ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν. ΣΕΡΡΩΝ ΤΗΣ Ν.Δ. Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΝΝΕΔ Κ. ΔΕΡΒΟΥ

 

  •  «Αυτή τη στιγμή εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει και όποιος σας πει το αντίθετο ψεύδεται»

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

Συνέντευξη τύπου στα τοπικά Μ.Μ.Ε. παραχώρησαν ο Βουλευτής Ν. Σερρών της Ν.Δ. και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος κ. Κώστας Καραμανλής και ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστας Δέρβος, στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στη Δράμα για την κοπή πίτας της ΝΟ.Δ.Ε. Δράμας, των ΔΗΜ.Τ.Ο. της Ν.Δ. και της ΟΝΝΕΔ Δράμας (λεπτομέρειες για την εκδήλωση στη διπλανή σελίδα).

Τους κ.κ. Καραμανλή και Δέρβο καλωσόρισαν ο Πρόεδρος της ΝΟ.Δ.Ε. Δράμας κ. Αθανάσιος Ανδρούτσος και ο Βουλευτής Ν.Δ. Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, οι οποίοι ήταν παρόντες στη συνέντευξη τύπου.

Στις δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Δέρβος, ο οποίος θα είναι υποψήφιος Ευρωβουλευτής του κόμματος, ευχαρίστησε τη ΝΟ.Δ.Ε. και τις πέντε ΔΗΜ.Τ.Ο. για την πρόσκληση και σημείωσε για το Νομό Δράμας ότι «παραδοσιακά στηρίζει τις δράσεις της Ν.Δ.». Όπως είπε, αισθάνεται πολύ χαρούμενος κάθε φορά που βρίσκεται στην Μακεδονία, η οποία, όμως, «τους τελευταίους μήνες πραγματικά έχει πληγεί». Κι αυτό, συνέχισε ο. Δέρβος, γιατί ο κ. Τσίπρας «εν κρυπτώ εδώ και ένα χρόνο διαπραγματευόταν μια κατάπτυστη συμφωνία που για πρώτη φορά παρέδωσε μακεδονική εθνότητα, μακεδονική γλώσσα και επέφερε αλλαγές τόσο στα σχολικά βιβλία της πατρίδας μας, αλλά και πραγματικά δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα με τα εμπορικά σήματα της Μακεδονίας». «Εκατοντάδες οικογένειες στη Βόρεια Ελλάδα εργάζονται μέσα σε επιχειρήσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με αυτά τα προϊόντα, όπως είναι ο χαλβάς και το κρασί. Η Ν.Δ. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης με κάθε ευκαιρία και όπου μπορεί, θα εξαντλήσει κάθε δυνατό μέσο να μην προχωρήσει και στην περαιτέρω εφαρμογή της», πρόσθεσε ο κ. Δέρβος.

Μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ο κ. Καραμανλής ευχαρίστησε αρχικά τον Πρόεδρο της ΝΟ.Δ.Ε. και το συνάδελφο του κ. Κυριαζίδη για την πρόσκληση και ανέφερε: «Βρισκόμαστε σε μια εποχή που βλέπουμε ότι η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., πέρα από οικονομικά μνημόνια, υπογράφει και εθνικά μνημόνια. Επειδή βρισκόμαστε σε μια περιοχή αρκετά ευαίσθητη εθνικά, μια περιοχή η οποία έχει υποφέρει από κατοχές και από βουλγαρικές επιδρομές, νομίζω ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς ως Ν.Δ. είναι να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Όσοι είμαστε αντίθετοι στη Συμφωνία των Πρεσπών δεν σημαίνει ότι είμαστε ακροδεξιοί εθνικιστές. Νομίζω ότι αυτό το καταλαβαίνουμε πολύ καλά όσοι εκπροσωπούμε τους Νομούς της Βορείου Ελλάδας στο εθνικό Κοινοβούλιο. Και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να καταλάβει ο ελληνικός λαός είναι ότι για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες ολόκληρες που έρχεται μια ελληνική Κυβέρνηση που στην ουσία εκχωρεί την αποκλειστικότητα του όρου Μακεδονία στα Σκόπια. Διότι το erga omnes, όπως έχουμε καταλάβει από τη Συμφωνία, δεν ισχύει και γιατί αυτή η Συμφωνία στην ουσία έριξε στον κάλαθο των αχρήστων το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε η χώρα μας από τη Συμφωνία του Βουκουρεστίου».

Ακόμη, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «εκτός από τα εθνικά ζητήματα, τα οποία ειδικά στην περιοχή μας είναι ιδιαίτερα σημαντικά και ευαίσθητα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κ. Τσίπρας, πέρα από τις εθνικές υποχωρήσεις, έχει κάνει διεθνώς γνωστή τη λέξη κωλοτούμπα σε όλη την Ευρώπη. Ένας πολιτικός ο οποίος άλλα έλεγε και άλλα κάνει, έχει φτάσει να κυβερνά ως δήθεν αριστερός και έχει ρίξει τις συντάξεις χηρείας στα 150 ευρώ, έχει εκχωρήσει όλη την περιουσία του ελληνικού κράτους στο Υπερταμείο, κάτι που καμία άλλη μνημονιακή Κυβέρνηση είχε δεχτεί να κάνει. Αυτό, λοιπόν, καλό είναι να το θυμόμαστε όλοι οι Έλληνες που θα κληθούμε πολύ σύντομα να πάμε στις κάλπες και να ψηφίσουμε. Γιατί πολλές φορές εμείς οι Έλληνες, που έχουμε πολλά θετικά χαρακτηριστικά, έχουμε δυστυχώς και ένα χαρακτηριστικό το οποίο δεν είναι και τόσο θετικό, ξεχνάμε πολύ εύκολα και ψηφίζουμε με το θυμικό και όχι με τη λογική».

 

«Άμεση προτεραιότητα η σύνδεση του άξονα Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία»

 

Οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχτηκε ο κ. Καραμανλής αφορούσαν τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, καθώς είναι υπεύθυνος Τομεάρχης της Ν.Δ., αλλά και Βουλευτής του Ν. Σερρών, από όπου θα περνάει ένα μεγάλο μέρος του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Αρχικά, ο κ. Καραμανλής σημείωσε για το θέμα: «Είναι εμφανές για όποιον έρθει στο Νομό και στην όμορφη πόλη της Δράμας να καταλάβει ότι ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής που έχει ανάγκη ο Νομός είναι να συνδεθεί η Δράμα στην Εγνατία μέσω της Αμφίπολης. Και στην ουσία δεν εκμεταλλεύεται ο Νομός το τεράστιο έργο της Εγνατίας». Στη συνέχεια, ο Βουλευτής της Ν.Δ. επεσήμανε ότι «όλα αυτά τα μεγάλα έργα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και τα μεγάλα οδικά έργα στην ουσία σχεδιαστήκαν και στην ουσία σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό ξεκίνησαν να κατασκευάζονται επί περιόδους που την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας την είχε η Ν.Δ.. Τα μεγάλα έργα, όμως, δεν ανήκουν σε κόμματα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Και τα μεγάλα έργα είναι έργα που παίρνουν χρόνο για να υλοποιηθούν». Επίσης, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «ο ίδιος ο αρχηγός της Ν.Δ., ο Πρόεδρος κ. Μητσοτάκης, έχει δεσμευτεί και έχει πει ότι είναι άμεση προτεραιότητα αυτή η σύνδεση του άξονα Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία. Υπάρχει όπως γνωρίζετε μια μελέτη, η οποία, όμως, μπορεί να χρειάζεται σε μερικά σημεία επικαιροποίηση. Αλλά το πιο σημαντικό είναι η εύρεση χρηματοδότησης, γιατί όπως γνωρίζετε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι αρκετά φτωχό αυτή τη στιγμή και παρότι είναι πολύ μικρό το κονδύλι που υπάρχει για τα έργα υποδομής, η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., δυστυχώς, δεν έχει αξιοποιήσει γύρω στα 800 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ την προηγούμενη περίοδο του 2018. Παρόλα αυτά υπάρχει η Εγνατία Α.Ε.. Είναι ένας φορέας, ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει ταμειακά διαθέσιμα πάνω από 180 εκ. ευρώ». «Έχω την εντύπωση ότι το πιο σημαντικό από όλα είναι πριν αναγγείλεις και πριν πεις συγκεκριμένα πράγματα είναι να πεις από πού θα βρεις την χρηματοδότηση. Γιατί θα ήταν πολύ εύκολο για τη Ν.Δ. να κάνει αυτό που κάνει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., να ανακοινώνει Σιδηροδρομικές Εγνατίες, να ανακοινώνει φαραωνικά έργα, χωρίς να υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας και χωρίς να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Οπότε από εμάς θα ακούσετε λίγα και καλά» ανέφερε ο Τομεάρχης της Ν.Δ. και πρόσθεσε: «Στο άμεσο μέλλον ο Πρόεδρος της Ν.Δ. θα ανακοινώσει συγκεκριμένα μεγάλα έργα υποδομής σε όλη την Ελλάδα και όπως πολύ σωστά έχει πει στο παρελθόν και ο ίδιος, το έργο Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία είναι ένα έργο το οποίο θα είναι στην άμεση προτεραιότητα της επόμενης Κυβέρνησης της Ν.Δ.».

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συνήθως δεν χρηματοδοτεί οδικά έργα» και πως «τα τελευταία χρόνια έχει δώσει προτεραιότητα σε άλλα έργα». «Πολλές φορές πετάμε στον αέρα διάφορους ευρωπαϊκούς θεσμούς και λέμε ότι θα βρούμε λεφτά από την Παγκόσμια Τράπεζα. Ο κ. Σπίρτζης μας είχε πει ότι θα βρει λεφτά από την Παγκόσμια Τράπεζα να πάρει λεωφορεία. Καλό είναι στην πολιτική να μην λέγονται ανοησίες. Κι από εμάς δεν θα ακούσετε ανοησίες. Εδώ υπάρχουν συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία στην Ευρώπη και μπορεί αυτός ο δρόμος να γίνει είτε με σύμβαση παραχώρησης είτε με ένα ΣΔΙΤ. Από εκεί και πέρα, όμως, αυτή τη στιγμή εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει και όποιος σας πει το αντίθετο ψεύδεται», πρόσθεσε ο Βουλευτής του Ν. Σερρών.

Τέλος, ο κ. Καραμανλής τοποθετήθηκε και στο ζήτημα αν η κοινωνία των Σερρών είναι σύμφωνη με την κατασκευή του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, επισημαίνοντας ότι ο ίδιος δεν έχει γίνει κοινωνός αντίθετων προς την κατασκευή μηνυμάτων. «Τώρα που συζητάμε το Μακεδονικό, η σύνδεση της Δράμας με την Αμφίπολη γίνεται ακόμη πιο επίκαιρη. Κι ένας από τους λόγους που νομίζω ότι η Κυβέρνηση έχει αγνοήσει τόσο την ανασκαφή της Αμφίπολης όσο και τη σύνδεση του δρόμου αυτού είναι γιατί απλούστατα έκανε αυτή την πολύ μεγάλη εθνική υποχώρηση. Και για το Νομό Σερρών ο δρόμος αυτός είναι απαραίτητος» επεσήμανε ο κ. Καραμανλής. Ακόμη, ο Τομεάρχης της Ν.Δ. σημείωσε: «Πρέπει κάποτε σε αυτή την χώρα να σταματάμε να σχεδιάζουμε με τοπικιστικά συμφέροντα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θα σας θυμίσω ότι όλα αυτά τα χρόνια, από το 1980 και μετά που η Ελλάδα έχει μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τότε που ο Καραμανλής μας έβαλε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κάποιοι άλλοι φωνάζανε “ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο”, σε αυτή τη χώρα, στην περιφέρεια, έχουν πέσει γύρω στα 100 δις. Δυστυχώς τα λεφτά που πέσανε δεν έγιναν με σωστό σχεδιασμό και έμπαιναν πάντα παράγοντες τοπικιστικοί και μικροπολιτικοί. Επομένως το ζήτημα δεν είναι τι θέλει ο ένας ο Νομός και τι θέλει ο άλλος Νομός. Το ζήτημα είναι ποιο είναι το εθνικό συμφέρον. Και πρέπει οι Νομοί οι οποίοι είναι απομονωμένοι από κεντρικούς άξονες να συνδεθούν με αυτούς τους κεντρικούς άξονες. Τελεία και παύλα. Δεν μπαίνουμε σε διαδικασία τι θέλει ο ένας και τι θέλει ο άλλος. Στα μεγάλα έργα υποδομών, σε όλα τα σοβαρά κράτη, υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός. Δεν κάνει ο κάθε Δήμαρχος, ο κάθε Βουλευτής, ο κάθε Περιφερειάρχης αυτό που θέλει αυτός στα μεγάλα κεντρικής στρατηγικής σημασίας έργα».