• «Οι Βουλευτές της Ν.Δ. γίνονται συνεργοί σε αυτή τη μεθόδευση»
  • «Είμαστε μαζί με τους πολίτες στην αναζήτηση της αλήθειας και της δικαιοσύνης»

 

«Η συζήτηση διεξάγεται με απόντα τον Πρωθυπουργό που είναι ο κύριος και βασικός υπεύθυνος αυτής της εξέλιξης και ο οποίος ακούγοντας τους επιτελείς του θέλει να βγει από το κάδρο. Αλλά εσείς οι Βουλευτές της πλειοψηφίας μπαίνετε για πάντα στο κάδρο αυτό, γιατί ουσιαστικά συνεργείτε στην μεθόδευση του κ. Μητσοτάκη», τόνισε ο Βουλευτής Δράμας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του πορίσματος της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών.

Ο κ. Ξανθόπουλος επεσήμανε ότι η Ν.Δ. έχοντας την πλειοψηφία απέκλεισε μάρτυρες από την Εξεταστική και αποφάσισε το εσπευσμένο κλείσιμο των εργασιών της, ενώ είχε υποβληθεί αίτημα να έρθει η δικογραφία από τον εφέτη ανακριτή και στη συνέχεια απάντησε στα όσα υποστηρίζουν η κυβέρνηση και οι Βουλευτές της πλειοψηφίας, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι:

– Τα συστήματα ασφαλείας υπάρχουν γιατί το ανθρώπινο λάθος εμφιλοχωρεί σε κάθε ανθρώπινη ενέργεια. Επίσης είναι προφανές ότι εάν κάποιος εσκεμμένα παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας θα προκληθεί ενδεχομένως ατύχημα. Στα όρια της στρεψοδικίας προσπαθείτε να μας πείτε ότι αν υπήρχαν αυτοματισμοί τίποτα δεν αποκλείει να μην συνέβαινε το δυστύχημα. Προφανώς αν περάσει κάποιος με κόκκινο τίποτα δεν αποκλείει να μην επέλθει σύγκρουση. Αλλά αυτός είναι ο λόγος της απαγόρευσης;

– Υπήρχε αυτοματισμός που κάηκε τον Ιούλιο του 2019 και δεν αντικαταστάθηκε επί 5 χρόνια. Εάν υπήρχε και δεν έκλεινε τα μάτια του ο σταθμάρχης, πολύ πιθανόν να είχε αποφευχθεί αυτή η τραγική εξέλιξη. Και αυτό δεν μπορείτε να το απαντήστε.

– Λέει ο εφέτης ανακριτής ότι η σύμβαση 717 αιτιωδώς συνδέεται με το επελθόν τραγικό αποτέλεσμα, ότι θα αποφεύγονταν μετά βεβαιότητας το αποτέλεσμα αν ίσχυε ο αυτοματισμός.

– Ο Πρώην πρόεδρος του ΝΣΚ ο κ. Χαλκιάς μας λέει με έγγραφα ότι ο σταθμάρχης σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να εκτελεί αυτά τα καθήκοντα και ότι είναι εγκληματική η τοποθέτησή του. Και κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη γιατί αυτός ο άνθρωπος έγινε σταθμάρχης, καταπατώντας όλες τις διατάξεις.

– Ο ΕRA, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων μιλά για εσφαλμένη εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, για έλλειψη σχεδίου ασφάλειας και αξιολόγησης κινδύνων για τον Σιδηρόδρομο ενώ θεωρεί τον Σιδηρόδρομο, απόλυτη ευθύνη του κράτους και όχι της ΡΑΣ, απορρίπτοντας συλλήβδην τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης.

– Αλλά και η ευρωπαία εισαγγελέας λέει ότι μπλοκαρίστηκε η έρευνα μας.

«Επειδή δεν λειτουργούν καλά τα θεσμικά αντίβαρα, έχετε την αίσθηση του ακαταδίωκτου. Η κοινωνία όμως εκφράζει αιτήματα, ψάχνει διέξοδο και διεκδικεί. Θέλω να πω σε όλους τους πολίτες ότι θα είμαστε μαζί τους στην προσπάθεια αναζήτησης της αλήθειας, της αποκατάστασης της μνήμης των θυμάτων και στην προσπάθεια να ξαναστηθεί η κοινωνία στα πόδια της, γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι πάνω από τον νόμο και την κοινωνία», κατέληξε ο κ. Ξανθόπουλος.