ΑΡΘΡΟ
Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά
ATPL
AIRLINE PILOT
B737NG AIRBUS 320
(συνέχεια από το προηγούμενο)
Μετά τη σύλληψη
Εάν υπάρξει σύλληψη, το έμβρυο αρχίζει να δημιουργεί τον πλακούντα του στο σημείο της εμφύτευσής του. Ο πλακούντας εκκρίνει ορμόνες, οι οποίες σταθεροποιούν το ενδομήτριο και αποτρέπουν την εκφύλισή του. Η έμμηνος ρύση (περίοδος) δεν έρχεται και το έμβρυο συνεχίζει κανονικά την ανάπτυξή του, πράγμα που η γυναίκα αντιλαμβάνεται με την καθυστέρηση της εμμήνου ρύσεως. Αντιθέτως, εάν κάποιο από τα προηγούμενα στάδια δεν λειτουργήσει (και μάλιστα στην κατάλληλη χρονική στιγμή), δεν εγκαθίσταται εγκυμοσύνη: η ωχρινική φάση του κύκλου τελειώνει με την εκφύλιση των κυττάρων του ενδομητρίου (απόπτωση), περίπου 14 ημέρες μετά την ωοθυλακιορρηξία. Το ενδομήτριο εκφυλίζεται και αποπίπτει μαζί με αίμα. Το αίμα παροχετεύεται δια μέσου του τραχήλου προς το εξωτερικό του σώματος, οπότε γίνεται αντιληπτή από τη γυναίκα η έμμηνος ρύση (περίοδος).
Τα κύρια αίτια των αποβολών είναι γενετικά, καθώς το 60% των αποβολών πρώτου τριμήνου έχει συνδεθεί με κάποια χρωμοσωματική ανωμαλία, που δεν είναι συμβατή με τη ζωή.
Επίσης, έχουν συσχετιστεί και κάποιες μμεταλλάξεις σε γονίδια. Άλλα αίτια των αποβολών αποτελούν ανατομικοί, ενδοκρινολογικοί, ανοσολογικοί, μικροβιακοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες (π.χ., έκθεση σε τοξικές ουσίες) και πολλές χρωμοσωματικές ανωμαλίες.
Άρα με απλά και λογικά κριτήρια τόσο γενετικά όσο και Βιολογικά, επιβαίνουν παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν τα δυο φύλλα ή την ενδιάμεση απόχρωση που εμφανίζεται με τον προσδιορισμό της ομοφυλίας.
Η Βιολογία εστιάζει στο πόσο επιδρούν μια σειρά βιολογικοί μηχανισμοί στην εμφάνιση της ομοφυλοφιλίας, επιδιώκοντας έτσι να συμβάλει στην ευρύτερη κατανόησή της με τρόπο απελευθερωτικό.
Αν και οι σχετικές έρευνες είναι σχετικά νέες, έχει διαπιστωθεί πειραματικά ότι τον σεξουαλικό προσανατολισμό της αναπαραγωγικής συμπεριφοράς ελέγχουν οι ίδιες ορμόνες που ορίζουν τη σεξουαλική συμπεριφορά και οι οποίες επιδρούν, αντίστοιχα, στις ίδιες περιοχές, όπως γίνεται και στους ανθρώπους.
Συμπερασματικά σε ένα τέλειο κόσμο ουδείς θέλει ως άνθρωπος να γεννιέται και να μην έχει ένα ξεκάθαρο σεξουαλικό προσδιορισμό, το εάν παρά τη θέλησή του επεμβαίνουν πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες οι οποίοι τον καθορίζουν πριν γεννηθεί, αυτό είναι κατά το ανθρωπινό και άδικο αλλά και δεν μπορεί να το διορθώσει.
Άρα και άρρωστος δεν είναι, αλλά και δεν φταίει σε τίποτε που είναι εγκλωβισμένος σε σώμα άρρεν ή θήλυ αλλά σεξουαλικά εναπόκειται στο αντίθετο.
Ερμηνείες από Θεολογικής Επιστήμης
Ξεχωριστός από την κατάκριση είναι ο έλεγχος. Ο έλεγχος διαφέρει ποιοτικά από την κατάκριση. Διότι εάν εκείνος που κατακρίνει έχει σκοτίσει το νου του με κατηγορίες εναντίον του αδελφού, εκείνος που ελέγχει έχει φωτίσει το νου του με δικαιολογία και αγάπη για τον πλησίον που έπεσε.
Ο ελέγχων απλώς επισημαίνει την πτώση, καταδεικνύει τα κακώς κείμενα, με την ελπίδα ότι αυτά θα διορθωθούν. Ο ελέγχων πιστεύει στον πλησίον, στο αγωνιστικό φρόνημα και την εν δυνάμει αγιότητα του πειραζομένου αδελφού και του επισημαίνει το λάθος ώστε να γίνει καλύτερος. Εάν το αποσιωπά και δεν το αναφέρει καθόλου, αυτό δεν σημαίνει ότι θεωρεί τον αδελφό αδύναμο και ανίκανο να βελτιωθεί; Ο ελέγχων διακρίνει και γνωρίζει τί να πει και πότε να το πει. Δεν κάνει φασαρία για τα μικρά και ησυχία για τα μεγάλα.
Έχει στο νου πάντοτε την προειδοποίηση του Κυρίου για όσους θέλουν να ελέγξουν τους άλλους περί αμαρτίας: τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; ή πώς ερείς τω αδελφώ σου, άφες εκβάλω το κάρφος από του οφθαλμού σου, και ιδού η δοκός εν τω οφθαλμώ σου; υποκριτά, έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ του οφθαλμού σου, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ του οφθαλμού του αδελφού σου». Όποιος δεν αγωνίζεται εναντίον του ίδιου του εαυτού του, όποιος δεν εξετάζει με ταπείνωση τις πτώσεις του, βεβαίως δεν μπορεί να ελέγξει τους άλλους για τις δικές του πτώσεις. Αδύνατον να ωφελήσει ο λόγος του. Ο υπερήφανος ψάχνει να ελέγξει τους άλλους, εξαιρεί όμως από τον έλεγχο τον εαυτό του! Εκείνος δεν ελέγχει, αλλά μάλλον πέφτει στην κατάκριση.
Η κατάκρισης είναι μεγάλο εμπόδιο για τη σωτηρία μας. Όταν κρίνουμε κάποιον, φανερώνουμε την υπερηφάνεια μας, γιατί σφετεριζόμαστε την κρίση που ανήκει μόνο στον Θεό.
Κατάκρισης σημαίνει εξουθενώνω τον άλλο με τον νου μου, τον υποτιμώ, τον καταδικάζω ως αμαρτωλό, άθλιο, πονηρό και πολλές άλλες κατηγορίες εντελώς αυθαίρετες. Ασφαλώς θεωρώ, ακόμη και αν δεν το παραδέχομαι, ότι ο ίδιος είμαι μακράν ανώτερος εκείνου που κατέκρινα – αν δεν το πίστευα αυτό, τότε πώς θα μπορούσα να τον κατακρίνω, χειρότερος εκείνου ων; Ο Κύριος προειδοποιεί ότι με την ίδια σκληρότητα και αναλγησία που επεφύλαξα στους άλλους, με αυτήν θα κριθώ και εγώ για τις ανομίες μου. Μία τέτοια άκαμπτη και αβάσταχτη κρίση με περιμένει από τον δικαιοκρίτη Θεό, για αμαρτήματα ων ουκ εστίν αριθμός. Πράγματι, δεν έχω λοιπόν επιλογή παρά να απέχω του φοβερού πάθους της κατακρίσεως, εάν θέλω να σωθώ.
Πατήρ Φιλόθεος Φάρος: «Ξέρω αρκετούς ομοφυλοφίλους που βιώνουν τον Παράδεισο, πολύ περισσότερο από πολλούς Επισκόπους που είναι φραγκοφονιάδες».
Με τα λόγια αυτά ο Π. Φιλόθεος Φάρος απαντά στο ερώτημα εάν υπάρχει χώρος στην Εκκλησία και στον Παράδεισο για τους Ομοφυλοφίλους, ύστερα και από τις αφοριστικές δηλώσεις κάποιων Ιεραρχών με αφορμή την πρόσφατη απόφαση της Κυβέρνησης για την επέκταση του «Συμφώνου Συμβίωσης» και για τα ομόφυλα ζευγάρια. «Το Σύμφωνο Συμβίωσης είναι κρατικό θέμα», τονίζει με συνέντευξή του.
Ιερέας με λόγο μεστό, χρωματισμένο από τη συσσωρευμένη εμπειρία της μακρόχρονης και πολυδιάστατης διακονίας του για τον άνθρωπο, δεν διστάζει να αναφερθεί στην αντίδραση κάποιων συναδέλφων του κληρικών, με κριτική αλλά και αυτοκριτική διάθεση. «Ο λόγος για τον οποίο γίνεται όλη αυτή η φασαρία είναι για να κρύψουμε το γεγονός ότι εμείς… και ερωτικά δεν είμαστε καθαροί από ρύπου» τονίζει και σε άλλο σημείο επισημαίνει: «Όσο περισσότερο φωνάζουμε για κάποια αμαρτία τόσο περισσότερο έχουμε κρυφή ζωή».
Για τους κληρικούς επικριτές των ομοφυλοφίλων Αυτοί οι κληρικοί που στρέφονται εναντίον των ομοφυλοφίλων έχουν υπόψη τους πόσους «ομοφυλόφιλους» γάμους έχουν τελέσει;
Ευγένιος – Αρχιεπίσκοπος Κρήτης: «Είναι αδέρφια μας τα ομόφυλα ζευγάρια και εμείς οι ιερείς δεν είμαστε άγγελοι».
Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ευγένιος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Αντιθέσεις» του Κρήτη TV πήρε θέση για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών λέγοντας πως όλοι είναι παιδιά του Θεού και τόνισε πως δεν μπορεί να διαχωρίζονται με το αν είναι ή όχι ομόφυλοι ή ετερόφυλοι.
«Θα πω πρώτα για τους ομόφυλους ανθρώπους. Για να περάσουμε σε αυτό που ονομάζεται γάμος. Να μιλήσουμε για τα πρόσωπα. Με τα ομόφυλα πρόσωπα δεν έχουμε κανένα προβληματισμό στην ανοιχτή μας αγκαλιά προς αυτά. Είναι αδέρφια μας, είναι άνθρωποι που έχουν έναν προσανατολισμό, που εγώ δεν είμαι άξιος να κρίνω κανένα από αυτούς. Γιατί ο Χριστός μου είπε μην κρίνεις για να μην κριθείς. Όποιος λοιπόν εκφράζεται κατηγορηματικά εναντίον αυτών των προσώπων που έχουν ανάγκη περισσότερο από όλους αγάπης, που δεν στάθηκε ούτε ένα λεπτό στη σκέψη πώς έχουν γίνει αυτό που είναι, τι παιδική ζωή είχαν, τι τραύματα κουβαλούν… Ισχύει όχι μόνο για τα ομόφυλα πρόσωπα, αλλά για όλα τα πρόσωπα που βγάζουν βία στην κοινωνία».
«Η ετερότητα δεν είναι αμαρτία»
«Η ετερότητα δεν είναι αμαρτία. Αγαπούμε τον αμαρτωλό, αλλά δεν δεχόμαστε την αμαρτία». Σε άλλο σημείο τόνισε πως «έχω πολλούς ομόφυλους που έρχονται σε μένα και εξομολογούνται, και γνωρίζω την ευαισθησία τους και γιατί έχουν την ιδιαιτερότητα και αγαπούμε την ιδιαιτερότητά τους. Κι εμείς οι πνευματικοί δεν είμαστε άγγελοι και αρχάγγελοι», είπε ακόμα ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης.
«Ούτε τους κατακρίνουμε, ούτε τους κατακεραυνώνουμε»
«Βοηθούμε τους ανθρώπους αυτούς, λέγοντάς τους πως αυτό που κάνουν τους οδηγεί στα ζητήματα της πνευματικής τους αδυναμίας και καταστάσεως. Τίποτε λιγότερο και τίποτε περισσότερο. Ούτε τους κατακρίνουμε, ούτε τους κατακεραυνώνουμε, ούτε τους βλέπουμε στην άκρη του γκρεμού και τους δίνουμε μια σπρωξιά να πάνω κάτω. Έχουν ανάγκη την αγάπη μας. Όσοι επιχειρούν με διλήμματα ή ψευτοδιλήμματα να μας διχάζουν με τέτοια πράγματα, δεν προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες», πρόσθεσε ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης.
Πάμε όμως και σε μια δήλωση που αποτελεί ντροπή και απολυτή υποκρισία, μιας και είναι δημόσια τοποθέτηση και σε δημοσιές τοποθετήσεις αυτά που λέγονται θα πρέπει και να στέκονται και να είναι αληθή.
Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Η εκκλησία δεν έχει ομοφυλόφιλους στις τάξεις της», δεν θα μπορούσε να είχε άλλη τοποθέτηση, αλάθητος και αναμάρτητος ως ο Πάπας.
(συνεχίζεται…)