ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ

 

«Τι θα γίνει με τα καταστήματα στις αγροτικές και απομακρυσμένες περιοχές στο Παρανέστι, Καλαμπάκι και Νευροκόπι Δράμας;»

 

«Τα πολιτικά ζητήματα όσον αφορά την λειτουργία των ΕΛΤΑ τέθηκαν από τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σ. Φάμελλο, ο οποίος κατέδειξε το αδιέξοδο της κυβερνητικής λογικής. Ο Υπουργός Εθν. Οικονομίας και Οικονομικών κ. Πιερρακάκης δήλωσε στην Επιτροπή ότι εγγυάται την πανελλαδική λειτουργία των ΕΛΤΑ. Ποια λειτουργία όμως με κλειστά τα 204 καταστήματα; Υπάρχει εδώ μια εγγενής αντίφαση».

Αυτά τόνισε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. «Το Υπερταμείο έχει μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό δημόσιο και τη διοίκησή του την διορίζει ο Υπουργός. Μην απεκδύεστε λοιπόν των ευθυνών σας. Έχετε πολιτική ευθύνη», συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια ο Βουλευτής έθεσε μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με τη λειτουργία καταστημάτων ΕΛΤΑ στην περιοχή της Δράμας, όπου ο πληθυσμός έχει μειωθεί ραγδαία από την προηγούμενη απογραφή. «Στο Παρανέστι υπάρχει ταχυδρομικό γραφείο με έναν διανομέα ο οποίους εξυπηρετούσε ταυτόχρονα και την Σταυρόπουλη, στην περιοχή της Ξάνθης. Σήμερα έκλεισε ο ΕΛΤΑ της Σταυρούπολης. Ο διανομέας συνεχίζει να πηγαίνει μια φορά την εβδομάδα στο Παρανέστι κυρίως για να διανείμει συντάξεις. Αυτό θα εξακολουθήσει ή στα πλαίσια της εξυγίανσης, όπως λέτε, είναι πολύ κοστοβόρο;», ρώτησε. Και συνέχισε:

«Στο κατάστημα ΕΛΤΑ Καλαμπακίου το έσοδα το 2024 ήταν 79.591 ευρώ και οι δαπάνες 72.971 ευρώ. Κατά την άποψή σας μπορεί να μείνει εν λειτουργία; Είναι μια αγροτική περιοχή που εξυπηρετεί κυρίως διανομές συντάξεων σε ανθρώπους μεγάλης ηλικίας οι οποίοι δεν έχουν ψηφιακές δυνατότητες». Και κατέληξε: «Στο λεκανοπέδιο Νευροκοπίου με 12 κοινότητες σε μια απομακρυσμένη περιοχή, τα ΕΛΤΑ, το 2024, είχαν έσοδα 49.342 ευρώ και δαπάνες 63. 479 ευρώ. Είναι καθοριστικής σημασίας αυτή η διαφορά για να κλείσει το κατάστημα;».