Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τετάρτη 25 Αυγούστου, στις 18.00, μέσω τηλεδιάσκεψης.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι 21 και μεταξύ άλλων το σώμα καλείται να αποφασίσει για την:
-Τροποποίηση κανονισμού λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου
-Κατανομή πιστώσεων στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες για κάλυψη επενδυτικών δαπανών 2022
-Επιχορήγηση πολιτιστικών συλλόγων
-Επιχορήγηση αθλητικών συλλόγων
Οι αλλαγές στον Κανονισμό Λειτουργίας
Σε προηγούμενη συνεδρίασή του (2 Ιουνίου 2021), το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει για τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής για την αναδιατύπωση-τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας. Τα αποτελέσματα των συζητήσεων στη διαπαραταξιακή επιτροπή εισάγονται πλέον για ψήφιση από το σώμα.
Οι αλλαγές που επέρχονται στον Κανονισμό Λειτουργίας, σύμφωνα με την εισήγηση αφορούν την εγγραφή θεμάτων στην ημερήσια διάταξη και τη διαδικασία με την οποία θα διεξάγεται η προημερήσιας διάταξη συζήτηση.
Όσον αφορά τον καταρτισμό της ημερήσιας διάταξης, σύμφωνα με την προτεινόμενη τροποποίηση, θα συμπεριλαμβάνονται και θέματα που που τυχόν ζητήσει το ένα τρίτο (1/3)
τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του συμβουλίου ή τα 4/5 των
συμβούλων της μειοψηφίας, πέρα από τα θέματα που προτείνονται από τον Δήμαρχο, την Εκτελεστική Επιτροπή, την Οικονομική Επιτροπή, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τις υπηρεσίες του Δήμου.
Σχετικά με τη διαδικασία της συζήτηση των προημερησίας διάταξης θεμάτων, σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, θα ισχύουν τα εξής:
Ο επικεφαλής κάθε παράταξης έχει δικαίωμα να απευθύνει έως τρεις (3) ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή ερωτήσεις ή να ζητά συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων του, από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, την Οικονομική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, εντός αποκλειστικού χρόνου 5 λεπτών.
Κάθε δημοτικός σύμβουλος έχει δικαίωμα να απευθύνει έως δύο (2) ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το Δημοτικό Συμβούλιο ή ερωτήσεις ή να ζητά συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων του, από τον Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους, το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, την Οικονομική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, εντός αποκλειστικού χρόνου (δύο) 2 λεπτών για έκαστο. Στην διαδικασία των ερωτήσεων δεν προβλέπεται η δυνατότητα δευτερολογίας.
Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, με τη δυνατότητα και υποχρέωση του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων για παροχή στοιχείων και πληροφοριών εντός ενός μηνός. Ο χρόνος για κάθε ανακοίνωση, πρόταση, ερώτηση, αναζήτηση στοιχείων ή απάντηση δεν μπορεί να υπερβαίνει τα δύο λεπτά.
Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα και μισή (1.30).
Μέχρι σήμερα, ο προβλεπόμενος χρόνος συζήτησης ήταν η μία ώρα, αν και συνήθως δεν τηρούνταν ο συγκεκριμένος χρονικός περιορισμός. Επίσης, ανάλογα με τους Δημοτικούς Συμβούλους που επιθυμούσαν να θέσουν ερωτήματα, καθορίζονταν και ο χρόνος που είχε ο καθένας στη διάθεσή του. Επιπλέον, δεν υπήρχε ποσοτικός περιορισμός για ερωτήματα από κάθε Δημοτικό Σύμβουλο, ενώ τα στελέχη της Δημοτικής Αρχής δεν είχαν χρονικό περιορισμό για τις απαντήσεις τους.