Aντιστροφή μέτρηση για την έναρξη της του νέο καθεστώτος με τα ηλεκτρονικά βιβλία και τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis, έχει ξεκινήσει.
Μετά τη παράταση λόγω της πανδημίας, σταδιακά από την 1η Σεπτεμβρίου ξεκινά η υποχρεωτική διαβίβαση των παραστατικών εσόδων των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Το υπουργείο στοχεύει να δώσει τέλος στη γραφειοκρατία και το διοικητικό κόστος στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με την εφορία, αλλά και να ελέγξει τη φοροδιαφυγή.
Οι παλαιές ταμειακές μηχανές θα αντικατασταθούν με σύγχρονες και όλα τα στοιχεία των αποδείξεων θα μεταβιβάζονται άμεσα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Αναλυτικότερα με βάση το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Οικονομικών:
1. Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
- Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ
- Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ
2. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022. Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:
- να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης
- να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA
- να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:
1. Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
- βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
- το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ
2. Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
- βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
- το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.
3. Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροκλοπής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.ά)
Φορολογικά κίνητρα
Σημειώνεται ότι για την ηλεκτρονική τιμολόγηση ισχύουν τα ακόλουθα κίνητρα:
- Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.
- Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση
- Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
- Χορηγείται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Πηγή: imerisia.gr