Τέσσερις μήνες μετά, πολίτες που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό περιμένουν ακόμη ένα ενημερωτικό email από την εταιρεία για την αποζημίωσή τους. Την ερχόμενη εβδομάδα εξετάζονται και ομαδικές αγωγές εναντίον της εταιρείας.
Ακόμη στην αναμονή είναι χιλιάδες πολίτες που εγκλωβίστηκαν την 24η Ιανουαρίου στην είσοδο και την έξοδο της Αττικής Οδού κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα» μετά την αποτυχία της εταιρείας και της ελληνικής Αστυνομίας να συντονιστούν και να αποτρέψουν τον εγκλωβισμό οδηγών τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε άλλους οδικούς άξονες όπως η Μεσογείων, η Μαραθώνος και η Κηφισίας.
Από τις 12.000 αιτήσεις αποζημίωσης που κατατέθηκαν, περίπου 3.500-4.000 είναι εκείνοι που η εταιρεία και το υπουργείο Υποδομών έχουν κρίνει ότι θα λάβουν τελικά την αποζημίωση καθώς διαθέτουν τα απαραίτητα αποδεικτικά. Ωστόσο, ακόμη και από αυτούς, πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν ακόμη καν ενημερωθεί για την πορεία της αίτησής τους.
Άνθρωποι που εγκλωβίστηκαν εκείνη την ημέρα και μίλησαν στο News 24/7, έχουν κληθεί να σπαταλήσουν ώρες και ψυχική ηρεμία προκειμένου να λάβουν την αποζημίωση των 2.000 ευρώ από την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές». Ορισμένοι αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε εκφοβισμούς προκειμένου η εταιρεία να ανταποκριθεί στα email και τα τηλέφωνα, ενώ άλλοι είναι ακόμη στο σκοτάδι.
Στην πρώτη περίπτωση, οδηγός αυτοκινήτου που μπήκε στην Αττική Οδό από την Περιφερειακή Υμηττού το πρωί της 24ης Ιανουαρίου εξηγεί στο News 24/7: «Ρώτησα στα διόδια αν είναι όλα εντάξει με τον δρόμο. Μου είπε πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η απόδειξη εισόδου μου γράφει 10:15. Τελικά απεγκλωβίστηκα μετά τις 2 τα ξημερώματα. Έστειλα όλα τα στοιχεία στην πλατφόρμα και δεν έλαβα απολύτως καμία απάντηση».
Ακολούθησαν 10 email με τα οποία ο οδηγός ζητούσε πληροφορίες για την πορεία της αίτησής του, τα οποία όμως έμειναν αναπάντητα. Το τελευταίο το έστειλε πριν από ένα μήνα και αναφέρει: «Καλησπέρα. Θα ήθελα να με ενημερώσετε σχετικά με το αίτημα που είχα κάνει για τον εγκλωβισμό στην κακοκαιρία του Γενάρη. Ο αριθμός αναφοράς είναι (…)».
Παράλληλα με τα email ο οδηγός έχει καλέσει και στα τηλέφωνα της εταιρείας. Όπως λέει, όσες φορές το σήκωσαν οι υπάλληλοι, το μόνο που μπορούσαν να του απαντήσουν ήταν πως τη διαδικασία έχει αναλάβει τρίτη εταιρεία (σ.σ. Ο έλεγχος των αιτήσεων έχει ανατεθεί στην Deloitte).
«Έπρεπε να καταφύγω σε απειλές για να με ενημερώσουν»
Άλλος οδηγός, που απογοητευμένος από τους μήνες αναμονής αναγκάστηκε να στραφεί στον Συνήγορο του Καταναλωτή, εξηγεί: «Μετά από πολλά emails στα οποία η Αττική Οδός δεν απάντησε ποτέ και τηλέφωνα με αόριστες απαντήσεις, κατέθεσα αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή με όλα τα απαραίτητα τεκμήρια (πομποδέκτη, φωτογραφίες) κλπ. Έκανα κοινοποίηση της αναφοράς και στην Αττική Οδό. Μέσα σε 2 ώρες ξαφνικά μου απάντησαν ότι πρέπει να αποστείλω το αίτημά μου σε ένα νέο email. Έστειλα και εκεί αλλά και πάλι δεν πήρα απάντηση». Ο οδηγός βλέποντας πως δεν παίρνει απάντηση, προώθησε εκ νέου στην Αττική Οδό την αναφορά του στον Συνήγορο του Καταναλωτή προειδοποιώντας ότι αν μέχρι τις 20 Μαΐου δεν τον ενημερώσουν, ως οφείλουν, για την εξέλιξη της αίτησης του θα προχωρήσει σε αγωγή.
«Σε λίγες ώρες με πήραν τηλέφωνο για να με ενημερώσουν ότι η αίτησή μου έχει εγκριθεί. Μου είπαν μάλιστα να μην ανησυχώ. Είναι τραγικό, 4 μήνες μετά το συμβάν να παλεύω ακόμα και να μην έχω πάρει τα χρήματα. Το πιο εξοργιστικό είναι ότι επί μήνες η Αττική Οδός δεν επικοινωνούσε καν. Έπρεπε να φτάσω στις απειλές για να με ενημερώσουν».
Πηγή: news247.gr