Οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, προωθούνται με ΣΔΙΤ, αλλά η ωρίμανση των φακέλων έχει καθυστερήσει.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την υλοποίηση δύο νέων οδικών αξόνων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη Βόρεια Ελλάδα, η προετοιμασία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.
Πρόκειται για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, που προωθούνται με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά η ωρίμανση των φακέλων ώστε να κατατεθούν στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ έχει καθυστερήσει. Όπως φαίνεται, τα δύο έργα δεν πρόκειται να εγκριθούν πριν από το τέλος του χρόνου, αν και καταβάλλεται προσπάθεια για δημοπράτηση εντός της προεκλογική φετινής χρονιάς.
Πριν από λίγες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών προχώρησαν τη διαδικασία για την επιλογή τεχνικών συμβούλων για το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Οι σύμβουλοι θα αναλάβουν την επικαιροποίηση / αναθεώρηση υδραυλικών μελετών, μελετών οδοποιίας ώστε να μελετηθούν σειρά ζητημάτων όπως οι κόμβοι στο παράπλευρο δίκτυο, κ.α.
Προκηρύχθηκε, επίσης, ο διαγωνισμός για την επιλογή χρηματοοικονομικού συμβούλου για το έργο ώστε να καταρτιστεί ο φάκελος για την ένταξη του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Κάθετου Άξονα Δράμα-Αμφίπολη» στα ΣΔΙΤ. Ο ίδιος σύμβουλος θα υποστηρίξει το υπουργείο στο σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης.
Η συνολική δαπάνη, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη προσεγγίζει τα 280 εκατ. ευρώ με τον ανάδοχο να υπογράφει σύμβαση παραχώρησης για 27 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.
Στα έργα περιλαμβάνεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου απαιτείται. Συγκεκριμένα υπάρξει αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιόμετρα νέων τμημάτων ώστε να παρακάμπτονται οι οικισμοί Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών, από την οποία κατάγεται και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.
Στην πρόσληψη χρηματοοικονομικού και τεχνικού συμβούλου έχει προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να αναβαθμίσει το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, την παράκαμψη Γιαννιτσών και την παράκαμψη Χαλκηδόνας. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία-συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας.
Πηγή: businessdaily.gr