«Διαπιστώνω κλίμα ανησυχίας, και φόβου στους πολίτες. Η σκέψη μας είναι στους ανθρώπους που κινδυνεύουν ή χάνουν τις περιουσίες τους αλλά και όσους συμμετέχουν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς», σημείωσε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στη Vergina tv, για τις φωτιές που κατακαίουν την Αττική.
«Η κλιματική κρίση είναι παρούσα εδώ και χρόνια. Πρέπει να συμφωνήσουμε σε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα. Το είχαμε αναδείξει και πέρσι με το πόρισμα Γκολντάμερ, αλλά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη τα άφησε στην άκρη και έκανε τους δικούς της σχεδιασμούς. Η χώρα δεν μπορεί να βιώνει συνέχεια τέτοιο κύμα πυρκαγιών και να αρχίζουμε κάθε χρόνο από την αρχή. Υπάρχει έτοιμο σχέδιο και πρέπει να οχυρώσουμε την περιβαλλοντική άμυνα της χώρας, πριν γίνει αβίωτη», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος την επέτειο της τουρκικής εισβολής στη Κύπρο, την χαρακτήρισε ημέρα οδύνης, μίλησε για ωμή παραβίαση του διεθνούς δικαίου και υπογράμμισε ότι η παράταση της κατοχής δημιουργεί τετελεσμένα. Γι αυτό, όπως είπε, «πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ, για μια διζωνική δικοινοτική λύση, για ένα ενιαίο κράτος στη Κύπρο στο οποίο θα κατοχυρώνονται τα δικαιώματα και των δύο κοινοτήτων του νησιού».
Σχολιάζοντας όσο είπε ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Α. Συρίγος στη Βουλή για το Πολυτεχνείο, τόνισε χαρακτηριστικά: «Ο κ. Συρίγος εκφράζει μια αναθεωρητική λογική που προσπαθεί να μειώσει την εμβέλεια και το κύρος των ιδεών του Πολυτεχνείου. Το Πολυτεχνείο είναι σημαντικό γιατί έβγαλε στο προσκήνιο το λαό και διέλυσε τα όποια σχέδια για φιλελευθεροποίηση της δικτατορίας. Υπήρξε ενιαία αντιδικτατορική πάλη των Ελλήνων, μέσα από ένα παζλ αντιδικτατορικών ενεργειών που φτάνουν στο κορύφωση του Πολυτεχνείου».
Απαντώντας τέλος σε ερώτηση για το άσυλο και την πανεπιστημιακή αστυνομία, σημείωσε ότι πρώτη κίνηση της κυρίας Κεραμέως ήταν η κατάργηση του ασύλου. «Άλλο όμως το θέμα της φύλαξης και ευταξίας και άλλο η μόνιμη παρουσία αστυνομικού σώματος μέσα στα πανεπιστήμια. Το πανεπιστήμιο πρέπει να παραμείνει ένας ελεύθερος χώρος διακίνησης ιδεών. Δεν είναι χώρος απόλυτης σιωπής και υπακοής αλλά δημιουργικών αμφιβολιών. Το σκηνικό της έντασης εκτρέπει το πανεπιστήμιο από το μορφωτικό και παιδαγωγικό του στόχο».