Υπέρογκες χρεώσεις, στους λογαριασμούς ρεύματος με πρόσχημα την ρήτρα αναπροσαρμογής, καταγγέλλουν επιχειρηματίες οι οποίοι προχωρούν σε αγωγές. Ωστόσο υπάρχει λύση για… δικαίωση.
Η δικηγόρος, Αριάδνη Νούκα, μίλησε στον KavalaNews 102.8 για υπόθεση που ανέλαβε για λογαριασμό πελάτη της που διατηρεί εποχιακή επιχείρηση εστίασης στην οποία ο μηνιαίος εκκαθαριστικός λογαριασμός ρεύματος για μία κλειστή επιχείρηση, εμφάνιζε χρέωση 1.440 € για ρήτρα αναπροσαρμογής.
Αφού μελέτησε τους λογαριασμούς και τη σύμβαση που είχε υπογραφεί από τον πελάτη της και προχώρησε σε «αντιρρήσεις», προς τον εν λόγω πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, ζητώντας να γίνουν δεκτές και να επιστραφεί το ποσό.
Στον επόμενο λογαριασμό, με την ίδια κατανάλωση ρεύματος, το ποσό που αναφερόταν στην ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν 26,79 €, αντί των 1.440€.
Διαβάστε επίσης:
- Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας ύψους 6,4 εκ. € χρηματοδοτεί η Περιφέρεια ΑΜΘ στο Σουφλί
- Ρωσία: Αν θέλετε αέριο, σιτηρά ή μέταλλα «βρείτε ρούβλια», λέει ο πρόεδρος της Δούμας
- «Αναγκαιότητα ενίσχυσης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Δράμας με έναν επιπλέον εισαγγελικό λειτουργό»
- Χρ. Μαμσάκος: Δημοτικό Συμβούλιο για την Ονειρούπολη για να σταματήσει το θέατρο του παραλόγου
- Επιταγή ακρίβειας: Τι ισχύει για τα ζευγάρια των συνταξιούχων – «Κόφτες» και παραδείγματα
Στον αμέσως επόμενο λογαριασμό, το ποσό που ζητήθηκε να καταθέσει ο πελάτης της για ρήτρα αναπροσαρμογής ήταν μόλις 3,76 €.
Ωστόσο τα χρήματα δεν επεστράφησαν και προχώρησαν σε αγωγή στον πάροχο για να επιστραφούν τα χρήματα που πλήρωσε η επιχείρηση στον πρώτο λογαριασμό.
Πως οι εταιρείες «σπάνε» τα συμβόλαια
Οι εταιρείες «σπάνε» τα συμβόλαια σταθερών τιμών που έχουν συνάψει με τους πελάτες τους και τα μετατρέπουν σε κυμαινόμενα με ρήτρες, γεγονός που ο πελάτης το αντιλαμβάνεται όταν πάρει στα χέρια του τον λογαριασμό του ρεύματος.
Βέβαια, η αλλαγή του συμβολαίου από τις εταιρείες, δεν είναι παράνομη, όμως οφείλουν, κατά τον νόμο, να έχουν λάβει την συγκατάθεση του πελάτη – καταναλωτή.
Η διαδικασία προβλέπει ότι η εταιρεία μπορεί μονομερώς να προχωρήσει σε αλλαγές στους όρους του συμβολαίου που έχει συναφθεί, αν έχουν παρέλθει 6 μήνες από την υπογραφή του. Όμως, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει για την κίνηση αυτή, δύο μήνες πριν την ενεργοποίηση του πακέτου.
Τί «όπλα» έχει ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει
«Η διαδικασία είναι απλή. Ο κάθε πολίτης μπορεί να την κάνει και μόνος του. Να υποβάλλει αντίρρηση, λέει η κ. Νούκα.
«Οι αντιρρήσεις είναι ένα στάδιο υποχρεωτικό αν θες να πας δικαστικά», συμπληρώνει και εξηγεί:
«Μπαίνει στο site της εταιρίας, υπάρχει ένα mail συνήθως είναι το custom care και εκεί αντιτίθεται στη ρήτρα αναπροσαρμογής. Εκεί να ρωτήσει από που προκύπτει το ποσό της ρήτρας αναπροσαρμογής».
Όταν κάνεις την αίτηση-αντίρρηση υποχρεούται ο πάροχος εντός 10 εργάσιμων ημερών να απαντήσει σαφώς και αιτιολογημένα.
«Από εκεί και πέρα περιμένει τί θα γίνει με το επόμενο συμβόλαιο, αν βγει η ρήτρα αναπροσαρμογής όλα πήγαν καλά, αν δεν βγει από εκεί και πέρα είναι μονόδρομος η δικαιοσύνη» τονίζει η Αριάδνη Νούκα.
Αυτό που επισημαίνει είναι ότι: «καλό θα είναι να κάνουν καταγγελία και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)».