Σε δημοπράτηση βγήκε ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα και αφορά στον κάθετο άξονα Δράμα-Καβαλά. Πιο συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αφορά την αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ.
Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.
Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 16 Ιουνίου ενώ στις 22 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.
Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.
Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα
Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.
Τι θα κατασκευαστεί
Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».
Πηγή: ypodomes.com