ΑΡΘΡΟ

Της Τόλης Καραγιαννίδου – Τσολπίδου

Συνταξιούχου τραπεζικής υπαλλήλου πρώην Α.Τ.Ε.

 

Αυτόν τον καιρό σε κανάλι και σε τοπικές εφημερίδες της πόλης μας γίνεται πολύς λόγος και μάλιστα με εντάσεις, θυμούς, ανταλλαγή απρεπών εκφράσεων από τοπικούς νυν και πρώην άρχοντες – συμβούλους της πόλης μας. Θέμα; Ο δρόμος προς Αμφίπολη – Θεσσαλονίκη – Καβάλα κτλ που καθυστερεί ή που κάποιοι δεν έδωσαν λένε την δέουσα σημασία για να γίνει και πολλά άλλα…

Βέβαια με την διάνοιξη – αλλαγή κυκλοφορίας του δρόμου προς την Θεσ/νικη, πολλά χωριά υποβαθμίστηκαν και πολλοί χώροι εστίασης έκλεισαν, αφού μειώθηκε η διέλευση ατόμων. Άρα ανεργία.

Ας κάνουμε μια πολλή μικρή ανασκόπηση για Εμπορικούς δρόμους – γεφύρια από πολύ παλιά μάλιστα.

Ο δρόμος του μεταξιού. Ήταν δρόμος πολυτελείας, ακριβά προϊόντα όπου πωλούνταν και αγοράζονταν από τις ανώτερες οικονομικές τάξεις των διαφόρων κρατών της Ασίας και όχι μόνο. Ήταν ο πιο αρχαίος εμπορικός δρόμος, με πλούτο για τους εμπόρους.

Τα διάφορα γεφύρια ανά τον κόσμο για λόγους κυκλοφοριακούς (όπως τα Γεφύρια της Ηπείρου) δινόταν για την διάβαση των ποταμών, πάνω από χείμαρρους ή ποτάμια που τον χειμώνα ήταν άγρια και ορμητικά. Έτσι γινόταν εύκολα η μεταφορά εμπορευμάτων. Χρηματοδότες οι έμποροι για τους δικούς τους καθαρά οικονομικούς λόγους και συνέβαλαν και οι πλούσιοι των περιοχών με το «αζημίωτο» βέβαια.

Την Πέμπτη 14-12-2017 στην Πανελλαδική απεργία, παρακολουθήσαμε στην πλατεία της Δράμας ομιλία του ΠΑΜΕ και κατόπιν κάναμε πορεία στην πόλη.

Το δε μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων είπε τα εξής:

«Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, φίλες και φίλοι

Στην περιοχή μας έχει γίνει πολύς ντόρος για τη σιδηροδρομική Εγνατία, για τις καθέτους στην οδική Εγνατία, για το γεγονός ότι δεν προβλέπεται να περνάνε από το Νομό μας. Η άποψη που κυριαρχεί είναι πως πρόκειται για ανικανότητα των τοπικών παραγόντων, για δυσμενή διάκριση σε βάρος της Δράμας. εμείς όμως λέμε στους εργαζόμενους ότι δεν πρέπει να μείνουμε μόνο σε αυτό που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Να κατανοήσουμε ότι όλα αυτά δεν γίνονται για να έχουν καλύτερες μεταφορές οι πολίτες, για να μεταφέρουν πιο εύκολα και φτηνά τα εμπορεύματά τους οι αυτοαπασχολούμενοι και οι μικρομεσαίοι αγρότες. Γίνονται για να μπορούν οι πολυεθνικές να ξεφορτώνουν τα δικά τους προϊόντα στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης και από εκεί να έχουν εξασφαλισμένη σύνδεση με τις αγορές των Βαλκανίων, της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Αυτός είναι ο περιβόητος στόχος της μετατροπής της περιοχής μας σε κέντρο μεταφοράς ενέργειας και εμπορευμάτων. Η ουσία όλων αυτών δείχνει και την ουσία της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Ότι το κριτήριό της είναι πώς θα κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι, πώς θα αναπτυχθούν αυτοί, ενώ οι εργαζόμενοι θα στενάζουν με μισθούς πείνας, με ελαστικές μορφές εργασίας, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με δυο λέξεις χωρίς κανένα δικαίωμα. Με άλλα λόγια αν δεν εξυπηρετεί το κεφάλαιο η αναβάθμιση της Δράμας, δεν θα γίνει ποτέ. Αν πάλι το εξυπηρετεί, τότε θα γίνει με τον τρόπο της δίκαιης ανάπτυξης που αναφέραμε προηγουμένως, δηλαδή θα μας πετάξουν κάποιο ξεροκόμματο για να κερδίζουν ανενόχλητοι εις βάρος μας δισεκατομμύρια…».

Ας μην «κόπτονται» λοιπόν με τόσο πάθος για την Εγνατία οδό οι παράγοντες της Δράμας…