Μέσα από μια ανοιχτή και πρόσβαση για το κοινό διαδικασία, το παρκινγκ του Διοικητηρίου μετατράπηκε για δέκα ημέρες σε ένα υπαίθριο εργαστήριο τέχνης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ολοκληρώθηκε, την Τρίτη 24 Ιουνίου 2025, το Φεστιβάλ «Μάρμαρο & Τέχνη», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Δράμας, στο πάρκινγκ του Διοικητηρίου. Για 10 ημέρες, ο χώρος μετατράπηκε σε ένα υπαίθριο εργαστήριο τέχνης, καθώς τέσσερις γλύπτες δημιούργησαν μέσα από μια ανοιχτή και προσβάσιμη για το κοινό διαδικασία, τέσσερα έργα τέχνης. Συγκεκριμένα, στο Φεστιβάλ συμμετείχαν οι γλύπτες Φίλιππος Καλαμάρας, Γιώργος Κικώτης, Αναστάσιος Λεόνογλου και Λεωνίδας Νικολαΐδης, οι οποίοι επεξεργάστηκαν τους αρχικά μεγάλους όγκους μαρμάρου και τελικά παρουσίασαν στο κοινό τα δημιουργήματά τους.

Το φεστιβάλ διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, με την υποστήριξη του Δήμου Δράμας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης και την ευγενική χορηγία της εταιρείας Παυλίδης Α.Ε. Μάρμαρα Γρανίτες. Η διοργάνωση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την ΑΜΚΕ Emphasis.

Με το Φεστιβάλ «Μάρμαρο & Τέχνη» ουσιαστικά έγινε προσπάθεια αναβίωσης των συμποσίων γλυπτικής, τα οποία πραγματοποιούνταν προ εικοσαετίας στη Δράμα και είχαν τον τίτλο «Καλλιτεχνικός Μάιος». Τα έργα που είχαν δημιουργηθεί εκείνη την περίοδο, κοσμούν το Πάρκο των Γλυπτών στον αύλειο χώρο του Διοικητηρίου. Ήδη πάντως έχει εκφραστεί η βούληση το φεστιβάλ να διεξαχθεί και του χρόνου και η διοργάνωση να είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Η τελετή λήξης του φετινού Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης 24 Ιουνίου, στον χώρο του Διοικητηρίου.

Η κ. Βίκυ Κωνσταντινίδου, ιστορικός τέχνης και εκπρόσωπος της ΑΜΚΕ emphasis, σε δηλώσεις της, σημείωσε: «Με χαρά ολοκληρώνεται το Φεστιβάλ “Μάρμαρο & Τέχνη”, μετά από δέκα έντονες ημέρες στο κέντρο της Δράμας. Οι όγκοι, οι οποίοι έχουν κατέβει από τα λατομεία της Δράμας, πλέον έχουν λάβει την τελική τους μορφή, τα έργα τέχνης, που από εδώ και πέρα θα διακοσμούν τον αστικό ιστό της πόλης. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που αυτή η διοργάνωση έλαβε χώρα μετά από όλα αυτά τα χρόνια αναμονής. Οι Δραμινοί το περίμεναν πολύ και το καταλάβαμε όλες αυτές τις ημέρες, με το πώς αγκάλιασαν τη διοργάνωση και την επισκεπτόντουσαν κάθε ημέρα. Αυτή είναι άλλωστε και η φιλοσοφία ενός συμποσίου μαρμαρογλυπτικής, η διάδραση με τον κόσμο, η παρακολούθηση από τον κόσμο του πώς δουλεύουν οι καλλιτέχνες, πώς περνούν αυτή τη μεγάλη μορφή μαρμάρου και μέρα με τη μέρα τη διαμορφώνουν σε ένα έργο τέχνης».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., επεσήμανε: «Ολοκληρώθηκε μια πολύ σημαντική εκδήλωση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία της Περιφέρειας με τον Δήμο, τον σύλλογο των μαρμαράδων και με μια δωρεά του κ. Παυλίδη. Εδώ και 10 ημέρες, φιλοξενήσαμε τέσσερις γλύπτες. Κατασκεύασαν τέσσερα έργα τέχνης, τα οποία θα τοποθετηθούν σε σημεία που θα τύχουν μεγάλης προσοχής. Έχουμε υποχρέωση να αναδείξουμε το μάρμαρο, όχι μόνο ως εμπόρευμα, ως ένα προϊόν που είναι γνωστό παγκοσμίως, αλλά να δείξουμε ότι είναι και έργο τέχνης. Ο Νομός μας έχει το πλεονέκτημα να παράγει πολύ μάρμαρο. Παράγουμε το 80% της πανελλήνιας εξαγωγής μαρμάρου και το 70% της παραγωγής να παράγεται στη Δράμα. Αυτό για εμάς είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο. Είναι υποχρέωσή μας να αναδεικνύουμε αυτό το προϊόν, όπως και τα άλλα, όπως είναι το κρασί και άλλα προϊόντα που έχουμε. Αυτό το δεκαήμερο προσέφερε πολλά στην πόλη μας. Αυτή η εκδήλωση έγινε μετά από σχεδόν 20 χρόνια, που είχε δημιουργήσει μια παρόμοια εκδήλωση, πολύ μεγαλύτερη βέβαια, ο Νομάρχης μας κ. Κώστας Ευμοιρίδης, που είχε δημιουργήσει τον Καλλιτεχνικό Μάιο. Αυτή είναι μια μικρότερη εκδήλωση σε σύγκριση με αυτήν. Του χρόνου πιστεύω θα τη μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο για να δείξουμε ακόμη περισσότερο το μάρμαρο, που είναι και έργο τέχνης».

Όσον αφορά τα σημεία που θα τοποθετηθούν τα γλυπτά, ο κ. Μουρβετίδης ανέφερε: «Σίγουρα θα τοποθετηθούν σε σημεία που θα τα βλέπει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος». Συγκεκριμένα, τα δύο θα τοποθετηθούν στις δύο εισόδους της πόλης που είναι οι κυκλικοί κόμβοι. Ένα είναι πιθανό να τοποθετηθεί στο Πάρκο των Γλυπτών, ενώ για το άλλο υπάρχουν διάφορες προτάσεις.