
Το επιβλητικό Οχυρό Λίσσε απέδειξε για ακόμη μια φορά τη διαχρονική του αξία, αυτήν τη φορά όχι μόνο ως μνημείο ιστορίας, αλλά και ως ζωντανός χώρος πολιτισμού. Για πρώτη φορά φιλοξένησε πολιτιστική εκδήλωση, όπου ο Δήμος Κάτω Νευροκοπίου, σε συνεργασία με την Πολιτιστική Εστία Κάτω Νευροκοπίου, αποχαιρέτησαν το καλοκαίρι με τρόπο ξεχωριστό και συμβολικό.
Στην έναρξη της βραδιάς, ο Δήμαρχος Κάτω Νευροκοπίου κ. Ελευθέριος Ταμπουρίδης, καλωσόρισε θερμά όλους τους παρευρισκόμενους και μεταξύ άλλων είπε: «Ως Δήμος θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε το Οχυρό να αναπτυχθεί, διατηρώντας την ιστορική μνήμη και ταυτόχρονα δημιουργώντας τουριστικό όφελος για την τοπική κοινωνία. Είναι τιμή μας να αποχαιρετήσουμε μαζί το καλοκαίρι στον ιστορικό αυτό τόπο, ο οποίος αποτελεί έναν ζωντανό χώρο μνήμης και πολιτισμού για την περιοχή. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την Πολιτιστική Εστία Κάτω Νευροκοπίου, το μουσικό σχήμα Αλέγκρο και τον Μάκη Ματσουκίδη για τη συμμετοχή τους, που έδωσαν ξεχωριστό χαρακτήρα στη βραδιά».
Στη συνέχεια, το λόγο πήρε η Πρόεδρος της Πολιτιστικής Εστίας κ. Κούλα Μιχαήλ, η οποία τόνισε: «Η βραδιά αφιερώνεται στο να αποχαιρετήσουμε μουσικά το καλοκαίρι και, στα πλαίσια ανάδειξης πολιτιστικών χώρων της περιοχής μας, σας καλωσορίζουμε στο Οχυρό Λίσσε, που εκτός από ιστορικό μνημείο μπορεί να γίνει και χώρος παραγωγής πολιτισμού. Το Οχυρό Λίσσε αποτελεί μαρτυρία της ατομικής και συλλογικής ύπαρξης του ανθρώπου, προάγοντας τον διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Η βραδιά αφιερώνεται στη μνήμη των ανθρώπων που αντιστάθηκαν εναντίον του ολοκληρωτισμού».

Τη δική της συγκινητική τοποθέτηση έκανε και η εκπρόσωπος του μουσικού σχήματος Αλέγκρο κ. Ιωάννα Καπετανέα, η οποία σημείωσε: «Αφορμή ήταν το φεγγάρι, αφορμή για μία συνάντηση γεμάτη μελωδίες. Όμως ο χώρος εδώ, όπου βρισκόμαστε, έδωσε μία άλλη διάσταση σε αυτήν μας τη συνεύρεση. Εδώ, με τόλμη και αποφασιστικότητα, οι πρόγονοί μας ύψωσαν ανάστημα στο σκοτάδι που ερχόταν. Απόψε τραγουδάμε τον έρωτα και τη χαρά της ζωής, γιατί κάποιοι θυσιάστηκαν για αυτό. Απόψε ας θυμηθούμε, όχι για να πονέσουμε, αλλά για να αφήσουμε πίσω ό,τι πέρασε και άφησε φως. Τιμή σε εκείνους που με την αυταπάρνησή τους μας χάρισαν νύχτες τέτοιες, γαλήνιες και ευτυχισμένες σαν κι αυτή».
Οι νυχτερινές ξεναγήσεις ανέδειξαν το μεγαλείο και τη στρατηγική σημασία του χώρου, ενώ η μουσική εκδήλωση με το σχήμα Αλέγκρο και τον Μάκη Ματσουκίδη στο σαξόφωνο γέμισε μελωδίες τον ιστορικό τόπο, χαρίζοντας στους παρευρισκόμενους μια αξέχαστη εμπειρία.
Ο υπεύθυνος για τη λειτουργία του Οχυρού κ. Ησαΐας Χατζηκωνσταντίνου δήλωσε: «Η εκδήλωση στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, αναδεικνύοντας τη δυναμικότητα του Οχυρού ως χώρου που, εκτός από μνημείο ιστορικής μνήμης, μπορεί να λειτουργεί και ως χώρος παραγωγής πολιτισμού, πάντα με απόλυτο σεβασμό στον ιερό χαρακτήρα του. Παράλληλα, εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια ανάδειξης του Οχυρού, ώστε να γίνει ακόμη πιο γνωστό και προσιτό στο ευρύ κοινό. Θέλουμε το Λίσσε να πάψει να είναι ένας “κρυμμένος θησαυρός” και να αναδειχθεί σε σημείο αναφοράς, όπου η ιστορία συναντά τον πολιτισμό και τον σύγχρονο τουρισμό».
Κάτω από το φως του αυγουστιάτικου φεγγαριού και με φόντο το φωτισμένο Οχυρό, η εκδήλωση έδωσε μια νέα πνοή στον ιστορικό τόπο, αποδεικνύοντας ότι το Λίσσε μπορεί να αποτελέσει έναν δυναμικό πόλο πολιτισμού και μνήμης για την περιοχή».

