O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μίλησε στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων και δήλωσε ότι προχωράει η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με έξι μεγάλα λιμάνια και μέσα σε αυτά ανέφερε την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα.
Στην ομιλία του ο υπουργός έκανε λόγο «για το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει το χάρτη των μεταφορών». Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.
Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ. «Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη. Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης», επεσήμανε ο κος Καραμανλής.
Στον επίλογο του εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές και συμπλήρωσε ότι «βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια».
Διαφορετική η πραγματικότητα στην Θράκη
Μπορεί ο υπουργός να ισχυρίζεται ότι γίνονται τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά η πραγματικότητα στη Θράκη είναι διαφορετική εδώ και δύο χρόνια. Τα επιβατικά δρομολόγια έχουν σταματήσει και από ό, τι φαίνεται δεν θα αρχίσουν ξανά σύντομα (ενώ αναπληρώνονται με λεωφορεία από Δράμα ως Αλεξανδρούπολη).
Να θυμίσουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις αρχές του Ιουνίου του ’21 εξέδωσε δελτίο Τύπου με τον εξής τίτλο: «Επαναφορά δρομολογίων στις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη & Διακοπτό – Καλάβρυτα». Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι η τότε απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διακοπούν τα δρομολόγια στον θρακιώτικο σιδηρόδρομο, λόγω συντήρησης, ήρθε στις 31 Ιουλίου 2019 και είχε αρχικό χρονοδιάγραμμα έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2019 και είχε διαφημιστεί ως «προσωρινή».
Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης μεταξύ άλλων τον περασμένο Ιούνιου ανέφερε τα εξής:
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανακοινώνει την επαναφορά των αμαξοστοιχιών 600 Α και 91 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη από την Τετάρτη 02.06.2021 […]».
Αυτό βέβαια δεν έγινε ποτέ και αντί για τρένα ήρθαν λεωφορεία στη Θράκη. Μπορεί να εξαγγέλλονται σιδηροδρομικές συνδέσεις που αφορούν το εμπόριο, ωστόσο η πραγματικότητα στην Θράκη είναι ότι επιβατικά τρένα δεν έχουν σφυρίξει εδώ και δύο χρόνια και τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης-Δράμας αναπληρώθηκαν μέσω λεωφορείων.
Πηγή: evros24.gr