ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

 

Κατά τη συνεδρίαση, μέσω τηλεδιάσκεψης, του Υπουργικού Συμβουλίου υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, υπήρξαν εξελίξεις όσον αφορά το έργο της αναβάθμισης της ανατολικής εισόδου Δράμας με κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς αποφασίστηκε η υπαγωγή του (μαζί με άλλα 5 έργα) στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας. Είχε προηγηθεί σχετική εισήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Όπως ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, «συζητήθηκαν μια σειρά από νομοσχέδια, τα οποία αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση επιταχύνει το μεταρρυθμιστικό της έργο για να κάνει καλύτερη τη ζωή των Ελλήνων».

Ανάμεσα στις αποφάσεις που λήφθησαν από το Υπουργικό Συμβούλιο αναφέρεται στην ανακοίνωση του κ. Πέτσα και η εξής:

«Υπαγωγή στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Ειδικότερα, στο Πρόγραμμα υπάγονται τα παρακάτω έξι έργα που θα συμβάλουν στην περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής:

-Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου – κόμβος Βογιάνου).

-Αναβάθμιση ανατολικής εισόδου Δράμας με κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής.

-Παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας: Κατασκευή τμήματος από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς Μητρόπολη.

-Κατασκευή οδικού άξονα της Επ. Ο. Λάρισας – Καρδίτσας από Ι/Κ Μεσοράχης έως Ι/Κ Ελευθερών.

-Βελτίωση χάραξης και διαπλάτυνσης της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θηβών στο τμήμα Μάνδρας -Οινόης από χ.θ. 0+000,00 έως χ.θ. 17+727,09 και ειδικότερα για το υποτμήμα από χ.θ. 5+500,00 και για μήκος 3,5 χλμ. και από χ.θ. 9+854,05 έως χ.θ. 17+727,09 στην περιφερειακή ενότητα Δυτικής Αττικής.

-Οδικός άξονας παράκαμψης Ψαχνών».

Όσον αφορά τον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, στην παράγραφο 1 του άρθρου 7Α αναφέρονται τα εξής:

«Προκειμένου να εκτελεστούν έργα γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας είναι δυνατόν με ειδική απόφαση του Εφετείου, που δικάζει “σε μονομελή σύνθεση” με τη διαδικασία του άρθρου 21 του παρόντος, να επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης. Με την απόφαση διατάσσεται η αποβολή του ιδιοκτήτη “νομέα ή κατόχου” από το ακίνητο και η άμεση παράδοση αυτού. Οι απαλλοτριώσεις του προηγούμενου εδαφίου κηρύσσονται με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία προβλέπεται ρητά η δυνατότητα αυτή. Αν η απαλλοτρίωση έχει κηρυχθεί κατά τις πάγιες διατάξεις και η σχετική ανάγκη ανακύψει μεταγενέστερα, τότε, προκειμένου να ακολουθηθεί η διαδικασία της παραγράφου αυτής, εκδίδεται ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου “για την υπαγωγή τους στη διαδικασία του παρόντος άρθρου”. Οι απαιτούμενες συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις κηρύσσονται κατά τις πάγιες διατάξεις, χωρίς να απαιτείται νέα κάθε φορά πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου. Με απόφασή του το Υπουργικό Συμβούλιο μπορεί να εξουσιοδοτεί το αρμόδιο για την κήρυξη της απαλλοτριώσεως όργανο, να προβαίνει στην κήρυξη απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση του έργου, στις οποίες εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού».

Υπενθυμίζεται ότι το έργο στην ανατολική είσοδο της Δράμας, το οποίο χρηματοδοτείται με 19.000.000 ευρώ από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αφορά την αναβάθμιση 2,82 χιλιομέτρων οδικού δικτύου και την κατασκευή μιας ανισόπεδης γέφυρας μήκους 250 μέτρων που θα διέρχεται πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή και θα έχει δύο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, έναν στην αρχή και έναν στο τέλος της.

Όπως είχε εξηγήσει παλαιότερα ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος το έργο αφορά την περιοχή από τον Αίμο μέχρι τον ήδη υφιστάμενο κυκλικό κόμβο στο ξενοδοχείο «Κούρος». Με την υλοποίησή του θα καταργηθούν τα φανάρια στον Αίμο και στο ύψος του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη και θα κατασκευαστούν τρεις κυκλικοί κόμβοι, δύο μεγάλοι στα υφιστάμενα φανάρια, τα οποία θα καταργηθούν, και ένας μικρότερος, νοτιότερα για τη λειτουργία ιδιωτικής επιχείρησης ΚΤΕΟ και της ξενοδοχειακής μονάδας. Επίσης, όπως είχε πει ο κ. Παπαδόπουλος, στις γραμμές των τρένων θα κατασκευαστεί γέφυρα μήκους 250,63 μ., ενώ κάτω από αυτήν, θα κινούνται τα οχήματα προς Καλλίφυτο. Η γέφυρα θα έχει ύψος περίπου 7,5 μ. και πλάτος περίπου 14,5 μ. Όπως είχε τονίσει ο κ. Παπαδόπουλος «ταυτόχρονα έχει προβλεφθεί παράλληλος δρόμος από κάθε πλευρά για εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και των κατοικιών».