Χαλύβδινος θόλος – καπάκι όλμου, από την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μεταφέρθηκε στο Οχυρό Λίσσε.

Σε σχετική ανάρτησή του ο Δήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Λευτέρης Ταμπουρίδης ανέφερε τα εξής:

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ιστορία και τη συλλογική μνήμη, αναδεικνύουμε μια σημαντική πρωτοβουλία που υλοποιήθηκε το Σάββατο 4 Απριλίου 2026, παραμονή των επετειακών εκδηλώσεων στο Οχυρό Περιθώριο.

Κατόπιν υπόδειξης του κ. Μιλτιάδη Δημητριάδη, εντοπίστηκε σε ορεινή περιοχή του Βώλακα ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα από την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου: χαλύβδινος θόλος – καπάκι όλμου, διαμέτρου περίπου 1,5 έως 2 μέτρων και βάρους άνω των 5 τόνων.

Το στοιχείο αυτό αποτελούσε μέρος οχυρωματικής εγκατάστασης και προέρχεται από το Οχυρό Μπαρτίσεβα.

Η επιχείρηση ανάσυρσης και μεταφοράς του ξεκίνησε στις 09:30 το πρωί και ολοκληρώθηκε στις 19:00 το απόγευμα, με τη συνδρομή εθελοντών. Η επιτυχία αυτή αποδεικνύει τι μπορούμε να πετύχουμε όταν υπάρχει συνεργασία και αγάπη για τον τόπο μας.

Τα μεταλλικά αυτά στοιχεία δεν βρίσκονται σήμερα στις αρχικές τους θέσεις, καθώς το 1941, μετά την ανατίναξη των οχυρώσεων, εκσφενδονίστηκαν και διασκορπίστηκαν στα βουνά.

Ως Δήμος, που λειτουργεί το Οχυρό Λίσσε, έχουμε θέσει ως στόχο τη διάσωση και ανάδειξη αυτών των ιστορικών τεκμηρίων.

Το εύρημα μεταφέρθηκε στο Οχυρό Λίσσε, όπου θα συντηρηθεί και θα τοποθετηθεί κατάλληλα, συνοδευόμενο από ενημερωτική πινακίδα, ώστε οι επισκέπτες να γνωρίσουν την ιστορία του.

Η διάσωσή του αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτρέψαμε την ενδεχόμενη εκποίησή του ως παλαιά μέταλλα (παλαιόσιδερα).

Ο Δήμος Κάτω Νευροκοπίου συνεχίζει δυναμικά την προσπάθεια διατήρησης της ιστορικής μνήμης, με τη στήριξη των πολιτών.