Ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της Raycap Κώστας Αποστολίδης

Το «πράσινο φως», σε επένδυση της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών συστημάτων και προϊόντων ηλεκτρικής προστασίας Raycap, άναψε με απόφασή του ο Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης).

Η απόφαση αφορά στην επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας στη ΒΙΠΕ Δράμας και συγκεκριμένα την κατασκευή ενός νέου βιομηχανικού κτηρίου και την αγορά νέου υπερσύγχρονου βιομηχανικού εξοπλισμού στον Δήμο Δράμας, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους 11,360 εκατ. ευρώ.

Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 78,8 εκατ. ευρώ από 78,3 εκατ. ευρώ το 2019, το 82,5% προέρχεται από εξαγωγές, τα μικτά κέρδη στα 22,6 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 5,3 εκατ. ευρώ από 7,2 εκατ. ευρώ.

Τη φετινή χρονιά η εταιρεία προβλέπει άνοδο των εξαγωγών διατάξεων ηλεκτρικής προστασίας προς τις χώρες κυρίως της Βόρειας Αμερικής. Με τον κύκλο εργασιών της να εκτιμάται ότι θα παραμείνει στα επίπεδα του 2020.

Η Raycap, μετά από δύο εξαγορές που πραγματοποίησε την τελευταία τριετία στις ΗΠΑ, όπως είχε γράψει το powergame.gr, λειτουργεί πλέον και τρία εργοστάσια από τα επτά που διατηρεί διεθνώς. Πρόκειται για μονάδες που δραστηριοποιούνται κυρίως στην παραγωγή εξοπλισμού για την ανάπτυξη ασύρματων τηλεπικοινωνιακών δικτύων (ειδικά στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς – 5G) και βρίσκονται σε Αϊντάχο, Νότια Καρολίνα και Νιού Τζέρσι. Ο όμιλος της Raycap λειτουργεί και δύο εργοστάσια στην Ελλάδα (Δράμα και Αττική), ένα στην Σλοβενία και ένα στο Μόναχο.

Πυρήνας της τεχνολογίας του ομίλου είναι τα συστήματα προστασίας από απότομες διακυμάνσεις της τάσης στα ηλεκτρικά δίκτυα, σε μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (φωτοβολταϊκά, αιολικά), σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, τηλεπικοινωνιακές υποδομές, κ.α.  Τα τελευταία χρόνια έχει, όμως, δώσει μεγάλο βάρος στα συστήματα που συνδέονται με την ανάπτυξη των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, ειδικά της πέμπτης γενιάς όπου απαιτείται πολύ πυκνό δίκτυο κεραιοσυστημάτων, που πρέπει να «δένει» με το τοπίο, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα του σήματος. Στην ουσία αξιοποιεί τις παραδοσιακές σχέσεις με ισχυρούς τηλεπικοινωνιακούς ομίλους για να επεκταθεί στη μεγάλη αγορά που δημιουργείται.

Πηγή: powergame.gr / Κασσάνδρα Ιωάννου