνει ένα νέο φιλειρηνικό κίνημα. Δεν αρκούν αυτά. Απαιτούμε επιβολή αποτελεσματικών κυρώσεων. Αναγνώριση του Παλαιστινιακού Κράτους. Επιτέλους Ειρήνη. Λύση του Μεσανατολικού.

Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Δραμινών Πολιτών σε συνεργασία με φορείς της Δράμας διοργάνωσαν πρόσφατα ένα παλλαϊκό πανδραμινό συλλαλητήριο – συναυλία για αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη.

Απαιτείται να ξαναστήσουμε ένα ρωμαλέο και ενωτικό κίνημα Ειρήνης. Στη Δράμα. Στην Ελλάδα. Στον Κόσμο. Ο πόλεμος και η Ειρήνη είναι πολύ σοβαρά ζητήματα για να τα αφήνουμε στα χέρια μόνο των στρατηγών και των κυβερνήσεων. Τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου τις βιώνει όλος ο πλανήτης. Με εκατομμύρια πρόσφυγες. Με βαρύτατες επιβαρύνσεις. Δεν θέλουμε πολεμική οικονομία. Θέλουμε Ειρήνη και ασφάλεια. Θέλουμε επενδύσεις στην Υγεία. Στην Παιδεία. Στο κοινωνικό κράτος. Όλα αυτά αφορούν το παρόν και το μέλλον μας. Τις ζωές μας. Και των παιδιών μας.

Στα πλαίσια αυτά σε συνεργασία με φορείς της Δράμας διοργανώνουμε την επόμενη εβδομάδα ένα αντιπολεμικό τριήμερο. Στον φιλόξενο χώρο της Οικολογικής Κίνησης.

-Με έκθεση φωτογραφιών και βίντεο του δικού μας του Δραμινού Δημήτρη Μεσσίνη από πεδία μαχών, για τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου

-Με μουσικές και απαγγελία αντιπολεμικών τραγουδιών και ποιημάτων

-Με εικόνες από τον 1ο και 2ο Π.Π. και άλλες πολεμικές συγκρούσεις

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!!!