ΑΡΘΡΟ
Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά
ATPL
AIRLINE PILOT
B737NG AIRBUS 320
Μόλις γύρισα σπίτι μου και να χτυπά το τηλέφωνο και είναι από την εφημερίδα «Εργασία… συν», στην οποία αρθρογραφώ και με ρωτάει ο δημοσιογράφος Θανάσης Σιουτόπουλος εάν έχω κάποιο επίκαιρο κείμενο λόγω κορωνοϊού.
Να σας πω την αλήθεια, ετοιμάζω εδώ και αρκετές ημέρες ένα κείμενο που αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις και συνεχώς το παλεύω, μιας και στην διάρκεια της γραφής προκύπτουν θέματα και καταστάσεις που μου κάνουν να προσθέτω περισσότερα. Αλλά με την έναρξη από Κίνας της πανδημίας του ιού και επειδή τα ζω από πρώτης γραμμής είχα αρχίσει ήδη να γράφω και μετά από αυτό το τηλεφώνημα επίσπευσα να τελειώσω το κείμενο που θα διαβάσετε χρησιμοποιώντας πηγής διαφορές μιας και αναφέρομαι και σε οικονομικές αναφορές.
Η απολύμανση ενός Αεροσκάφους παίρνει το λιγότερο, ανάλογα με το μέγεθος του, από 1 ώρα έως 3 ώρες και χρειάζεται αφενός η κατάπεση των αεροψεκασμών έτσι ώστε να ενεργήσουν ενάντια του ιού και σε κάθε μικρόβιο, φυσικά πάντα με κλειστές θύρες.
Σας παραθέτω την ανάρτηση του Υπουργείου Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού στις Μεταφορές. Αν είναι δυνατόν!!! Αυτά να είναι μέτρα προς αποφυγή!!! Ακόμη δεν βλέπουμε τα παραδείγματα τόσο της Ιταλίας όσο δε και της Ισπανίας, ακόμη της υποδεέστερης Αλβανίας που έκλεισε τα σύνορά της με Ελλάδα και Ιταλία; Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε εν μέσω πανδημίας εσκεμμένης, μιας και ακράδαντα πιστεύω ότι η διαφυγή του κορωνοϊού έγινε τεχνηέντως και εξυπηρετεί σκοπούς περίεργους, χτυπώντας ως επί το πλείστον μεγάλες ηλικίες και ευπαθείς ομάδες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Πολυεθνικές και επιχειρηματίες που με γνώμονα το κέρδος τους εκβιάζουν για απολύσεις, διαθεσιμότητες και άδειες άνευ αποδοχών το Κράτος, και ένα Κράτος που συνεχώς υποκύπτει σε αυτούς τους εκβιασμούς, βλέπε περιβόητο προς αποφυγή Άδωνι Γεωργιάδη που καλύπτει την αισχροκέρδεια.
Μη χρησιμοποιείτε τα ΜΜΜ αν έχετε συμπτώματα. Πάρε το αυγό και κούρεψέ το.
Εάν το σύστημα της Ιταλίας κατέρρευσε, το δικό μας θα εξαϋλωθεί και τότε θα αναγκαστούμε να επιλέγουμε ποιος πρέπει να ζήσει και ποιος όχι. Σκληρό δίλημμα που όμως θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε αργά ή γρήγορα, εφόσον συνεχίσουμε να πορευόμαστε με την τρέχουσα νοοτροπία.
Εκτός από την επιδημία του κορωνοϊού, θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε την επιδημία της νοοτροπίας Οι απείθαρχοι είδαν το πολύ επιτυχημένο μήνυμά σας και ξεχύθηκαν στους δρόμους. Αμόλησαν τα παιδιά τους σε αλάνες και καφετέριες. Οργάνωσαν τα Σαββατοκύριακά τους. Χιονοδρομικά κέντρα, καφετέριες, χώροι διασκέδασης συνέχισαν αρχικά να λειτουργούν (για να διακοπεί η λειτουργία τους στη συνέχεια), και όλοι αυτοί όταν πλέον θα νοσούν κατά εκατοντάδες, αφού δεν έχουν τη στοιχειώδη αντίληψη να αντιληφθούν τι ακριβώς συμβαίνει, θα σας υβρίζουν εν χορώ για τις ανύπαρκτες διαθέσιμες κλίνες στις εντατικές των νοσοκομείων. Ούτε καν ράντζα δεν θα υπάρχουν διαθέσιμα, και το γνωρίζετε…
Όταν ξεφύγει για τα καλά η κατάσταση, θα μέμφονται το σύστημα υγείας, το οποίο ούτως ή άλλως είναι ανάπηρο, επειδή αδυνατούν να αντιληφθούν άμεσα τι σημαίνει σταδιακό πέρασμα της επιδημίας στον πληθυσμό.
Δείγμα προς αποφυγή νοοτροπίας ενός απείθαρχου λαού.
«Κρίσιμο είναι το ερώτημα τι θα γίνει με τα αεροδρόμια, εφόσον δεν υπάρχει απόφαση να σταματήσουν όλες οι πτήσεις και είναι πρακτικά αδύνατον να κρατήσει κανείς σε «καραντίνα» τους επιβάτες και το προσωπικό για 14 ημέρες. Εξετάζεται η δυνατότητα να γίνονται τακτικά και άμεσα τεστ για κορωνοϊό στο προσωπικό που εργάζεται για παράδειγμα στον πύργο ελέγχου του Ελ. Βενιζέλος, αλλά και να υπάρχει εναλλακτικός χώρος λειτουργίας. Και αυτό καθώς ο πύργος ελέγχου ενός αεροδρομίου δεν γίνεται να σταματήσει να λειτουργεί σε περίπτωση κρούσματος για προφανείς λόγους ασφαλείας. Στο Ελ. Βενιζέλος ειδικότερα εξετάζεται η δυνατότητα προσωρινής λειτουργίας σε άλλο όροφο μέχρι να γίνει απολύμανση στο χώρο του πύργου ελέγχου, εάν χρειαστεί.
Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που για λόγους δημόσιας υγείας ανέστειλε όλες τις πτήσεις από και προς βόρειο Ιταλία. Πλέον έχουν σταματήσει όλες οι πτήσεις από και προς την Ιταλία, ωστόσο κατά τα λοιπά τα αεροδρόμια λειτουργούν, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ να έχουν αναλάβει όλους τους αναγκαίους ελέγχους. Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα (πιθανόν Τετάρτη ή Πέμπτη) θα συνεδριάσει το συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. προκειμένου να λάβει μία κεντρική απόφαση για το θέμα των πτήσεων στην Ευρώπη» .
Αυτά είναι τα πιο βρώμικα μέρη μέσα στ’ αεροπλάνα
Κάποια σημεία μέσα στα αεροσκάφη είναι γεμάτα μικρόβια. Ιδού πώς να τα αντιμετωπίσετε!
Στις πτήσεις δεν υπάρχει τίποτα που να φαντάζει ιδιαίτερα καθαρό, εφόσον ο επιβάτης καλείται να βρίσκεται κοντά σε άλλους επιβάτες αλλά και κοντά σε τουαλέτες για ώρες. Και ενώ δεν μπορείτε να κάνετε τη πτήση πιο σύντομη ή τα καθίσματα μεγαλύτερα, μπορείτε να κάνετε την εμπειρία σας πιο υγιεινή αποφεύγοντας μερικούς από τους πιο βρώμικους χώρους στα αεροπλάνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικοί άνθρωποι μπορεί είναι πιο επιρρεπείς στο να αρρωσταίνουν σε αεροπλάνα επειδή η υγρασία του θαλάμου είναι κάτω από 20%, ενώ η υγρασία στο σπίτι είναι γενικά πάνω από 30%, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Η έκθεση στον ξηρό αέρα επηρεάζει την βλέννα, την πρώτη γραμμή άμυνας του ανοσοποιητικού συστήματος, αφήνοντας τους ανθρώπους οριακά πιο ευάλωτους στο να αρρωστήσουν. Μια μελέτη του 2004 στην επιθεώρηση Journal of Environmental Health Research διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι είναι πολύ πιο πιθανό – 113 φορές πιθανότερο, για την ακρίβεια – να κολλήσουν το κοινό κρυολόγημα κατά τη διάρκεια μιας πτήσης σε σχέση με την παραμονή στο έδαφος.
Γενικά, υπάρχει μια σειρά ιδιαίτερα βρώμικων σημείων, σύμφωνα με την έρευνα και με συμβουλές ταξιδιωτικών ιατρών. Ιδού πώς να τα αποφύγετε.
Ατομικά τραπεζάκια αεροπλάνων
Το δυνητικά φρικτότερο σημείο στο αεροπλάνο ξετυλίγεται ακριβώς στην αγκαλιά σας.
Μια μελέτη του 2015 από την Travel Math, που εξέτασε δείγματα από σκληρές επιφάνειες σε αεροπλάνα, διαπίστωσε ότι οι επιφάνειες των τραπεζιών είχαν οχταπλάσια ποσότητα βακτηρίων ανά τετραγωνική ίντσα απ’ ό,τι τα κουμπιά στα καζανάκια των αποχωρητηρίων. Τα τραπεζάκια είχαν 2.155 μονάδες σχηματισμού αποικιών βακτηρίων ανά τετραγωνική ίντσα (CFU / sq.in.) – σε σύγκριση με τις 127 μονάδες που, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών των ΗΠΑ, είναι η συνήθης ποσότητα για μια τουαλέτα στο σπίτι.
Ο Dr. Charles Gerba, μικροβιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, λέει στο TIME ότι τα τραπεζάκια που ελέγχθηκαν στην έρευνα είχαν ιούς κρυώματος, ιούς ανθρώπινης παραγρίπης, κορωνοϊούς (που μπορεί να προκαλέσουν διάρροια και έμετο) και το superbug MRSA, που προκαλεί δερματικές λοιμώξεις.
Η υψηλή ποσότητα βακτηρίων πιθανότατα συνδέεται με το γεγονός ότι τα πληρώματα καθαρισμού αεροσκαφών δεν έχουν αρκετό χρόνο μεταξύ των πτήσεων για να σκουπίσουν τα τραπεζάκια, αναφέρει η Wall Street Journal. Και όταν καθαρίζουν, οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιούν γενικά καθαριστικά αντί για απολυμαντικά.
Εντωμεταξύ, για να αποφύγετε να φάτε το φαγητό σας από ένα τραπεζάκι όπου κάποιος έβαλε τα χρησιμοποιημένα του χαρτομάντιλα ή άλλαξε την πάνα του μωρού του μόλις λίγες ώρες πριν, σκουπίστε το με ένα απολυμαντικό μαντηλάκι, λέει ο Dr. Michael Zimring, διευθυντής ταξιδιωτικής ιατρικής στο Mercy Medical Center της Βαλτιμόρης. Αλλά αν δεν θέλετε ούτε καν να αγγίξετε το τραπέζι, αποφύγετε να τρώτε τρόφιμα απευθείας από την επιφάνεια.
Οπές εξαερισμού και πόρπες ασφαλείας
Δύο άλλα σημεία του αεροπλάνου που χρησιμοποιούνται τακτικά (και μπορεί να μη λαμβάνουν τακτικό καθαρισμό) βρίσκονται επίσης στη λίστα.
Οι οπές εξαερισμού (αεραγωγοί) πάνω από κάθε κάθισμα είναι ιδανικοί για την κυκλοφορία αεριζόμενου αέρα σε κάθε επιβάτη, αλλά η δοκιμή της TravelMath βρήκε 285 μονάδες CFU / τετραγωνική ίντσα – περισσότερα βακτήρια απ’ ότι στο καζανάκι της τουαλέτας.
Οι πόρπες από τις ζώνες ασφαλείας είχαν παρομοίως 230 CFU / τετραγωνική ίντσα – που δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς κάθε επιβάτης αγγίζει την πόρπη τουλάχιστον δύο φορές κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ο Gerba συστήνει να φέρετε ένα μικρό μπουκάλι αποστειρωτικού υγρού χεριών στο αεροπλάνο και να το χρησιμοποιείτε τακτικά.
(συνεχίζεται…)