ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΗΡΥΧΤΗΚΕ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΘΟΛΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας κηρύχτηκε η δημοτική κοινότητα Θόλου Παρανεστίου, για να αντιμετωπιστούν οι έκτακτες ανάγκες και η διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από πρόσφατα κατολισθητικά φαινόμενα σε τρία διαφορετικά σημεία. Η εν λόγω κήρυξη ισχύει για χρονικό διάστημα τριών μηνών, έως τις 27 Απριλίου 2026.

Σχετική ενημέρωση για τις μέχρι τώρα ενέργειες της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, καθώς και για τον σχεδιασμό αντιμετώπισης του προβλήματος, υπήρξε από τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχάλη Μουρβετίδη και τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Δράμας κ. Αναστάσιο Εφραιμίδη, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2026.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κακοκαιρίας που έπληξε τον Νομό Δράμας, σημειώθηκαν το βράδυ της 26ης Ιανουαρίου καταπτώσεις τόσο στον οδικό άξονα Δράμα – Ξάνθη, στο ύψος του χωριού Στέρνα, λίγα χιλιόμετρα από το Παρανέστι, όσο και σε δύο σημεία στον δρόμο από Παρανέστι για Διπόταμα και Πρασινάδα. Αυτή τη στιγμή η κυκλοφορία διεξάγεται κανονικά και στα δύο οδικά δίκτυα, μέσα από παράκαμψη στον δρόμο Δράμα – Ξάνθη, και από το υφιστάμενο δίκτυο προς Διπόταμα και Πρασινάδα, αλλά με μεγάλη προσοχή από τους οδηγούς και τοποθέτηση πινακίδων για την επικινδυνότητα, καθώς πρόκειται για τον μοναδικό τρόπο πρόσβασης προς τα συγκεκριμένα χωριά.

«Χρειαζόμαστε μελέτες από εξειδικευμένες υπηρεσίες»

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μουρβετίδης, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., σημείωσε: «Σε όλη την Περιφέρεια τις τελευταίες ημέρες είχαμε καιρικά φαινόμενα, αλλά δυστυχώς τα πιο επικίνδυνα έγιναν στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στον Δήμο Κ. Νευροκοπίου και στον Δήμο Παρανεστίου». Όπως είπε, «το πιο σοβαρό πρόβλημα που έχουμε τώρα και έχουμε κινηθεί άμεσα, είναι με τις καταπτώσεις που έχουμε στον εθνικό δρόμο που οδηγεί από Δράμα προς Ξάνθη, μόλις βγούμε από το Παρανέστι και στην επαρχιακή οδό από Παρανέστι προς Πρασινάδα».

Ακόμη, επεσήμανε ότι «το πρόβλημα από Παρανέστι προς Πρασινάδα είναι χρόνιο, πολλά χρόνια πριν έχουμε καταπτώσεις σε κάποια σημεία, έγιναν κάποιες προσπάθειες, αλλά στην ουσία δεν είχαμε αποτέλεσμα» και πρόσθεσε ότι «είχαμε μια μεγάλη κατάπτωση στο εθνικό δίκτυο που οδηγεί από Δράμα προς Ξάνθη». Όπως εξήγησε, «κινηθήκαμε άμεσα. Κλείσαμε τον δρόμο και κάναμε μια παράπλευρη παράκαμψη, ούτως ώστε να μην κοπεί τελείως η κυκλοφορία για την Ξάνθη».

Επίσης, ο κ. Μουρβετίδης ανέφερε: «Όλες αυτές οι καταπτώσεις και όλα τα φαινόμενα που είχαμε, η υπηρεσία δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει τεχνικά. Χρειαζόμαστε κάποιες μελέτες από κάποιες εξειδικευμένες υπηρεσίες. Κινηθήκαμε άμεσα και κάναμε έγγραφο στην Πολιτική Προστασία της Κομοτηνής και στην Πολιτική Προστασία στο Υπουργείο και στον ΕΑΓΜΕ, που είναι μια υπηρεσία που έχει το κατάλληλο προσωπικό για να έρθει και να ελέγξει ακριβώς τι γίνεται».

«Με τα στοιχεία που έδωσε η υπηρεσία, σε πρώτη φάση κηρύχτηκε η δημοτική κοινότητα Θόλου, για τρεις μήνες, σε έκτακτη ανάγκη», υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας και πρόσθεσε: «Περιμένουμε άμεσα να έρθουν οι ειδικοί και να μας πουν πώς ακριβώς πρέπει να κινηθούμε και φυσικά μετά να βρούμε και τη χρηματοδότηση γιατί αυτά τα ποσά δεν μπορούμε να τα καλύψουμε εμείς ως Αντιπεριφέρεια. Θα βγουν τα λεφτά από το Υπουργείο». Όπως είπε, ο δρόμος προς Πρασινάδα χρησιμοποιείται και από όσους επιθυμούν να επισκεφτούν την Ιερά Μονή. «Σε αυτό τον δρόμο πέρυσι ανεβήκαν 4.500 κόσμος μόνο για τη Μονή», τόνισε.

«Μπήκαμε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη χρηματοδότηση»

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων κ. Εφραιμίδης σημείωσε: «Τρία είναι τα σημεία που έχουμε τις καταπτώσεις. Και τα τρία είναι στην κοινότητα Κάτω Θόλου. Το πρώτο σημείο είναι στον εθνικό δρόμο προς Ξάνθη, όπου είχε γίνει παλαιότερα ένα προστατευτικό έργο για τη συγκράτηση των καταπτώσεων. Ήταν όμως τόσο μεγάλες οι καταπτώσεις που δεν άντεξε αυτό το έργο. Τα άλλα δύο σημεία είναι πηγαίνοντας από το Παρανέστι προς την Πρασινάδα, προς τα Διπόταμα, είναι ακριβώς μετά τη γέφυρα Bailey. Έχουμε κάποιες πτώσεις βράχων με κατακόρυφη πτώση στα βράχια. Και έχουμε μια πλαγιά γύρω στα 500-700 μ., πιο ψηλά, όπου εκεί υπάρχουν και φαινόμενα ολίσθησης. Είχαν πέσει και κάποια βράχια και είχε διακοπεί η κυκλοφορία. Καθαρίσαμε τον δρόμο. Έχουν πέσει κάποια προστατευτικά στηθαία που είχαμε προς τον γκρεμό».

Σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν, επεσήμανε: «Κάναμε αίτημα να ενεργοποιηθεί το μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο υπάρχει μεταξύ της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας και του ΕΑΓΜΕ (Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών), ούτως ώστε να έρθει η ομάδα άμεσης επέμβασης, όπως προβλέπεται από τη  νομοθεσία, για να κάνει εκτίμηση της επικινδυνότητας, αλλά και να κάνει μια προκαταρκτική τεχνο-γεωλογική μελέτη για το πώς θα αποκαταστηθούν οι βλάβες. Εμείς στη συνέχεια θα προβούμε για τη σύνταξη μελέτης γεωλογικής και για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η αποκατάσταση των κατολισθήσεων».

Ακόμη ο κ. Εφραιμίδης ανέφερε: «Επειδή τα χρήματα θα είναι πάρα πολλά και δεν υπήρχε πρόβλεψη χρηματοδότησης, για αυτό τον λόγο μπήκαμε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη χρηματοδότηση». Όπως είπε, ο στόχος είναι «να μπορέσουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερα και αργυρότερο την αποκατάσταση για να μην υπάρχει κίνδυνος στο οδόστρωμα».