ΑΡΘΡΟ
του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου
Δικηγόρου Δράμας

- Stop στον πόλεμο και στα πολεμικά εγκλήματα!
- Stop στη λιμοκτονία, στον εκτοπισμό και στην εθνοκάθαρση!
- Stop στη γενοκτονία και στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας!
Γιατί ξεσηκώνεται το σύμπαν; Γιατί εκατομμύρια διαδηλώνουν; Γιατί ΟΗΕ, ΔΠΔ, ανθρωπιστικές οργανώσεις μιλούν για φρικιαστικά εγκλήματα; Γιατί ακόμη και φιλικές προς το Ισραήλ, Χώρες και κυβερνήσεις αποστασιοποιούνται ή και καταγγέλλουν τον Νετανιάχου και την κυβέρνησή του; Γιατί χιλιάδες Ισραηλίτες διαδηλώνουν και απαιτούν Ειρήνη; Γιατί επιφανείς Εβραίοι δηλώνουν πως ντρέπονται;
Μήπως γιατί για πρώτη φορά βιώνουμε σε ζωντανή σύνδεση μια εθνοκάθαρση; Μια γενοκτονία; Μήπως γιατί ο ίδιος ο Νετανιάχου και οι Υπουργοί του διατυμπανίζουν δημόσια και ανερυθρίαστα ότι εγκληματούν; Μήπως γιατί η ανθρωπότητα δεν μπορεί και δεν πρέπει να ανεχθεί πλέον να συνεχίζεται ένα τέτοιο μακελειό;
«Ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι οι Παλαιστίνιοι φέρουν συλλογική ευθύνη. Ο πρώην Υπουργός Άμυνας είχε πει «πολεμάμε ανθρώπινα ζώα και συμπεριφερόμαστε αναλόγως». Ο Υπουργός Γεωργίας κήρυξε τον Νοέμβριο του 2023 τη «Νάκμπα στη Γάζα» (σημ. πρώτη Νάκμπα το 1948 οπότε και εκτοπίστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι). Ο Υπουργός Κληρονομιάς ευχήθηκε μόλις τον περασμένο μήνα να πεθάνουν όλοι οι Παλαιστίνιοι από την πείνα. Ο Αντιπρόεδρος της Κνεσέτ ζήτησε να εξαφανιστεί η Λωρίδα της Γάζας από προσώπου γης… η σημερινή ηγεσία του Ισραήλ δεν θέλει… να εξαρθρώσει μόνο τη Χαμάς. Θέλει να εκδιώξει όλους τους Παλαιστίνιους από τη Γάζα και για να το πετύχει χρησιμοποιεί τόσο τους πυραύλους όσο και το όπλο της πείνας. Στο στόχαστρό της δεν είναι μόνο οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί της τρομοκρατικής επίθεσης της 7ης Οκτωβρίου 2023, αλλά όλοι οι Παλαιστίνιοι…» (Μιχάλης Μητσός, Νέα 26.5.2025: Διαπράττει λοιπόν το Ισραήλ γενοκτονία;).
Γράφει ο Γκαμπόρ Ματέ, Εβραϊκής καταγωγής, γιατρός και συγγραφέας, επιζών του ολοκαυτώματος: «…σαν έφηβος στο Τορόντο, έγινα σιωνιστής: μοιράστηκα αυτό το όνειρο της ανάστασης του εβραϊκού λαού στην ιστορική του πατρίδα και της αντικατάστασης του συρματοπλέγματος του Άουσβιτς από ένα εβραϊκό κράτος με ισχυρό στρατό. Η πίστη σε αυτό το όνειρο ήταν απελευθερωτική, συναρπαστική. Ένιωσα δική μου αυτήν την προοπτική, και πραγματικά πίστεψα σ’ αυτήν. Και μετά ανακάλυψα… ότι δεν ήταν ακριβώς έτσι τα πράγματα. Ότι για να κάνω αυτό το εβραϊκό όνειρο πραγματικότητα, θα έπρεπε να βάλω σε έναν εφιάλτη τον ντόπιο πληθυσμό… Σε εκείνη τη γη υπήρχε ένας λαός που την κατοικούσε για εκατοντάδες, χιλιάδες χρόνια. Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να δημιουργηθεί αυτό το εβραϊκό κράτος χωρίς να καταπιεστεί και να εκδιωχθεί ο ντόπιος πληθυσμός… Για όσα συνέβησαν από το 1948 και μετά, είναι Ισραηλινοί ιστορικοί, Εβραίοι ιστορικοί που έχουν αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο διωγμός των Παλαιστινίων ήταν επίμονος, διάχυτος, σκληρός και σκόπιμος: αυτό που στα αραβικά ονομάζεται Νάκμπα, δηλαδή “Καταστροφή” ή “Συμφορά”. Όταν άρχισα να τα συνειδητοποιώ αυτά, σκέφτηκα, υλοποιήσαμε το όνειρό μας γεννώντας έναν εφιάλτη σε κάποιους άλλους.
Έπειτα επισκέφθηκα τα Κατεχόμενα, τη Δυτική Όχθη, κατά την πρώτη Ιντιφάντα. Έκλαιγα κάθε μέρα επί δύο εβδομάδες με αυτά που έβλεπα. Η βαρβαρότητα της κατοχής, οι συνεχείς μικροπρεπείς παρενοχλήσεις, οι δολοφονίες, το ξερίζωμα των παλαιστινιακών ελαιώνων, η αφαίρεση του δικαιώματος στο πόσιμο νερό, οι ταπεινώσεις… αυτό συνεχίστηκε, και τώρα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από τότε. Και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Δεν μπορείς να φτιάξεις ένα κράτος αποκλειστικά για Εβραίους χωρίς να καταπιέσεις και να εκδιώξεις τον ντόπιο πληθυσμό. Πρόκειται για την πιο μακροχρόνια επιχείρηση εθνοκάθαρσης: ξεκίνησε τον 20ό αιώνα και συνεχίζεται τον 21ο.
Τι είναι αυτοί οι άνθρωποι στη Γάζα;
Πρέπει να πάτε εκεί για να το καταλάβετε. Μια μικρή έκταση στην οποία στριμώχνονται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι, παιδιά και τα εγγόνια αυτών που εκδιώχθηκαν από το Ισραήλ – ή από το μη Ισραήλ…
Και έπειτα οι συγκρούσεις. Κάθε φορά που ξεσπά η σύγκρουση, το Ισραήλ «κουρεύει το γκαζόν» – ναι, αυτήν την έκφραση χρησιμοποιούν, η οποία μεταφράζεται σε μαζικές δολοφονίες Παλαιστινίων αμάχων…
Σας καλώ να σκεφθείτε ό,τι χειρότερο θα μπορούσατε να πείτε για τη Χαμάς. Μετά πολλαπλασιάστε το επί χίλιες φορές: και πάλι δεν θα πλησιάζει στο ελάχιστο την ισραηλινή καταπίεση, τον αφανισμό και τον ξεριζωμό των Παλαιστινίων… Το ζήτημα είναι περίπλοκο αλλά, από άποψη ισχύος και ελέγχου, είναι σχετικά απλό: υπήρχε μια χώρα όπου ζούσαν κάποιοι άνθρωποι, αλλά κάποιοι άλλοι άνθρωποι ήθελαν να την κάνουν δική τους. Την κατέλαβαν λοιπόν, κι εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ό,τι απόμεινε, και συνεχίζουν να καταπιέζουν και να κλέβουν την περιουσία αυτών που ήδη ζούσαν εκεί. Αυτό συνέβαινε, κι αυτό εξακολουθεί να συμβαίνει…».
Το κείμενο αυτό αποτελεί απόσπασμα μιας μεγαλύτερης ομιλίας του, που δημοσιοποιήθηκε στις 14/10/2023.
ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΚΡΟΙ. ΑΘΩΟΙ ΑΜΑΧΟΙ. ΓΕΡΟΙ. ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΠΑΙΔΙΑ. ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ.
ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΚΕΛΕΙΟ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΑΠΑΘΗΣ.
STOP ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ! ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ!!!

