ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΡΑΜΑΣ, ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΔΡΑΜΑ – ΑΜΦΙΠΟΛΗ

Ενημερωτική σύσκεψη για το θέμα των οδικών αξόνων και της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Αργύρη Πατακάκη την Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017, με τη συμμετοχή των Βουλευτών κ.κ. Χρήστου Καραγιαννίδη και Δημήτρη Κυριαζίδη (η κ. Χ. Κεφαλίδου απουσίαζε λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων), του Δημάρχου Δράμας κ. Χριστόδουλου Μαμσάκου, του Αντιδημάρχου κ. Δημήτρη Καραμπατζάκη, του Προέδρου του Επιμελητηρίου κ. Στέφανου Γεωργιάδη, υπηρεσιακών παραγόντων της Π.Ε. Δράμας, καθώς και των κ.κ. Μπίλια και Φράγκου, οι οποίοι εκπροσωπούν μελετητικά γραφεία τα οποία έχουν αναλάβει την εκπόνηση μελετών για τμήματα του άξονα Δράμα – Αμφίπολη. Η σύσκεψη ήταν κλειστή, χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των Μ.Μ.Ε., καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Πατακάκης, αυτό ζητήθηκε από τους μελετητές και είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα. Την Παρασκευή 30 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή όλων των θεσμικών εκπροσώπων της Δράμας εκ νέου σύσκεψη, η οποία όπως όλα δείχνουν θα έχει αποφασιστικό χαρακτήρα.

Από την ενημερωτική συνάντηση της Δευτέρας και σύμφωνα με τις δηλώσεις των δύο Βουλευτών και του Αντιπεριφερειάρχη, φαίνεται ότι υπάρχει αλλαγή δεδομένων στο ζήτημα των οδικών αξόνων. Μέχρι στιγμής δίνονταν η εντύπωση, με βάση επίσημες δηλώσεις, ότι το τμήμα Δράμα – Σταυρός του άξονα Δράμα – Καβάλα είναι αυτό με την μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα. Τελικά, σύμφωνα με τις νέες δηλώσεις το τμήμα Δράμα – Μπάφρα του άξονα Δράμα – Αμφίπολη είναι αυτό με την μεγαλύτερη ωριμότητα. Μάλιστα, τα 10 χλμ. στο κομμάτι Μαυρολεύκης – Μπάφρας μπορούν να δημοπρατηθούν άμεσα και να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω τμήμα αποτελεί και κοινό τμήμα του Ε61 (Καβάλα – Δράμα – Μπάφρα – Σέρρες).

 

«Οι μελέτες είναι στο 95% ολοκληρωμένες»

 

Στις δηλώσεις του ο κ. Πατακάκης ανέφερε ότι έγινε μια ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση από του μελετητές για το πού βρίσκονται οι μελέτες και πρόσθεσε: «Οι μελέτες όντως είναι στο 95% ολοκληρωμένες. Θέλει δύο μικρές αναθέσεις των 135.000 για να ολοκληρωθούν και ο δρόμος από την Μαυρολεύκη μέχρι την Παλαιοκώμη να έχει ωριμότητα, να μπορεί να ξεκινήσει η δημοπράτησή του. Ήδη μας είπαν ότι το κομμάτι από τη Μαυρολεύκη μέχρι την Μπάφρα μπορεί να ξεκινήσει και είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί εμπίπτει και πάνω στον Ε61. Είναι λεπτομέρειες, οι οποίες είναι πάρα πολύ σημαντικές και δείχνουν ότι υπάρχει και ωριμότητα και ετοιμότητα να ξεκινήσει έστω και αυτό το κομμάτι των 10 χλμ. για να υλοποιηθεί ένα σημαντικό έργο, το οποίο έχει και αναπτυξιακή προοπτική και πάρα πολλές δυνατότητες και για τον τουρισμό και για τις επενδύσεις και για την ασφαλή μετακίνησή μας». Για τη νέα σύσκεψη της Παρασκευής ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας ανέφερε πως «θα είναι όλοι οι φορείς για να πάρουμε μία τελική απόφαση πάνω σε αυτά τα οποία μας ενημέρωσαν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι μελετητές». Απαντώντας σε ερώτηση για το γεγονός ότι ο Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Μέτιος ανέφερε πρόσφατα ότι υπάρχει μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα στον άξονα Δράμα – Καβάλα, ο κ. Πατακάκης σημείωσε: «Ενημέρωσα για τη συνάντηση αυτή τον κ. Μέτιο. Είπε να καταγράψουμε όλες τις προτάσεις και όλη τη διαδικασία και όλη την ωριμότητα των μελετών, να τον ενημερώσουμε. Στην επόμενη συνάντηση θα είναι εδώ και ο κ. Μέτιος για να δει κάποιες λεπτομέρειες και κάποια ενημέρωση η οποία θα είναι πολύ σημαντική για να έχουμε πλέον μια ολοκληρωμένη εικόνα και να ξεκαθαρίσουμε ποιος δρόμος έχει τι και ποιος δρόμος έχει προβλήματα».

 

«Εμάς μας ενδιαφέρει η έξοδός μας στην Εγνατία»

 

Ο κ. Καραγιαννίδης, στις δηλώσεις του, αναφέρθηκε στη συμμετοχή, προφανώς σε αντιδιαστολή με την απουσία του στη σύσκεψη στο ξενοδοχείο «ΚΟΥΡΟΣ», στις 12 Ιουνίου, μετά από πρόσκληση του Βουλευτή κ. Κυριαζίδη: «Η σημερινή συνάντηση, επειδή ήταν θεσμική, για αυτό και η παρουσία μου είναι εδώ. Όταν οι συναντήσεις δεν είναι θεσμικές ή γίνονται για άλλους λόγους, δεν μπορώ να παραβρίσκομαι. Ο Αντιπεριφερειάρχης, ως θεσμικό όργανο, είχε όλο το δικαίωμα και την υποχρέωση να το κάνει και το έκανα και για αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ». Την ίδια ημέρα που πραγματοποιούνταν η σύσκεψη στη Δράμα, η εφημερίδα «Νέα Εγνατία» της Καβάλας κυκλοφορούσε με συνέντευξη του Βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Καβάλας κ. Κώστα Μορφίδη, ο οποίος ανέφερε ότι δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για τον Ε61 ούτε για τον Δράμα – Αμφίπολη. Ερωτηθείς επ’ αυτού ο κ. Καραγιαννίδης σημείωσε: «Ο κ. Μορφίδης έχει πει το εξής. Λεφτά για την κατασκευή οποιουδήποτε δρόμου δεν υπάρχουν. Αυτό είναι δεδομένο. Νομίζω ότι δεν το αρνείται κανένας. Η δικιά μας όμως πρόθεση είναι για το πολύ συγκεκριμένο κομμάτι, επειδή και το κόστος δεν είναι τόσο τραγικό, μπορούμε να ξεκινήσουμε τα πρώτα 10 χλμ., να βρεθούν τα χρήματα και άρα να υπάρχει η πίεση για να ολοκληρωθεί ο δρόμος. Αυτή είναι η δικιά μας προσπάθεια η σημερινή που συναντηθήκαμε». Για το αντικείμενο της ενημερωτικής σύσκεψης και τα δεδομένα που προέκυψαν από αυτήν σχετικά με το δρόμο Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Καραγιαννίδης σημείωσε: «Είναι συγκεκριμένα 30 χλμ., τα πρώτα 10 χλμ. είναι εφικτό να γίνουν. Είναι 99% ώριμες οι μελέτες και άρα μπορούμε να ξεκινήσουμε. Με τους ανθρώπους που κάναν τις μελέτες αυτές αυτό είπαμε. Είναι το κομμάτι, στο οποίο θεωρώ ότι όλη η Δραμινή κοινωνία πρέπει να στοχεύσει. Υπάρχει ο Ε61, ας μην μπερδευόμαστε όμως. Εμάς μας ενδιαφέρει η έξοδός μας στην Εγνατία. Και αυτή τη στιγμή το πιο εφικτό πράγμα που μπορεί να γίνει είναι Δράμα – Αμφίπολη, με το κομμάτι Μαυρολεύκη – Μπάφρα να είναι αυτό που θα μπορούμε να εκκινήσουμε. Αυτή είναι η δική μας προσπάθεια και των αιρετών του α’ και β’ βαθμού αυτοδιοίκησης και των Βουλευτών και έτσι έχουμε προγραμματίσει τα επόμενα ραντεβού εδώ και στην Αθήνα, ώστε να διευκρινιστεί και να πάρουμε και την οριστική υπόσχεση, άρα και το οριστικό ξεκίνημα του έργου, και να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία». Σχετικά με το ότι μέχρι σήμερα υπήρχαν αναφορές ότι ο δρόμος Δράμα – Καβάλα έχει μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα, ο Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ανέφερε: «Νομίζω ότι θα δοθούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή τις επόμενες μέρες θα υπάρξει και έγγραφη απάντηση σε αυτό το πράγμα, για το τι ζητήματα έχει το Δράμα – Καβάλα», ενώ πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι ο κ. Μέτιος θα ακολουθήσει τη βούληση των Δραμινών σε ότι η κοινωνία της Δράμας και τα αιρετά της όργανα πουν». Τέλος, σχετικά με δήλωση του Βουλευτή κ. Κυριαζίδη ότι απαιτείται πολιτική απόφαση, ο κ. Καραγιαννίδης επεσήμανε: «Πάντα τα έργα κλείνουν με πολιτική απόφαση. Δηλαδή ξεκινούν να πραγματοποιούνται με πολιτική απόφαση. Προφανώς χρειάζεται πολιτική απόφαση. Την οποία 40 χρόνια όμως ο κ. Κυριαζίδης, επειδή είναι σε συγκεκριμένο κόμμα, δεν την πήρε το κόμμα του. Άρα αυτή τη στιγμή μένει σε εμάς να πάρουμε την πολιτική απόφαση και να την πάρουμε».

 

«Χρειάζεται πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης»

 

Ο Βουλευτής κ. Κυριαζίδης, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ανέφερε πως είχε την αίσθηση «ότι σήμερα εδώ θα ήταν οι φορείς, όπως και την προηγούμενη φορά είχαν κληθεί και παρευρέθησαν». «Με ενδιέφερε να υπάρξει σήμερα επιτέλους αυτή η συνάντηση για να καταλήξουμε κάπου» ανέφερε ο κ. Κυριαζίδης και πρόσθεσε: «Πριν δύο χρόνια ξαναέγινε μια τέτοια συνάντηση και με εκπροσώπους της Εγνατίας. Επαναλαμβάνεται αυτό σήμερα, χωρίς όμως να έχουμε κάτι, με την έννοια του χειροπιαστού. Είπα και στον Αντιπεριφερειάρχη και στον Βουλευτή και στον Δήμαρχο της Δράμας και τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου που ήταν εδώ, ότι καλό είναι την Παρασκευή αυτή να κληθούν όλοι οι φορείς, έτσι ώστε πραγματικά όλοι οι φορείς να πάρουμε τη συγκεκριμένη απόφαση». Ακόμη, ο κ. Κυριαζίδης σημείωσε πως «και για τη μία σύνδεση με την Εγνατία, Δράμα – Αμφίπολη, και για την άλλη σύνδεση, Δράμα – Καβάλα, δυστυχώς δεν υπάρχουν μελέτες ωρίμανσης, αλλά και στο κατασκευαστικό κομμάτι κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης δεν υπάρχει. Όλα είναι μετέωρα». «Χρειάζεται πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης να αναλάβει τη χρηματοδότηση του όποιου έργου» τόνισε ο Βουλευτής της Ν.Δ. και πρόσθεσε: «Η πλειοψηφία καταλήγει στο γεγονός ότι δεν πρέπει να αποκοπεί ο Ε61 με τη σύνδεση της Δράμας είτε από τη μια πλευρά είτε από την άλλη πλευρά». Για το ζήτημα των χρημάτων για την κατασκευή των οδικών αξόνων, ο κ. Κυριαζίδης ανέφερε: «Από ότι ξέρω δεν υπάρχουν χρήματα. Ούτε έχουν προγραμματιστεί από πλευράς Κυβέρνησης, δυστυχώς, δεν μπήκαν στον προϋπολογισμό του έτους που κυλάει. Για αυτό και η μεταφορά των μελετών και οι απαντήσεις είναι για τέλος του 2017».

 

Δεν έγινε δεκτός στη σύσκεψη ο Θ. Μαργαρίτης

 

Κατά τη διάρκεια της κλειστής σύσκεψης επιχείρησε να εισέλθει στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη ο πρώην Δήμαρχος κ. Θωμάς Μαργαρίτης, ο οποίος όμως δεν έγινε δεκτός. Ερωτηθείς για αυτό, ο κ. Πατακάκης απάντησε: «Απλώς είπαμε ότι είναι καθαρά μια συνάντηση με τους δύο Βουλευτές του Νομού και τους υπηρεσιακούς παράγοντες. Ευγενικά τον παρακάλεσα ότι δεν έχει κανένα θεσμοθετημένο ρόλο για να είναι εδώ πέρα και να παραβρίσκεται. Και κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι μπαίνουμε και λέμε και τοποθετούμεθα, χωρίς να έχουμε κάποιο λόγο και κάποια δυνατότητα και να λέει ο καθένας ότι θέλει. Υπάρχουν κάποιες αξίες οι οποίες παραμένουν διαχρονικά και πρέπει κάποιοι να τις σεβαστούν. Και να μην ανακοινώνουν και να μην φωτογραφίζονται σε κομμάτια του δρόμου, που δεν έχει κανένα νόημα».