
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΑΔΑΜ ΚΑΤΣΟΥΚΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ» ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης 15 Απριλίου 2026, στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Δράμας, τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του εικαστικού Αδάμ Κατσούκη με τίτλο «Τα χρόνια της ζωγραφικής». Πρόκειται για μια μεγάλη αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει έργα του καλλιτέχνη από τα πρώτα φοιτητικά χρόνια μέχρι τις πρόσφατες δημιουργίες του. Η έκθεση, η οποία διοργανώνεται από τη Μέριμνα Ποντίων Κυριών Δράμας και τους Φίλους του Αρχαιολογικού Μουσείου Δράμας, Πολιτιστικών και Φυσικών Μνημείων Πόλης και Περιοχής Δράμας, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δράμας, θα διαρκέσει έως τις 10 Μαΐου με ωράριο λειτουργίας καθημερινά 9.00-20.00.

Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ο κ. Αδάμ Κατσούκης ανέφερε, σχετικά με τα έργα που φιλοξενούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας, ότι πρόκειται για «συλλογή έργων από το 1994 όταν ήμουν φοιτητής ακόμη, έως μια τελευταία περίοδο του 2017-2018. Οπότε είναι μια αναδρομική έκθεση που περιλαμβάνει κάποιες δεκαετίες δουλειάς». Όσον αφορά τη θεματολογία, επεσήμανε ότι «είναι διαφορετική. Το στυλ αλλάζει».

Για τις πηγές έμπνευσής του, ο εικαστικός σημείωσε: «Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πηγή από την οποία εμπνέομαι. Η έμπνευσή μου είναι από τα προσωπικά μου βιώματα, όπως μπορεί να είναι μια απλή συζήτηση με κάποιον φίλο σε ένα παγκάκι ή ακόμη και με κάποιον άλλον καλλιτέχνη. Πέρασα πολλά χρόνια σε αυτή την αναζήτηση και στο τέλος η έμπνευσή μου είναι όλα αυτά τα βιώματα». «Υπάρχουν πολλές αλλαγές σε αυτή την πορεία. Υπάρχει μια εξέλιξη. Σιγά σιγά προστίθεται η αφαίρεση», πρόσθεσε.

Όσον αφορά την τεχνική και τα υλικά που χρησιμοποιεί, ο Κατσούκης είπε: «Τα υλικά δεν έχουν διαφοροποιηθεί τόσο πολύ. Είναι υλικά κλασικά, όπως το λάδι σε μουσαμά ή σε χαρτί, σε ξύλο. Επίσης χρησιμοποιώ κάρβουνο, μολύβι. Τα υλικά είναι πολύ κλασικά, πολύ απλά». Για την πραγματοποίηση της έκθεσης στη Δράμα, επεσήμανε: «Όλοι μου έλεγαν, φίλοι και γνωστοί, γιατί δεν μοιράζεσαι τη δουλειά σου που είναι τόσο σημαντική, στην πόλη την οποία μεγάλωσες». Όπως εξήγησε, ο ίδιος έχει συμμετάσχει σε αρκετές εκθέσεις: «Επειδή έζησα και 20 χρόνια στο εξωτερικό, στην Ιταλία, έκανα πολλές και ατομικές και συλλογικές εκθέσεις. Αμερική, Αγγλία, Ιταλία, σε διάφορα μέρη».

Για τα έργα που συγκινούν το κοινό, ο κ. Κατσούκης ανέφερε: «Το ωραίο με τη ζωγραφική και με τα έργα είναι ότι πραγματικά το κάθε έργο μιλάει σε έναν διαφορετικό άνθρωπο. Κάποιος μπορεί να βρεθεί να κάνει ένα διάλογο με ένα έργο, κάποιος να το προσπεράσει και να σταθεί κάπου αλλού. Αυτό είναι και το όμορφο». Ακόμη, σημείωσε: «Δεν νομίζω ότι μπορώ να εντάξω τη ζωγραφική μου σε κάποιο συγκεκριμένο κίνημα ή και στυλ. Για αυτό υπάρχει και μια μεγάλη διαφοροποίηση σε όλα αυτά. Είναι μια συνεχής αναζήτηση. Ξεκινάει από βαθιά. Είναι μία ψυχική αναζήτηση. Η ζωγραφική είναι απλά ένα μέσο. Θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο, αλλά ο σκοπός δεν είναι ούτε η απεικόνιση ούτε η αναπαραγωγή κάποιας παράστασης ή ο,τιδήποτε».

Τέλος, όσον αφορά το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός έργου που η θεματολογία του θα έχει να κάνει με τη Δράμα, ο κ. Κατσούκης επεσήμανε: «Θα μπορούσα γιατί για μένα το θέμα δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Δηλαδή είναι πιο πολύ η συναισθηματική σύνδεση που μπορώ να έχω με κάτι και να μπορέσω να εκφράσω αυτό το συναίσθημα. Πιο πολύ εκεί βασίζομαι».

Το βιογραφικό του Αδάμ Κατσούκη
Γεννημένος στην Αθήνα το 1974, ο Αδάμ Κατσούκης περνά τα παιδικά και νεανικά του χρόνια στη Δράμα και σε ηλικία είκοσι ετών μετακομίζει στη Φλωρεντία. Εκεί φοιτά στη Florence Academy of Art, από την οποία αποφοιτά το 1998, ξεκινώντας αμέσως να εκθέτει έργα του σε πολυάριθμες δημόσιες και ιδιωτικές γκαλερί, κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία. Το 2001 συμμετέχει με αυτοπροσωπογραφία στον διαγωνισμό της Royal Society of Portrait Painters στο Λονδίνο, ενώ ατομικές του εκθέσεις φιλοξενούνται στην Πινακοθήκη του Πειραιά το 2007 και στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης το 2009.
Στη Φλωρεντία εντάσσεται ενεργά στο ζωντανό καλλιτεχνικό και πολιτιστικό περιβάλλον της πόλης, αναπτύσσοντας βαθιές φιλίες με ζωγράφους και ποιητές, που τον συνοδεύουν στην ωρίμανση ενός όλο και πιο προσωπικού και εσωτερικού εικαστικού λόγου – πιο ελεύθερου και ενστικτώδους, και λιγότερο δεσμευμένου από την κλασική παράδοση. Παράλληλα, έρχεται σε επαφή με τον θεατρικό χώρο, συμμετέχοντας σε πλήθος παραστάσεων με σκηνογραφικές του δημιουργίες.
Τα τελευταία χρόνια, η ανάγκη για ουσιαστική επαφή με την ύλη γίνεται όλο και πιο επιτακτική, οδηγώντας τον σε μια σταθερή ενασχόληση με την πέτρα και το ξύλο της ιδιαίτερης πατρίδας του, όπου επιλέγει να επιστρέψει και να ζήσει. Από αυτή τη βαθιά σύνδεση με τα φυσικά στοιχεία και την επαναπροσέγγιση των ριζών του γεννιέται το έργο του 2021«Ο Κανένας – μια υπενθύμιση μικρή», μια ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία της Μαρίνας Καλογήρου.
Από έναν τόπο γης που γκρεμίζεται στο πέλαγος και ανοίγει το βλέμμα προς τον ορίζοντα, ο Αδάμ Κατσούκης συνεχίζει την ανθρώπινη και καλλιτεχνική του αναζήτηση, εκεί όπου η καθημερινή επαφή με τη φύση γίνεται διαρκής ανακάλυψη και ανάσα για την ψυχή.


