Σε ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Α.Μ.Θ. για την τοποθέτηση της παράταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο (14/12/2022), αναφέρονται τα εξής:
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΕΤΟΥΣ 2022 ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Η οικονομική επιτροπή αποτελεί εργαλείο αποφασιστικής σημασίας στα χέρια των εκάστοτε περιφερειακών αρχών για την προώθηση της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Υλοποιεί και παρακολουθεί τις προβλέψεις του αντιλαϊκού προϋπολογισμού που εγκρίνει το Περιφερειακό Συμβούλιο. Υιοθετεί και προωθεί τους στόχους και τις προτεραιότητές του.
Η έκθεση πεπραγμένων για το 2022 περιγράφει ακριβώς αυτές τις προτεραιότητες και τις ιεραρχήσεις. Μεγάλο μέρος τους αποτυπώνονται στις εγκρίσεις δαπανών των Διευθύνσεων κατά ΠΕ.
Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους η Λαϊκή Συσπείρωση την καταψηφίζει με την επισήμανση ότι οι αρμοδιότητές της θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά στην ευθύνη του Περιφερειακού Συμβουλίου.
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Το σχέδιο για την ακίνητη περιουσία της ΠΑΜΘ και η εισήγηση για την ετήσια πρόοδο υλοποίησής του «ξεχειλίζουν» από την «αγωνία» της «εμπορικής» τους εκμετάλλευσης με βάση τους νόμους και τις μεθόδους της αγοράς. Άλλωστε σε ελάχιστες περιπτώσεις που αυτό ήδη είναι δυνατό για συγκεκριμένους λόγους, με κυριότερο την ύπαρξη του λεγόμενου «επενδυτικού ενδιαφέροντος», αυτού του είδους η «αξιοποίηση» έχει ήδη προχωρήσει, με πιο εμβληματική περίπτωση τα Λουτρά Ελευθερών.
Αυτή η πολιτική κατεύθυνση, που ωφελεί μόνο τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και αντίκειται στις ανάγκες του λαού, υπηρετείται από τις αποφάσεις των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και περιφερειακών αρχών με τις οποίες τα πραγματικά εμπορικά «φιλέτα» έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και ξεπουλιούνται όσο όσο στα χέρια των ομίλων του real estate, μεγαλοξενοδόχων και άλλων «επενδυτών», με τα έσοδα να κατευθύνονται στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, που και αυτό με τη σειρά του διογκώνεται από την πολιτική της στήριξης της επιχειρηματικότητας, των φοροαπαλλαγών για τους εφοπλιστές και τους βιομηχάνους.
Έναν τέτοιο «καημό» προβάλει συγκαλυμμένα η εισήγηση, όχι γιατί όπως υποκριτικά αναφέρει «η διαδικασία αξιοποίησης της εμπορικής ακίνητης περιουσίας υπακούει σε νόμους και κανόνες της αγοράς και διαφοροποιείται πλήρως από την επονομαζόμενη “κοινωνική” αξιοποίηση ή την αξιοποίηση “επί συγκεκριμένου σκοπού”, η οποία αποτελεί σχεδόν πάντα ζήτημα πολιτικής απόφασης και ορθά, δεν λαμβάνει υπόψη της μόνο θέματα χρηματοοικονομικής φύσης», αλλά γιατί αποτελεί πάγια επιδίωξη της περιφερειακής αρχής η διαχείριση των πραγματικών «φιλέτων». Για αυτό και καταβάλει (η εισήγηση) μια προσπάθεια να καταρτίσει έναν τέτοιο κατάλογο. Για αυτό προχωρά η Περιφέρεια με ζέση την μετάβαση στη λειτουργία του διπλογραφικού συστήματος λογιστικής παρακολούθησης των οικονομικών του Φορέα, μέσω του οποίου πραγματοποιήθηκε μια συστηματική καταγραφή των παγίων περιουσιακών στοιχείων της Περιφέρειας μεταξύ των οποίων και της ακίνητης περιουσίας.
Η πραγματική φιλολαϊκή αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΠΑΜΘ, όλων των ΟΤΑ, συνολικά του Δημοσίου, προϋποθέτει μια ριζικά διαφορετική οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα, με την εξουσία στα χέρια του λαού και την οικονομία στην υπηρεσία του.
Στο σημερινό ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ, αυτό που οφείλει να πράττει μια αγωνιστική περιφερειακή και δημοτική αρχή είναι η διεκδίκηση μαζί με το λαό από το κεντρικό κράτος όλων των απαραίτητων υποδομών για την ανάπτυξη του πολιτισμού, του ερασιτεχνικού αθλητισμού, την κάλυψη των αναγκών στην Υγεία, την Παιδεία, την Κοινωνική Πρόνοια, ελεύθερους χώρους πρασίνου, μακριά από τη λογική της ανταποδοτικότητας και των ιδιωτικοποιήσεων.
Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Μιχαηλίδης Σιδέρης
Στεφανίδης Γιάννης
Συμεωνίδης Θεόδωρος