Ηλεκτρονικό «μπλόκο» στήνουν οι Αρχές στα οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Περισσότεροι από 2,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων απειλούνται με υψηλά πρόστιμα, καθώς στα τέλη Ιανουαρίου τίθεται σε λειτουργία η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία όλων των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα. Με την εφαρμογή θα εντοπισθούν περίπου 650.000 οχήματα που είναι ανασφάλιστα, 1,5 εκατομμύριο οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και 75.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πληρώνουν κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, δημιουργούνται δύο νέες εφαρμογές. Η πρώτη θα παρέχει στους ιδιοκτήτες οχημάτων συγκεκριμένες πληροφορίες και η δεύτερη πληροφορίες προς τα όργανα ελέγχου (στοιχεία οχήματος, ημερομηνία έκδοσης, ανάκλησης άδειας κυκλοφορίας, καταβολή τελών, περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης, θέση σε ακινησία, ένταξη στο μητρώο κλεμμένων οχημάτων της ΕΛΑΣ).
Συγκεκριμένα, μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπορούν μέσω της εφαρμογής myAuto να βλέπουν στοιχεία για την άδεια του οχήματός τους, την ασφαλιστική του κάλυψη, τους ελέγχους ΚΤΕΟ κ.ά., ενώ οι ελεγκτές της εφορίας και οι αστυνομικοί, μέσα από την εφαρμογή Audit-Car θα έχουν στη διάθεσή τους στοιχεία και δεδομένα για το αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ασφαλισμένα.
Σήμερα, για τις ανωτέρω πληροφορίες απαιτείται η συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, καθώς κάθε υπουργείο χρησιμοποιεί διαφορετικά συστήματα που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Ειδικότερα, μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας myAuto οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, σε πληροφορίες που αφορούν το όχημά τους και σχετίζονται με:
α) Την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής.
β) Την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας.
γ) Την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων.
Στα τέλη Ιανουαρίου θα λειτουργήσει η νέα εφαρμογή που θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία όλων των οχημάτων.
δ) Το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
ε) Τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος.
στ) Τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία.
ζ) Τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος.
η) Την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημόσιου τομέα και ιδίως του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων.
Στο μεταξύ, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, υπολογίζεται ότι φέτος θα τεθούν σε ακινησία περισσότερα οχήματα συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής της βενζίνης. Το περυσινό έτος 132.000 ιδιοκτήτες έθεσαν σε ακινησία τα αυτοκίνητά τους έναντι 84.000 το 2019. Βέβαια, η αύξηση αυτή οφείλεται και στο γεγονός ότι το περυσινό έτος ίσχυε για πολλούς εργαζομένους η τηλεργασία, ενώ ταυτόχρονα τον Μάιο ξεκίνησαν και τα τέλη με τον μήνα. Φέτος από το υπουργείο Οικονομικών αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο τα τέλη με τον μήνα να εφαρμοστούν από τον Μάρτιο, εξέλιξη που πιθανόν να οδηγήσει περισσότερους ιδιοκτήτες να καταθέσουν τις πινακίδες και να προχωρήσουν στην άρση της ακινησίας από τον Απρίλιο, καταβάλλοντας τα 9/12 των τελών.
Πηγή: kathimerini.gr