
- «Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, όχι επαγγελματίας πολιτικός»
- «Είναι τιμή και χαρά να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε κάθε κάλεσμα»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ
Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μοχθήσει από μικρή ηλικία, έχοντας επιλέξει συνειδητά να αναλάβουν μεγάλα βάρη στην επαγγελματική τους ζωή, γιατί οι στόχοι τους είναι δύσκολοι αλλά όχι ακατόρθωτοι με σκληρή δουλειά, επιμονή και υπομονή. Υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν στόχο ζωής να προσφέρουν και να βοηθούν με όποιο τρόπο μπορούν τους συνανθρώπους τους, να δίνουν χαρά και να γίνονται πρώτα οι ίδιοι καλύτεροι άνθρωποι.
Ο Ανέστης Τοπαλίδης με τη στάση του αποδεικνύει ότι ανήκει και στις δύο κατηγορίες και έχει καταφέρει να ισορροπήσει αρμονικά ανάμεσα τους όλα αυτά τα χρόνια.
Όσοι τον γνωρίζουν πολύ καλά ξέρουν ποιός πραγματικά είναι και τι μπορεί να κάνει, αλλά όσοι δεν τον έχουν γνωρίσει, υπάρχουν ακόμα στοιχεία του ή δράσεις που μπορεί να τους εκπλήξουν θετικά;
κύριε Τοπαλίδη, υπάρχει αλήθεια κάτι που σας χαρακτηρίζει και δεν το έχουμε ακόμα ανακαλύψει; υπάρχουν πράγματα που ακόμα δεν μας τα έχετε δείξει και μπορεί να μας εκπλήξουν ευχάριστα;
Στοιχεία του χαρακτήρα μου κρυμμένα δεν υπάρχουν και δεν θα βρείτε, γιατί όλα αυτά τα χρόνια είμαι ειλικρινής, ευθύς, ντόμπρος όπως συνηθίζω να λέω, δεν είμαι διπλωμάτης, δεν είμαι διπρόσωπος και δεν αντέχω ούτε στη σκέψη να δείχνω κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είμαι. Επομένως σαν χαρακτήρας δεν πρόκειται να σας εκπλήξω, αυτό μπορώ με σιγουριά να σας το επιβεβαιώσω.
Η δουλειά μου και οι δυσκολίες που αντιμετώπισα μέσα σ’ αυτή, μου έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να είσαι σταθερός στα πιστεύω και στις αξίες σου και τίμιος απέναντι στον εαυτό σου και στους διπλανούς σου. Δεν θα γινόμουν ποτέ αυτό που απεχθανόμουν σε όσους με «πούλησαν» σαν άνθρωπο, αλλά και επαγγελματικά. Επομένως ως επαγγελματίας στις συνεργασίες μου παραμένω δίκαιος και δουλεύω πολύ για να μπορώ να είμαι σωστός και να κατανέμω σωστά τον χρόνο μου. Άρα εκπλήξεις δεν θα δείτε ως προς τον τρόπο εργασίας μου.
Σίγουρα εκπλήξεις θετικές θα δείτε στη διεύρυνση των επιχειρηματικών μου σχεδίων, γιατί αυτός είναι ο στόχος μου, εκεί επικεντρώνεται η εργασία τόσων χρόνων και πιστεύω ότι είναι και το ζητούμενό μου και ως άνθρωπος και ως ελεύθερος επαγγελματίας.
Στα κοινά θα συνεχίσω να προσφέρω όπως τόσα χρόνια, γιατί είναι εσωτερική δική μου ανάγκη. Ακόμα και όταν δεν είχα τη δυνατότητα προσπαθούσα να είμαι παρών, τώρα μπορώ και πρέπει να επιστρέφω όσα καλά μου δόθηκαν.
Σε κάθε κάλεσμα ανταποκρίνεστε θετικά και συμβάλλετε τα μέγιστα. Πιστεύετε ότι η έννοια της προσφοράς συγκρούεται με την έννοια της δωρεάς ή αλληλοσυμπληρώνονται; Η δράση σας αυτή πιστεύετε αφήνει μόνο θετικό αποτύπωμα ή υπάρχει μερίδα του κόσμου που βλέπει καχύποπτα την έντονη συμμετοχή σας στην υλοποίηση έργων και εργασιών που αφορούν το κοινό καλό;
Το μόνο που συγκρούεται είναι η κακοπροαίρετη στάση κάποιων με την κοινή λογική. Ευτυχώς είναι λίγοι και τους αρέσει να βάζουν ταμπέλες και σε ανθρώπους, αλλά και σε πράξεις καλοσύνης.
Πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ πως κάποιος θα μπορούσε να δει καχύποπτα όχι μόνο τη δική μου βοήθεια κάπου, αλλά όλων όσων μπορούν, τολμούν και θα συνεχίσουν να τολμούν να το κάνουν. Ξέρετε η προσφορά δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα, αλλά με τη στήριξη, τη δουλειά, τον εθελοντισμό και τη συνεχή προσπάθεια να μην προσπερνάμε τη δυσκολία του άλλου, εφόσον μπορούμε να την ελαφρύνουμε.
Εγώ πάντα είχα αυτή τη στάση ζωής και τώρα που η ζωή μου δίνει τη δυνατότητα να μπορώ να είμαι χρήσιμος περισσότερο, αυτό θα κάνω με χαρά και σεβασμό. Αν κάποιος βρίσκει κάτι αρνητικό στη δική μου στάση ζωής, δεν μπορώ και δεν με αφορά να κάνω κάτι γι’ αυτό. Δεν έμαθα να τρώγομαι με τα ρούχα μου επειδή δεν ξέρω τι μου φταίει και άρα δεν θα καταλάβω κανέναν που ψάχνει να βρει ψύλλους στα άχυρα.
Ο καθένας τραβά τον δρόμο του και πράττει ανάλογα με το τι μπορεί, τι νιώθει και τι οφείλει να κάνει. Όταν ξέρεις ότι είναι καλά και οι άλλοι ζεις τη χαρά σου χωρίς ενοχές και σφίξιμο στο στομάχι. Ζούμε σε μια μικρή κοινωνία δεν είμαστε αποκομμένοι ο ένας από τον άλλο, καλό θα μας κάνει να δώσουμε χαρά και να εισπράξουμε πολλαπλάσια. Δεν είναι όλα project, δεν είναι όλα χειραψίες, φωτογραφίες, δηλώσεις, υπάρχει και αληθινό νοιάξιμο και δόσιμο.
Για μένα, αλλά και όλη την οικογένειά μου, είναι τιμή και χαρά να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε κάθε κάλεσμα και δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από όσα μου έμαθαν οι γονείς μου από μικρό παιδί: να βοηθάς όσο και όπου μπορείς, γιατί το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο και τα δυο το πρόσωπο. Τόσο απλά και χωρίς να χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση, ακόμα και για τους πιο κακοπροαίρετους.
Επιχειρηματικότητα και οικογένεια ισορροπούν αρμονικά ή είναι μια δύσκολη κουραστική συνθήκη στη ζωή σας;
Όχι απλά ισορροπούν, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται και αυτό το έχω καταφέρει μαζί με τη σύζυγό μου. Πάντα βρίσκω χρόνο και όταν δεν έχω φτιάχνω, για να μπορώ να βρίσκομαι με την οικογένειά μου. Η οικογένειά μου είναι η αρχή όλων, το κίνητρο, η δύναμη, όλα πηγάζουν μέσα απ’ αυτή σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.
Φυσικά οι αποφάσεις μου στην εργασία μου λαμβάνονται με γνώμονα την καλή σχέση που θέλω να έχω με την οικογένειά μου, όχι μόνο την στενή, αλλά και την ευρύτερη. Αλλά έχουμε καταφέρει με τη Μαριλίνα να βρίσκουμε τη χρυσή τομή πάντα γιατί υπάρχει αγάπη, σεβασμός και αμοιβαία κατανόηση.
Και μην ξεχνάτε πως και οι δύο έχουμε επαγγελματικές δραστηριότητες απαιτητικές και δυο κόρες αυστηρούς κριτές της κάθε μας κίνησης και να θέλαμε να τις παρακάμψουμε κάποιες φορές είναι αρκετά δυναμικές παρουσίες που και οι δυο μας αδυνατούμε να μην κάνουμε πίσω για να είναι χαρούμενες.
Έχουν αλλάξει πράγματα μετά τον ερχομό των παιδιών σας; Οι μέρες ξεκούρασης, όπως για παράδειγμα οι μέρες του Πάσχα που πέρασαν, εξακολουθούν να έχουν τον ίδιο ρυθμό για εσάς;
Τα πάντα έχουν αλλάξει μετά τον ερχομό των παιδιών μου! Όπως συμβαίνει με κάθε γονιό, αλλάζει η κοσμοθεωρία σου, ο τρόπος που σκέφτεσαι και λειτουργείς, το πόσο μακρινό είναι πια το εγώ και το πόσο κοντινό το εμείς.
Οι μέρες ξεκούρασης, είναι μέρες οικογενειακές. Οι μέρες του Πάσχα είναι μέρες που ερχόμαστε πιο κοντά στη θρησκεία μας, στην καλοσύνη, στην αλληλεγγύη, σε πράγματα που γεμίζουν τις ψυχές μας. Τώρα με τα παιδιά όλα αυτά τα συναισθήματα έχουν πολλαπλασιαστεί και μαζί με αυτά η χαρά και η εσωτερική ηρεμία.
Είναι αλήθεια ότι αναζητώ περισσότερο από πριν μέρες ξεκούρασης. Δεν είναι εύκολο να τις βρω γιατί έχουν αυξηθεί οι επαγγελματικές δραστηριότητες και θέλω να είμαι συνεπής, αλλά στο τέλος της ημέρας η οικογένειά μου είναι εκεί για να βοηθήσει να αποφορτιστώ.
Θα ήθελα να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις και να μου απαντήσετε περιεκτικά. Ο στόχος ή η προσπάθεια είναι σημαντική για εσάς;
Έχουν την ίδια αξία για μένα.
Πολιτική ή επιχειρηματικότητα;
Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, όχι επαγγελματίας πολιτικός.
Φιλίες ή συνεργασίες;
Συνεργασίες που οδηγούν σε δυνατές φιλίες.
Ομαδικά ή ατομικά αθλήματα;
Ξεκάθαρα ομαδικά.
Μεγάλες ή επαρχιακές πόλεις;
Συνειδητά επαρχιακές.
Μικρά σταθερά βήματα ή πετυχημένα άλματα;
Μικρά σταθερά βήματα που είναι προϋπόθεση για πετυχημένα άλματα.
Αντιπολίτευση ή Δημοτική Αρχή;
Σωστή και δίκαιη εκπροσώπηση όπου σε τοποθετήσει ο κόσμος.
κύριε Τοπαλίδη πώς θα θέλατε να κλείσετε την κουβέντα μας;
Θα ήθελα να ευχηθώ η Ανάσταση του Κυρίου να φέρει την Ανάσταση, το Φώς και την Ελπίδα στη ζωή κάθε ανθρώπου. Το Αναστάσιμο μήνυμα να φτάσει σε κάθε οικογένεια και να φωτίζει όλο τον χρόνο κάθε μας βήμα. Να μπορέσουμε ως Δήμος να πάμε επιτέλους μπροστά, να χτίσουμε και όχι να γκρεμίζουμε βάζοντας πάνω από όλα τις προσωπικές μας φιλοδοξίες και όχι το κοινό καλό.
Σας ευχαριστώ!
Κι εγώ σας ευχαριστώ!

