«Διανύουμε περίοδο πένθους, όλοι αναλογιζόμαστε το τραγικό αποτέλεσμα της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και θα αναζητηθούν μετ’ επιτάσεως. Δεν θα μείνει τίποτα κρυφό», τόνισε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Κόντρα Channel και τον Γ. Μελιγκώνη.
«Θα ήθελα να στείλω μήνυμα συμπαράστασης στους ανθρώπους που έχασαν τους δικούς τους, στους τραυματίες, το προσωπικό του καθημαγμένου ΕΣΥ και θα έρθει και η ώρα της πολιτική αντιπαράθεσης. Γιατί παρά το ότι υπάρχουν απόπειρες να μεταφερθεί η ευθύνη στον ένα και μοναδικό υπάλληλο, το θέμα έχει πολιτική διάσταση, οι πράξεις και οι παραλείψεις βαραίνουν τους πολιτικούς προϊσταμένους του οργανισμού. Θα τα δούμε όλα για να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Το ανθρώπινο λάθος πάτα θα γίνεται και η τεχνολογία είναι για να μηδενίσει τα λάθη αυτά», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στη φράση του Πρωθυπουργού για «κυρίως ανθρώπινο λάθος», παρατήρησε ότι αυτή έγινε επειδή πιθανόν ήθελε να προκαταλάβει την έρευνα. «Ενδεχομένως να υπήρξε λάθος ανθρώπινο. Αλλά την εποχή που μπορούμε να παρακολουθούμε τα ταξί και τι παραγγελίες μας, είναι δυνατόν να μην μπορούμε να δούμε ότι δύο τρένα κινούνται επί 12 λεπτά σε αντίθετη κατεύθυνση; Τι θα γινόταν δηλαδή αν ο σταθμάρχης πάθαινε ένα λιποθυμικό επεισόδιο; Βλέπω μια προσπάθεια να ανακαλύψουμε κι εδώ ατομική ευθύνη τη στιγμή που όλη η κοινωνία δεν μπορεί να χωνέψει πως στην πιο εξελιγμένη σιδηροδρομική γραμμή της χώρας συνέβη τέτοιο δυστύχημα».
Απαντώντας σε ερώτηση για την παρέμβαση του κ. Ντογιάκου, σημείωσε, ότι ο κ. Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, επιβεβαίωσε αυτό που όφειλε να κάνει από τη πρώτη στιγμή. «Δεν καταλαβαίνω γιατί χρειαζόταν υπόμνηση ότι θα γίνει η έρευνα προς πάσα κατεύθυνση. Αντιλαμβάνεται ότι η υπόθεση έχει και άλλες προεκτάσεις πλην των άμεσα εμπλεκομένων. Θα δούμε πως θα κινηθεί η ελληνική δικαιοσύνη», πρόσθεσε.
«Υπάρχει εξώδικο που προειδοποιεί ότι υπάρχει θέμα ασφαλείας και μια παραίτηση όπου ο παραιτηθείς λέει ότι δεν θα γίνει συνεργός στο δυστύχημα που έρχεται. Η προσπάθεια των εργαζομένων έπεσε όμως σε τείχος αδιαφορίας, Οι συνδικαλιστές θεωρήθηκαν συντεχνίες και δεν έγινε αντιληπτό ότι προσπαθούν να προασπίσουν την ασφαλή μετακίνηση όλων μας. Γιατί τον σιδηρόδρομο τον χρησιμοποιούμε όλοι μας. Η φωνή των συνδικαλιστών αφορούσε όλους μας. Αλλά η πολιτική ηγεσία δεν ανταποκρίθηκε και επιχειρεί και πάλι να βγάλει παράνομη την απεργία των σιδηροδρομικών. Οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να μειωθεί ο κίνδυνος ασφάλειας στη σιδηροδρομική συγκοινωνία», κατέληξε.