ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

Δικηγόρου Δράμας

Το να κρατάνε μερικοί αποστάσεις, μπορώ να το καταλάβω. Το να έχουν ορισμένοι επιφυλάξεις, μπορώ να το εξηγήσω. Το να σιωπούν κάποιοι, μπορώ να το δικαιολογήσω. Το να βγαίνουν όμως – έστω και λίγοι – λάβροι κατά όσων εξεγείρονται με τη φρίκη, που βλέπουμε και ακούμε καθημερινά, μου είναι αδιανόητο.

80 χρόνια μετά η ανθρωπότητα βιώνει σε ζωντανή σύνδεση άλλη μια Γενοκτονία. Που διαπράττει η κυβέρνηση απογόνων του Ολοκαυτώματος. Με την ανοχή ή και τη στήριξη κυβερνήσεων του πολιτισμένου κόσμου. Για αυτό και εξεγείρονται πλέον εκατομμύρια άνθρωποι. Σε πάμπολλες χώρες. Σε όλον τον πλανήτη. Ακόμη και μέσα στο ίδιο το Ισραήλ.

Και κάποιοι… που δεν άρθρωσαν μέχρι σήμερα ούτε μια επικριτική κουβέντα για τον διωκόμενο από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο ως εγκληματία πολέμου και για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας Νετανιάχου και την εγκληματική κυβέρνησή του…

Ξεσπάθωσαν λάβροι κατά της Γκρέτας. Και την στολίζουν με ειρωνείες. Προσβλητικά επίθετα. Ξεσπάθωσαν κατά των ακτιβιστών. Ότι κάνανε λέει κρουαζιέρα. Για να διασκεδάσουν. Να βγούνε σέλφι. Για λάικ. Κουβαλώντας χυμούς, ρύζι, γάλα και κονσέρβες για το θεαθήναι. Γιατί αυτά που πάνε είναι σταγόνα στον ωκεανό. Σε σχέση με τις ανάγκες.

Σόου κάνανε λέει. Κακόγουστο. Για αυτό και οι ειδικές δυνάμεις σάλταραν στο καραβάκι. Για να αποκαταστήσουν την ειρήνη. Που θα διασαλεύονταν από τους άοπλους ακτιβιστές. Από αυτό το παλιοκόριτσο την Γκρέτα. Και έριξαν χημικά. Και τους συνέλαβαν. Και τους φυλάκισαν.

Μήπως τελικά δεν ήταν τόσο ανέμελη η κρουαζιέρα; Μήπως ενείχε ταλαιπωρίες; Κινδύνους; Μήπως το 2010 στο άλλο πλοίο τα κομάντο του Ισραήλ είχαν σκοτώσει 9 ανθρώπους. Και είχαν τραυματίσει δεκάδες. Μήπως και τώρα οι πάνοπλοι κομάντο διέπραξαν έγκλημα; Πειρατεία σε Διεθνή ύδατα; Συλλαμβάνοντας ανθρωπιστές που πήγαιναν όχι στο Ισραήλ; Αλλά στη Γάζα. Στην Παλαιστίνη.

Ναι αλλά η Γκρέτα και οι άλλοι εξυπηρετούν συμφέροντα, μας λένε. Και παίζουν το παιχνίδι της Χαμάς. Σταγόνα στον ωκεανό οι προμήθειες που κουβαλούσαν. Κακοστημένη παράσταση. Για τα μάτια.

Δεν τους πείραξε που το κράτος πειρατής έκανε ρεσάλτο σε διεθνή ύδατα. Που συνέλαβε αθώους, άοπλους, ανθρωπιστές. Όχι μας λένε. Το Ισραήλ έχει στείλει 1.000 φορτηγά με προμήθειες. Ναι πράγματι. Τρεις μήνες μετά. Και μετά τη διεθνή κατακραυγή. Και ο ΟΗΕ λέει ότι είναι 1.000 σταγόνες στον ωκεανό. Γιατί οι ανάγκες είναι τεράστιες. Οι άνθρωποι λιμοκτονούν.

Και για όλα αυτά, μας λένε, δεν φταίει το Ισραήλ. Δεν φταίει ο Νετανιάχου. Φταίει το παλιοκόριτσο. Που ήξερε ότι δεν θα την αφήσουν να περάσει. Ντόρο ήθελε να κάνει. Εκ του ασφαλούς.

Μήπως αυτό είναι που πείραξε; Το ότι η Γκρέτα και οι σύντροφοί της πέτυχαν το στόχο τους; Ο στόχος της παράτολμης ακτιβιστικής τους ενέργειας ήταν να παρακολουθεί το πλοίο όλος ο κόσμος. Να ξεσκεπαστεί ο Νετανιάχου. Να ξεσηκωθεί η οικουμένη. Να ορθώσει ανάστημα ο ανθρωπισμός. Να σταματήσει η Γενοκτονία.

Αυτός είναι και ο στόχος όσων ήδη βαδίζουν από την Αίγυπτο στον δρόμο για τη Γάζα. Πάνω από 3.000. Πάνω από 35 χώρες. Και εκατοντάδες Έλληνες ανάμεσά τους.

Κάποιους πάντα δεν θα τους αρέσουν αυτά. Θα εναντιώνονται. Θα ψάχνουν για κουσούρια. Θα πετροβολούν. Την Γκρέτα. Τους άλλους ακτιβιστές. Γιατί είναι κατά την άποψή τους ανόητοι πασιφιστές. Γιατί εξυπηρετούν συμφέροντα. Γιατί παίζουν παιχνίδια.

Ενώ οι ίδιοι δεν παίζουν. Δεν εξυπηρετούν συμφέροντα. Θα ήθελαν άλλες δράσεις. Πιο δυναμικές. Από την ασφάλεια του καναπέ του σπιτιού τους. Να γράφουν στο διαδίκτυο. Στον έντυπο τύπο. Να βγάζουν τη χολή τους. Για την Γκρέτα. Και να στηρίζουν τον Νετανιάχου.

Δεν κατανοούν πως δεν πυροβολούν απλά ένα πρόσωπο. Πυροβολούν ένα σύμβολο. Που δεν μπορούν να αμαυρώσουν. Όσο και να πετροβολούν. Αντίθετα θα γίνονται καταγέλαστοι.

Δεν κατανοούν ότι αυτό δεν είναι απλά ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ!… ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΤΟΨΥΧΙΑ!!!