ΑΡΘΡΟ
Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά
ATPL
AIRLINE PILOT
B737NG AIRBUS 320
Τα ψέματα που ακούστηκαν στην περιγραφή της στρατιωτικής παρέλασης για τα Marder και τα Rafale
Χονδροειδή ψεύδη ακούστηκαν από τον εκφωνητή της στρατιωτικής παρέλασης για την επέτειο της 25ης Μαρτίου στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις ανά την Επικράτεια με λεκτικές ανούσιες εξάρσεις που κυριολεκτικά φέρνουν απογοήτευση για το πως πιστεύουν κάποιοι ότι τιμούν τους Ήρωες της Εθνικής Παλιγγενεσίας.
Σίγουρα δεν αρμόζει και δεν χρειάζονται τέτοιες τιμές οι Ήρωες του ‘21.
Από την άλλη ο υπερθεματισμός ποτέ ιστορικά δεν ήταν καλός σύμβουλος τόσο αναπτέρωσης του πατριωτικού ηθικού, ούτε και της αίσθησης ότι είμαστε σε υπεροπλία. Κακώς και μάλιστα πολύ κακώς προσπαθούν από το ΥΕΘΑ και το ΓΕΕΘΑ να περάσουν τέτοιες γραμμές. Αυτό που χρειάζεται να βλέπει, να ακούει και να αισθάνεται ο Ελληνισμός απανταχού της γης είναι να βλέπει ενότητα, να βλέπει σωστή χρήση των χρημάτων του Ελληνικού λαού, να βλέπει αξιοκρατία σε ό,τι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις μας και όχι καταφυγή επαγγελματικής καβάντζας και σιγουριάς. Να βλέπει δε στο τέλος ότι γίνονται και παίρνονται αποφάσεις που επειδή είναι κοστοβόρες, επιβάλλεται να ενημερώνεται ο Ελληνικός λαός ο όποιος θα τις πληρώσει, άρα αυτός ο λαός θα πρέπει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε όσα και όσα συμβαίνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις της χωράς.
Δεν υπάρχει λευκή επιταγή σε κανένα, μιας και ουδείς εξ αυτών δεν βάζουν τα λεφτά από την τσέπη τους. Άρα απαιτείται από την Πολίτικη Ηγεσία, μέσω Διαγγελμάτων, άμεση και αληθινή ενημέρωση του λαού. Θα μπορούσαν να γινόταν και δημοψηφίσματα όταν αυτά που θα αγοράσουν αφορούν γενεές και γενεές Ελλήνων οι οποίες θα χρεωθούν.
Τα ψέματα που ακούστηκαν στην περιγραφή της στρατιωτικής παρέλασης για τα Marder και τα Rafale
Πέρα από την άγνοιά του αυτά που είπε καταδεικνύουν ότι στο ΓΕΕΘΑ, γιατί το ΓΕΕΘΑ γράφει τα κείμενα της παρέλασης, ασχολούνται περισσότερο με τις μεζονέτες στου Παπάγου παρά να δώσουν μια πραγματική εικόνα του τι βλέπουν οι φορολογούμενοι που πληρώνουν από την τσέπη τους την παρέλαση και τα όπλα που επιδεικνύονται σε αυτήν.
Χαρακτηριστικότερο ψεύδος όλων η αναφορά στα «νέα» ΤΟΜΑ Marder τα οποία είναι ηλικίας… 40 ετών!
Επίσης ο εκφωνητής είπε ότι έχουν παραλειφθεί 20 οχήματα και το καλοκαίρι θα παραλειφθούν άλλα 20, ενώ έχουν παραλειφθεί μόλις 13 και όλα τα υπόλοιπα τα έστειλαν οι Γερμανοί στους Ουκρανούς.
Αυτό το λένε οι επίσημες ανακοινώσεις του ΓΕΣ και του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας.
Τα ψέματα που ακούστηκαν δεν περιορίστηκαν εκεί: Είπαν ότι τα «20 Marder», απόλυτα ψευδές όπως είπαμε σε ότι αφορά τον αριθμό, αντικατέστησαν ισάριθμα παλαιά ΤΟΜΑ ΒΜΡ1 που απομακρύνθηκαν από τα νησιά του Αιγαίου.
Πρώτον δεν αντικατέστησαν «ισάριθμα», γιατί απομακρύνθηκαν από το Αιγαίο τουλάχιστον 50 έως 120 ΒΜΡ1.
Δεύτερον, όποιο ΤΟΜΑ έφυγε από το Αιγαίο δεν αντικαταστάθηκε ποτέ γιατί ακόμα και αυτά τα 13 Marder οι Γερμανοί απαγόρευσαν να τα στείλουμε στα νησιά του Αιγαίου και πήγαν στη… Ξάνθη.
Όσο για το πόσο παλαιά ήταν τα ΒΜΡ1, δεν θα πούμε ότι θα είναι νέα όπως είπε ψευδώς για τα Marder ο εκφωνητής, αλλά θα πούμε ότι είναι ακριβώς της ίδιας ηλικίας με τα Marder.
Όσον αναφορά τα Rafale F3, ο εκφωνητής τόνισε πως για πρώτη φορά παραδόθηκαν τόσο γρήγορα μαχητικά αεροσκάφη από την ημέρα της παραγγελίας τους στην Πολεμική Αεροπορία.
Αυτό που δεν είπε, είναι ότι είναι η πρώτη φορά από την δεκαετία του ’90 που παραλάβαμε μεταχειρισμένα μαχητικά αεροσκάφη, γιατί αυτά τα 12 Rafale που έχουμε παραλάβει είναι όλα μεταχειρισμένα και υπηρετούσαν στην γαλλική Αεροπορία.
Τότε, παραλάβαμε τα Α-7Ε και Phantom F-4 SRI από τη Γερμανία μέσα σε μόλις 15 μήνες από την έγκριση παραχώρησής τους.
Επίσης αυτά ήταν δωρεάν!
Τα μεταχειρισμένα μαχητικά που απέκρυψε επιμελώς να αναφέρει, σαφώς παραδίδονται πιο γρήγορα από τα νέας κατασκευής μαχητικά.
Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης
Το έχουμε ξαναγράψει, για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το ξαναθίγουμε όμως καθώς διεθνώς έχουμε ενδιαφέρουσες εξελίξεις που επηρεάζουν τη συνολική αγορά πολεμικών ελικοπτέρων.
Ταυτόχρονα έχουμε νέες παραγγελίες διεθνώς, που περιστρέφονται γύρω από μοντέλα Βlack Hawk, όπως την υπό εξέλιξη τουρκική για 109 αντίτυπα, αλλά και για μοντέλα της Airbus, όπως το H145 και το H225M, ενώ σοκαριστική ήταν η απόφαση της Αυστραλίας να αποσύρει τα δικά της NH-90 (λιγότερο από 10ετια σε ηλικία) λόγω υψηλού κόστους χρήσης.
Η μεγάλη αυτή κινητικότητα «παράγει» (ή θα δημιουργήσει σύντομα) και ευκαιρίες στην αγορά μεταχειρισμένων ενώ είναι δεδομένη η γήρανση του δικού μας στόλου μεταφορικών ελικοπτέρων, που έχει φθάσει σε σημείο κρίσιμο, ώστε να απαιτείται λύση μακροπρόθεσμη και ουσιαστική. Οπότε δεν είναι καθόλου απίθανο η χώρα μας να βρεθεί σύντομα σε διαδικασία απόκτησης νέων (ή μεταχειρισμένων) ελικοπτέρων. Εδώ όμως παραμονεύει ο σημαντικός κίνδυνος να ενισχυθεί για μια ακόμη φορά η εξαντλητική μας πολυτυπία.
Πάμε να δούμε όμως τι ανάγκες έχει ένας σύγχρονος στρατός από ελικόπτερα: Αρχικά χρειάζεται ένα μέσο μεταφορικό, ως το βασικό εργαλείο μετακίνησης των στρατιωτών του, είτε αυτοί είναι ειδικών δυνάμεων, είτε ταχείας ανάπτυξης, είτε συμβατικά στρατεύματα. Ακολουθεί ένα βαρύ μεταφορικό, για ακόμη μεγαλύτερα φορτία που πλέον συμπεριλαμβάνουν και ελαφριά οχήματα και πυροβόλα, όπως και όγκο πυρομαχικών. Απαραίτητο είναι ένα επιθετικό ελικόπτερο ως καταστροφέας αρμάτων και γενικά θωρακισμένων, ενώ αν είμαστε γαλαντόμοι ένα πιο ελαφρύ ως αναγνωριστικό (με κάποιες επιθετικές δυνατότητες) είναι καλοδεχούμενη προσθήκη. Συνολικά δηλαδή θέλουμε ελικόπτερα σε 4 ρόλους, στους οποίους μπορούμε να προσθέσουμε και ένα ακόμη, αυτόν της εκπαίδευσης που ζητά ένα μικρό σκάφος βασικών δυνατότητων.
Αντίστοιχα το Ναυτικό θέλει ένα ελικόπτερο ανθυποβρυχιακό και η Αεροπορία ένα για επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης πιλότων. Φθάνουμε τους 7 ρόλους, που όμως μπορεί να παραμείνουν 5, καθώς η απαίτηση του Ναυτικού και της Αεροπορίας μπορεί να καλυφθεί όπως γίνεται και διεθνώς, από μια παραλλαγή του μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου του Στρατού Ξηράς, ενώ το εκπαιδευτικό μπορεί να είναι το ίδιο για κάθε πιλότο ελικοπτέρου. Το Λιμενικό επίσης θέλει ένα ελικόπτερο επιτήρησης που μπορεί να είναι είτε το μέσο μεταφορικό είτε το ελαφρύ αναγνωριστικό.
(συνεχίζεται…)