ΑΡΘΡΟ
Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά
ATPL
AIRLINE PILOT
B737NG AIRBUS 320

(συνέχεια από το προηγούμενο)
Το λέω αυτό μιας και οι ράμπες είναι δουλειά του Δήμου και της Τεχνικής του Υπηρεσίας του, ξέχωρα εάν πρόκειται αυτό να αλλάζει από πληβείους σε πατρικίους; Και δεν αποτελούν έργο, αλλά παρέμβαση προς την αναξιοπαθούσα κοινότητα των ΑμεΑ. Σιγά, αλλά και μάλλον αργά ήρθε το ενδιαφέρον σας, τόσο το δικό σας, αλλά και του Δήμου για τις ράμπες εντός της πόλεως, οι οποίες καταπατιούνται καθημερινώς και βαναύσως, όπως και οι θέσεις παρκινγκ και τη Δημοτική Αστυνομία να ποιεί την νήσσα και όπως το έχω γράψει πολλάκις το μόνο που την ενδιαφέρει είναι οι βεβαιώσεις για τις μη πληρωμένες θέσεις στάθμευσης. Το δεύτερο λείπουν τα χρήματα από τα ταμεία της Μητροπόλεως για να φτιάξει μια ράμπα και θα έπρεπε να γίνει Story προς διαφήμιση των πολιτικών φίλων προάγοντας ότι να δείτε επιτελούν έργο!!!.
Παρεμβάσεις καθαρισμών άκρων δρόμων ή χείμαρρων θεωρούνται έργα; Οι επιβεβλημένες ενέργειες ετησίως για αποφυγή σοβαρών προβλημάτων μετά από έντονα καιρικά φαινόμενα;
Αυτό που γίνεται με τις πολυήμερες γιορτές της πόλης άλλη μεγάλη «τραγωδία». Από πού να ξεκινήσω και πού να τελειώσω… Ονειρούπολη ένα μήνα και κάτι ψιλά, τι σχέση μπορεί να έχει έτσι όπως κατάντησε με Χριστουγεννιάτικο χωριό και με τις τακτικές ιαχές έτερου κομματικού ότι «η Δράμα είναι η πρωτεύουσα και βασίλισσα των Χριστουγέννων»; Μεγάλα λόγια και πολύ φαντασία πρέπει να έχεις για να μιλάς με αυτόν τον τρόπο.
Δραμοινογνωσία, καμιά 10 ημέρες δηλαδή προάγεται έκτος της γνώσης για τη γη του Διονύσου και την τεχνογνωσία γύρω από την οινοποιία της περιοχής μας και το πίνετε αφόβως. Μέρες γιορτών έχουμε επισκεφτείτε όσα οινοποιεία έχει η περιοχή μας και πιείτε άφοβα αφού προσφέρετε στον κάθε επισκέπτη ένα ποτήρι κρασί. Έτσι λέγω εγώ και ουδείς τροχονομικός έλεγχος μιας και εξάρει το τερπνόν μετά του ωφέλιμου. Μάλιστα δε διακεκριμένα καλέστηκε και γνωστός μάγειρας τηλεοπτικός από μονάδα της περιοχής μας και εκείνη την ήμερα όλως τυχαίως βρέθηκε και ο Περιφερειάρχης κ. Τοψίδης επισκεπτόμενος μετά της οικογενείας του τον Νομό. Τι ωραία παραμύθια είναι αυτά θα σας ζήλευε και ο Άντερσεν που είχε για τα χρόνια του καλπάζουσα διηγηματική φαντασία.
Πάμε στην γιορτή Καντίνας, άλλο ευτράπελο, ένας κόσμος να τρέχει να δοκιμάσει τι; Να πληρώσει είσοδο για να φάει τι; Junk food; Κατά τα άλλα δρώμενα της πόλης χαρακτηρίζονται, εάν βάλουμε και τις τοπικές εορτές με τις εκδηλώσεις κλείσαμε ένα εξάμηνο, το γεμίσαμε καλά. Πράγματι σας περισσεύει άλλο ένα εξάμηνο, και, επειδή «η πενία τέχνας κατεργάζεται», προσπαθήστε και θα βρείτε τρόπους.
Δεν λέω να μη γίνονται εκδηλώσεις, άλλα αυτό που γίνεται για να καλυφτούν μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι πάρα πολύ και αποτελεί πρόκληση μιας και τίποτε δεν γίνεται χωρίς εξοικονόμηση χρημάτων αλλά με διασπάθιση.
Κατασκευή κυκλικών κόμβων σε διασταυρώσεις. Έχει γεμίσει η επικράτεια παντού και αντικαθίστανται οι φωτεινοί σηματοδότες με αυτές τις κυκλικές κατασκευές. Συμφωνώ αλλά με μέτρο. Αν δεν το γνωρίζετε με έρευνα του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, αυξηθήκαν τα επιχώρια ατυχήματα, έναντι της παλαιάς με τους σηματοδότες κυκλοφοριακής κίνησης μιας και υπάρχει μη σωστή και μη αναμονή κίνησης εισερχομένου σε αυτό τον κυκλικό κόμβο με υπερτίμηση χρονικής εισόδου. Θα μου πουν αυτά είναι ψιλά γράμματα.
Πινακίδες επαρχιακών δρόμων και εθνικών αρτηριών, ανεπαίσθητες, άβαφες ξεθωριασμένες. Εν ζωή βρίσκεται ο πρώην Νομάρχης Κ. Ευμοιρίδης όταν του το επισήμαινα, χρόνια πριν στην ίδια κατάσταση και χειρότερα παραμένουν έως σήμερα.
Πάμε στο άλλο, τα Ελευθέρια της πόλης. Και όπως διάβασα και εδώ οι μέρες πανηγυρισμού 15 και κάτι ψιλά και αναρωτιέμαι η μνήμη περί της Ελευθερίας εκφράζεται με τι; Με χορούς και πανηγύρια και με ανούσιες εκδηλώσεις που δεν προάγουν στο φινάλε τίποτε άλλο, παρά μου θυμίζουν «άρτο και θεάματα» από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Κρίμα που δεν έχουμε και κάποια αρένα να βάζαμε και άλλες ατραξιόν.
Στέκεστε καλά; Είστε σοβαροί; Ξέρετε τι κάνετε; Οι μνήμες τιμώνται με περισυλλογή, κατάνυξη, επιμνημόσυνες δεήσεις και ομιλίες οι οποίες αφορούν το συμβάν και που σκοπό έχουν να κρατήσουν και να μεταλαμπαδεύσουν τα ιερά και τα όσια του τόπου στις γενιές τις τωρινές και τις επόμενες. Δηλαδή μου λέτε θα παραστείτε μεγαλόσχημοι και παρατρεχάμενοι στον Ναό, θα γίνει το μνημόσυνο και μετά θα πάμε για τα πανηγύρια;
Αυτό που σας λέω είναι ότι θα πρέπει να ντρέπεστε όλοι σας και ότι τα κόκκαλα των τεθνεώτων θα τρίζουν αν πιστεύετε σε κάτι.
Και επειδή το έχω δει μετά από κάθε κριτική, βγαίνει απρόσωπη και γενική απάντηση από την Περιφέρεια ή τον Δήμο σε πρώην ή νυν του πρώτου ή του δεύτερου βαθμού Αυτοδιοίκησης, να δικαιολογήσει αλλά και να κατηγορήσει τον γράφοντα ότι δεν ξέρει τι λέγει, σας το επισημαίνω ότι εγώ γράφω με όνομα και επίθετο και όταν και εάν προτίθεστε να μου απαντήσετε θα είναι από υπεύθυνο άτομο που ηγείται σε κάθε τομέα διοίκησης της πόλης. Δεύτερον δε, σας προκαλώ και σας προσκαλώ σε δημόσια συζήτηση ακόμη και στο Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο, έτσι ώστε να διαξιφιστούμε κοσμίως και να με αντιμετωπίσετε πρόσωπο με πρόσωπο. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει με ό,τι δικαιολογία θα βρείτε. Εγώ όμως θα συνεχίσω να αρθρογραφώ πάντα με γνώμονα το καλό και το καλύτερο της πόλης μου.
Κλείνοντας σας λέγω, καταντήσατε ή θέλετε να καταντήσετε μια πόλη που αφής στιγμής έργα δεν γίνονται, έκτος κάποιων «ευπατριδών», που προσφέρουν τα χρήματά τους και προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την πόλη αφήνοντας την προσωπική τους σφραγίδα, μια πόλη της χαράς και της ανεμελιάς κάθε μέρα και γιορτή κάθε μέρα και χαρά. Να το δεχτώ αλλά αυτό εξυπακούεται και εισερχόμενο Τουρισμό, τουρίστες που θα έχουν τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στην πόλη. Το κάνατε και δεν το είδα; Το σχεδιάσατε και δεν φάνηκε; Ή είστε μόνο για το θεαθήναι;
Κύριε Μουρβετίδη, να σας τονίσω ότι η καλημέρα είναι του Θεού, το χαίρετε των Αγγέλων και το «γεια σας, τι κάνετε» ανθρωπινός χαιρετισμός. Αυτό το κάνατε τόσο προς τη σύζυγό μου Δρ Έλενα Π. Γαμβρέλη-Μέταξα όσο και προς εμένα πριν την εκλογή σας. Αν πάω και παλαιοτέρα μιας και δεν σας γνώριζα έως τότε θα ήσασταν δάσκαλος μπουζουκιού της κόρης μου; Μετά της εκλογής σας το κόψατε. Αυτό δεν με ενοχλεί καθόλου, αλλά με πιστώνει με βεβαίωση ότι τα χαμόγελά σας είναι Colgate και με πιο λαϊκή έκφραση το «στριβώ δια του αρραβώνος» και όχι της Λίζα Γκεραρντίνι ή Μόνα Λίζα που ουδόλως θα μπορούσατε εσείς και οποιεσδήποτε άλλος στον κόσμο να είχε και να έχει.
Ο τόπος χρειάζεται έργα, σηκώστε, μανίκια και δουλέψτε, περισσότερες ώρες της ημέρας είστε σε εκδηλώσεις και δέχεστε μετά ευχαριστήσεως προσφωνήσεις ανούσιες και πρόσκαιρες παρά σε εργασιακή ωορρηξία.

