ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Υπογράφηκε τη Μ. Τρίτη 7 Απριλίου 2026 η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Δράμας και της GlobiSMART Α.Ε. για την υλοποίηση του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Δήμου Δράμας».

Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω του Προγράμματος Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης), και εθνικούς πόρους μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Η διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι ένα έτος, ενώ το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 1.330.597,13 ευρώ.

Οι οκτώ δράσεις που θα υλοποιηθούν είναι οι εξής:

  1. Έξυπνο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης
  2. Έξυπνες διαβάσεις πεζών, φιλικές προς ΑμεΑ
  3. Έξυπνα συστήματα ενεργειακής διαχείρισης δημοτικών και σχολικών κτιρίων
  4. Πλατφόρμα διαχείρισης παιδικών σταθμών και ενημέρωσης γονέων μέσω smart εφαρμογής
  5. Ψηφιακή πλατφόρμα διαχείρισης ευπαθών ομάδων
  6. Διαχείριση πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων με ηλεκτρονικό εισιτήριο
  7. Κεντρική ενιαία πλατφόρμα συλλογής και διαχείρισης δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ
  8. Ψηφιακή πλατφόρμα συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων και επιτροπών

«Ο Δήμος, περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, της έξυπνης πόλης»

Στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης, παραχώρησαν σχετική συνέντευξη τύπου ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος και ο Διευθυντής του υποκαταστήματος GlobiSMART και του ομίλου GlobiLED με έδρα στη Θεσσαλονίκη κ. Μανώλης Τούφας.

Στις δηλώσεις του, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε: «Υπογράφουμε με την ανάδοχο εταιρεία το έργο που έχει να κάνει με τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον Δήμο Δράμας. Ένα έργο μεγάλης σημασίας για εμάς, για τον Δήμο, γιατί κάνουμε ένα ψηφιακό άλμα. Η πόλη, ο Δήμος, περνάει σε ένα άλλο επίπεδο, της έξυπνης πόλης. Είναι σημαντικό για εμάς ως εξέλιξη αυτή η υπογραφή και φυσικά το έργο που θα αναπτυχθεί στο επόμενο διάστημα».

«Με τη εξέλιξη της ψηφιακής μετάβασης, ο Δήμος γίνεται απόλυτα σύγχρονος», υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε: «Τα πολύ περισσότερα θα τα δουν στην εξέλιξη του έργου όλοι οι πολίτες και φυσικά θα μείνουν απόλυτα ικανοποιημένοι από αυτή τη διαχείριση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια».

Ακόμη, ο Δήμαρχος Δράμας επεσήμανε: «Ειπώθηκαν πάρα πολλά για αυτό το έργο. Εμείς όμως ήμασταν και είμαστε εδώ να το υποστηρίξουμε και το υποστηρίζουμε με απόλυτη διαφάνεια».

«Ταχύτητα, ενημέρωση και έλεγχος»

Εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας, ο κ. Τούφας δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά είμαστε εδώ για να δείξουμε στους δημότες της Δράμας το επόμενο δωδεκάμηνο πώς είναι μια πόλη να γίνεται πιο έξυπνη, να υπάρχει ταχύτητα, ενημέρωση και έλεγχος από τους φορείς του Δήμου με όλες αυτές τις εφαρμογές. Να εξυπηρετηθούν οι δημότες και να απολαύσουν μια πύλη προς τα smart cities και όλες τις εφαρμογές του μέλλοντος».

Επίσης, ο κ. Τούφας ανέφερε: «Η εταιρεία μας έχει την εμπειρία, έχει τους πόρους. Έχουμε κάνει πάρα πολλά ψηφιακά έργα, ως Globi Smart, σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε δίπλα σας και με μεγάλη χαρά, μετά τις γιορτές του Πάσχα, να έρθει όλη η τεχνική ομάδα, να ξεκινήσουμε τις επαφές, για να μπορέσουμε γρήγορα να υλοποιήσουμε το έργο».