Αϋπνία, μοναξιά και ροπή προς την κατανάλωση αλκοόλ είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε κλάδους που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη
Πιο επιρρεπείς στην αϋπνία, την κατανάλωση αλκοόλ, αλλά και το συναίσθημα της μοναξιάς είναι οι άνθρωποι που εργάζονται σε κλάδους που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, αποκαλύπτει νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο Journal of Applied Psychology.
Η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια υποστηρίζει τώρα ότι επαγγελματικοί κλάδοι, όπως το μάρκετινγκ και τα χρηματοοικονομικά, που αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις υπηρεσίες της τεχνητής νοημοσύνης, φαίνεται να έχουν σοβαρό αποτύπωμα στην προσωπική ζωή των εργαζομένων.
Οι μελετητές πραγματοποίησαν τέσσερις δοκιμές, ξεκινώντας από την Ταϊβάν. Υπέβαλαν 166 μηχανικούς από μια εταιρεία βιοϊατρικής σε ερωτήσεις αναφορικά με το κατά πόσο ένιωθαν μοναξιά ή πόσο ισχυρή ήταν η αίσθηση του ανήκειν. Ταυτόχρονα, οι συνάδελφοι των συμμετεχόντων έδωσαν πληροφορίες με στόχο να αξιολογηθεί η προθυμία τους να προσφέρουν βοήθεια, ενώ τα μέλη της οικογένειας έδωσαν στοιχεία σχετικά με το αν αυτοί οι συμμετέχοντες βίωναν αϋπνία, αλλά και τις συνήθειες που παρουσίαζαν ως προς την κατανάλωση αλκοόλ μετά τη δουλειά.
Τα αποτελέσματα ήταν αποκαλυπτικά: Οι εργαζόμενοι που αλληλεπιδρούσαν πιο συχνά με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ήταν πιο πιθανό να βιώσουν μοναξιά, αϋπνία, αλλά και να καταναλώνουν αυξημένες ποσότητες αλκοόλ μετά τη δουλειά. Ταυτόχρονα, όμως, αυτοί οι εργαζόμενοι ήταν πιο πιθανό να προσφέρουν βοήθεια στους συναδέλφους τους, ένα εύρημα που, σύμφωνα με τους ερευνητές, πιθανώς να αντανακλά μια υποβόσκουσα ανάγκη για κοινωνική επαφή.
Πηγή: ygeiamou.gr