
ΘΑ ΕΠΙΔΙΩΧΘΕΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σύσκεψη για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 8 Μαΐου 2026, στο Διοικητήριο Δράμας, έπειτα από σχετική πρόσκληση του Αντιπεριφερειάρχη κ. Μιχάλη Μουρβετίδη.
Το σημαντικότερο ζήτημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αγρότες της Δράμας έχει να κάνει με το ότι δεν έχουν λάβει τις επιδοτήσεις που ανέμεναν για τα έτη 2024 και 2025. Μάλιστα, όπως λέχθηκε στο πλαίσιο της σύσκεψης, περίπου το 70% των αγροτών στον Νομό Δράμας δεν έχουν λάβει όσα θα περίμεναν, ενώ υπάρχουν και πολλοί αγρότες που δεν έχουν λάβει κανένα ποσό.

Όπως έχει επισημανθεί στο παρελθόν, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι στη Δράμα, όπως και σε άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδας, υπάρχουν εκκρεμότητες με το ιδιοκτησιακό των αγροτεμαχίων και ως εκ τούτου η απαίτηση για ΑΤΑΚ (Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου) και η υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ έχουν προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην καταβολή των επιδοτήσεων, καθώς υπάρχουν αγροτεμάχια που ναι μεν καλλιεργούνται, αλλά για διάφορους λόγους δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά από το σύστημα.
Ένα άλλο ζήτημα που τέθηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αφορούσε την αποστολή εγγράφων από την ΑΑΔΕ προς τους αγρότες με τα οποία ζητείται η επιστροφή ποσών ως αχρεωστήτως ή παρατύπως καταβληθέντων. Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά το 2023 και έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση στους αγρότες, καθώς όχι μόνο δεν μπορούν να λάβουν τα ποσά που αναμένουν, αλλά ταυτόχρονα καλούνται να επιστρέψουν χρήματα προς το Δημόσιο.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Βουλευτές του Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης και κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, εκπρόσωποι των κομμάτων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΙΚΗ, οι Δήμαρχοι Προσοτσάνης κ. Θόδωρος Αθανασιάδης και Δοξάτου κ. Γιώργος Βογιατζής, Αντιδήμαρχοι και πλήθος αγροτών.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης υπήρξαν πλήθος τοποθετήσεων και εύλογα η μεγαλύτερη πίεση ασκήθηκε προς τον κυβερνητικό Βουλευτή. Ο κ. Κυριαζίδης ενημέρωσε τους αγρότες για διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα, όπως γνωστοποιήθηκαν από την ΑΑΔΕ, και ζήτησε να υπάρξει ένα υπόμνημα με τα 3-4 βασικά αιτήματα των αγροτών, ώστε να τα προωθήσει προς τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.

Επίσης, συμφωνήθηκε να επιδιωχθεί από την πλευρά του κ. Κυριαζίδη να κανονιστεί συνάντηση, με εκπροσώπους των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων, καθώς και με εκπρόσωπο ης ΑΑΔΕ. Στη συνάντηση θα συμμετέχουν το πολιτικό προσωπικό του Νομού Δράμας, καθώς και τρεις εκπρόσωποι των αγροτών.

