Μήπως κύριε Υπουργέ να το παίρνατε αλλιώς;;;
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ!
Είμαι ένας Δραμινός Πολίτης. Που τυγχάνει να έχω παιδί που σπούδασε γιατρός. Και ως δικηγόρος να είμαι νομικός σύμβουλος του Σωματείου Εργαζομένων, καθώς και του Συλλόγου Ιατρών του Νοσοκομείου μας. Έτσι συμβαίνει να έχω και εκ των έσω γνώση και πληροφόρηση για τις τριτοκοσμικές συνθήκες, που επικρατούν στο Νοσοκομείο Δράμας και ευρύτερα στο ΕΣΥ.
Σεβόμενος το αξίωμά σας και το ότι κατά την επίσκεψή σας εδώ στην ακριτική Δράμα εκπροσωπείτε την Ελληνική Πολιτεία, σας απευθύνω την παρούσα δημόσια ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας ζητώντας, αν θέλετε και έχετε την ευγενή καλοσύνη, να μας δώσετε ορισμένες εξηγήσεις.
Κύριε Υπουργέ, η ΝΔ, της οποίας είστε κορυφαίο στέλεχος, κυβερνά τη χώρα τα τελευταία 6 χρόνια. Ο Πρωθυπουργός στις προηγούμενες εκλογές δήλωσε ότι το ΕΣΥ θα είναι η πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης. Εσείς προσωπικά είχατε χρηματίσει και κατά το παρελθόν Υπουργός Υγείας. Και είστε και πάλι από τον Ιανουάριο του 2024. Αρμόδιος και κατά το Σύνταγμα για τη Δημόσια Υγεία και την προστασία του ΕΣΥ.
Κύριε Γεωργιάδη, πολλοί συνέλληνες θεωρούν ως σπουδαιότερο Υπουργείο το της Εθνικής Άμυνας. Γιατί μπορεί να προασπίσει την εδαφική μας ακεραιότητα και ανεξαρτησία, καθώς και την ελευθερία μας. Προσωπικά θεωρώ ως σπουδαιότερο το Υπουργείο Υγείας. Γιατί αν δεν έχουμε την υγειά μας. Αν αρρωσταίνουμε και δεν έχουμε Νοσοκομεία και πεθαίνουμε. Αν ερημώνουν τα χωριά μας και οι πόλεις μας. Αν μεταναστεύουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας. Τι θα προασπίσει το Υπουργείο Άμυνας. Την έρημη γη. Τα κοιμητήριά μας. Νομίζω πως θα συμφωνήσετε μαζί μου.
Κύριε Υπουργέ είμαι καλόπιστος. Δεν θέλω να είμαι καχύποπτος και λαϊκιστής. Γνωρίζω πως είναι ένα δύσκολο Υπουργείο. Με πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα. Δεν θέλω να πω, πως εσκεμμένα και από ιδεοληψία έχετε αποφασίσει Εσείς προσωπικά και η κυβέρνησή σας να αφήσετε το ΕΣΥ να καταρρεύσει. Τα Νοσοκομεία να απαξιωθούν. Τους γιατρούς να ασφυκτιούν, να μην μπορούν να ζήσουν. Να φεύγουν κατά χιλιάδες από το ΕΣΥ. Ακόμη και από τη χώρα.
Με σκοπό να αποδεχθεί εν τέλει η Κοινωνία ως αναγκαίο κακό την εκχώρηση στους ιδιώτες της σίτισης, της φύλαξης, της καθαριότητας. Αλλά συνέβη επί των ημερών σας! Για να επιτραπεί και πάλι στους γιατρούς του ΕΣΥ να έχουν και ιδιωτικά Ιατρεία. Αλλά το βλέπουμε το τελευταίο διάστημα! Να πληρώνουν οι ασθενείς στα Νοσοκομεία για επεμβάσεις. Αλλά είναι γεγονός! Να μπορούν ιδιώτες γιατροί να κάνουν επεμβάσεις στα Δημόσια Νοσοκομεία. Αλλά το προγραμματίσατε! Να έχουμε τη μεγαλύτερη δαπάνη σε ιδιωτική Υγεία σε όλη την Ευρώπη. Αλλά το ζούμε! Να έχουν τεράστια υπερκέρδη μεγαλοκλινικάρχες και μεγάλα νοσηλευτικά ιδρύματα. Αλλά είναι πραγματικά δυσθεώρητα!
Και όλα αυτά επί των ημερών σας. Δεν το θέλατε; Σας ξέφυγε η κατάσταση; Δεν ήταν θέμα επιλογής, αλλά ανικανότητας; Θα μπορούσατε τουλάχιστον να απολογηθείτε. Να ζητήσετε μια συγνώμη. Να μας πείτε τι έχετε κατά νου. Πως θα μπορέσετε να αντιστρέψετε αυτή την κατάσταση.
Γιατί κύριε Υπουργέ, μη βαυκαλίζεστε και περηφανεύεστε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης αναβαθμίστηκαν οι κτηριακές υποδομές. Το ξέρετε ότι δεν αρκεί. Τι να τις κάνουμε τις υποδομές, αν δεν έχουμε γιατρούς και νοσηλευτές. Ούτε και θέλουμε ιδιώτες στα Νοσοκομεία. Γιατί τότε δεν θα είναι ΕΣΥ. Θα είναι ΑΥΤΟΙ. Δεν θα είναι για ευάλωτους και ανήμπορους.
Και πως συνέβησαν όλα αυτά. Μήπως γιατί παραμένουν καθηλωμένοι οι μισθοί των γιατρών του ΕΣΥ; Μήπως γιατί οι συνθήκες εργασίας τους είναι τεταρτοκοσμικές; Με ατέλειωτες παράνομες και απλήρωτες υπερωρίες; Με εξαντλητικές παράνομες υπερεφημερίες; Μήπως γιατί γιατροί και νοσηλευτές εγκαταλείπουν το ΕΣΥ και τα Νοσοκομεία μας για να μπορέσουν να ζήσουν αξιοπρεπώς; Για να ιδιωτεύσουν; Για να φύγουν στο εξωτερικό;
Κύριε Υπουργέ γιατί εγκαταλείφθηκε το Δημόσιο Σύστημα Υγείας στην τύχη του; Γιατί να υπάρχουν τόσα κενά και ελλείψεις στα Νοσοκομεία μας; Γιατί δεν έχουμε Παθολόγους; Γιατί οι γιατροί διατάσσονται να υπερεφημερεύουν κατάκοποι ακόμη και σε άλλα Νοσοκομεία; Γιατί να κινδυνεύουν από την κούραση και την εξάντληση να σκοτωθούν σε αυτοκινητικά ατυχήματα και δεν έχουν συμβεί και λίγα; Πως μπορεί κάποιος άνθρωπος να παραμείνει άυπνος και νηστικός επί 24, 48, 72 ώρες και να μπορεί να λειτουργήσει; Και να είναι και γιατρός; Πόσες ζωές έχουν κινδυνέψει από αυτές τις άθλιες συνθήκες;
Και όλα αυτά επί των ημερών σας. Δεν το θέλατε; Σας ξέφυγε η κατάσταση; Δεν ήταν θέμα επιλογής, αλλά ανικανότητας; Μπορείτε να απολογηθείτε. Να ζητήσετε μια συγνώμη. Να μας πείτε τι έχετε κατά νου. Πως θα μπορέσετε να αντιστρέψετε αυτή την κατάσταση.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, αντιλαμβάνομαι τους φόβους σας για αντιδράσεις της Δραμινής Κοινωνίας. Το έχετε ζήσει και σε επισκέψεις σε άλλα Νοσοκομεία με παρόμοια με το δικό μας προβλήματα. Για αυτό και δεν ήρθατε στη Δράμα τόσο καιρό. Για αυτό και κανονίζετε πάντα, να έχετε ισχυρή Αστυνομική παρουσία και προστασία.
Μην ανησυχείτε όμως. Οι Δραμινοί είμαστε φιλόξενοι. Αλλά μην περιμένετε να σας ραίνουν και με λουλούδια. Να σας υποδεχθούν με αγκαλιές και χαμόγελα. Όπως κάποτε τον Γιώργο Γεννηματά.
Για αυτό σας λέω κύριε Υπουργέ. Μήπως θέλετε να το πάρετε αλλιώς;;; Για να έχετε την στήριξη, αγάπη και αποδοχή του κόσμου! Και όχι μόνο των εργολάβων. Των μεγαλογιατρών. Των μεγαλοκλινικαρχών!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

