Σε ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του Κ.Κ.Ε. αναφέρονται τα εξής:

Ακόμα ένα έγκλημα στις πλάτες του λαού συντελείται αυτές τις μέρες με την ολοκλήρωση του ξεπουλήματος – παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – «Egis Projects». Κι αν κάποτε το αφήγημα των κυβερνήσεων ήταν ότι ξεπουλούσαν δήθεν «προβληματικές» δημόσιες επιχειρήσεις ή υποδομές που δεν μπορούσαν να συντηρήσουν και να «αναπτύξουν», τώρα πλέον ο λαός αντιλαμβάνεται πως ο δικός του πλούτος, αυτός για τον οποίο δούλεψε, πλήρωσε και μάτωσε καταλήγει στους επιχειρηματικούς ομίλους με μοναδικό σκοπό να φουσκώσουν τα πορτοφόλια τους.

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι χαρακτηριστική ως προς αυτό, αφού ως σύγχρονος αυτοκινητόδρομος βρέθηκε στις προτεραιότητες όλων των κυβερνήσεων και της ΕΕ για τη διευκόλυνση του μεταφορικού έργου των εμποροβιομηχάνων. Από την κατασκευή της αποκόμισαν τεράστια κέρδη οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ χιλιάδες εργάτες και επιστήμονες με τον ιδρώτα, αλλά ακόμα και με το αίμα τους, εργάστηκαν για την κατασκευή της, για να βλέπουν τα επόμενα χρόνια, μαζί με όλο το λαό, τη διέλευσή της να γίνεται πανάκριβο εμπόρευμα, αφού τα διόδια ξεφύτρωναν το ένα μετά το άλλο αποφέροντας σε ετήσια βάση περίπου 100 εκατομμύρια εκ των οποίων το ΤΑΙΠΕΔ χρηματοδοτούσε με περίπου 9 εκατομμύρια το χρόνο το δημόσιο χρέος.

Παράλληλα χρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκούς (ΕΣΠΑ) και εθνικούς πόρους (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) για την ολοκλήρωση της κατασκευής των κάθετων αξόνων, ενώ το ελληνικό κράτος δανειοδοτήθηκε με 2,24 δισεκατομμύρια, που ακόμη αποπληρώνει ο λαός. Εκτός από τις συμπράξεις με άλλες κατασκευαστικές εταιρείες για το εθνικό οδικό δίκτυο, προχώρησε σε επενδύσεις εκτός Ελλάδας, κυρίως στα Βαλκάνια, έχοντας τεράστια κερδοφορία.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν και την «προίκα» που εξασφάλισαν οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ για τον «ιδιώτη – επενδυτή». Την ίδια ώρα τα προβλήματα συντήρησης διογκώθηκαν, αρχικές κακοτεχνίες ουδέποτε διορθώθηκαν, οι εργαζόμενοι της εταιρείας είδαν χρόνο με το χρόνο τα δικαιώματά τους να συρρικνώνονται, την εντατικοποίηση να μεγαλώνει λόγω και των απολύσεων των τελευταίων χρόνων (60 το 2018, 36 το 2019), με το προσωπικό να περιορίζεται πλέον περίπου στους 150 υπαλλήλους.

ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ‘ΧΩ ΓΙΑ ΜΕΤΑ!

Με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά ως το 2027, δηλαδή δυόμισι φορές πάνω. Παράλληλα, προβλέπεται μείωση του αρχικού τιμήματος για τον παραχωρησιούχο από 1,496 δισ. σε 1,326 δισ., δηλαδή δωράκι 170 εκατ. και επιπλέον «προίκα» 60 εκατ.

Οι αυξήσεις φωτιά στα διόδια θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση της κίνησης στο υπόλοιπο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, που βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, κακοσυντηρημένο, με ελλιπή φωτισμό και σημεία – παγίδες θανάτου.

Οι οδηγοί, που εκτός των άλλων θα απωλέσουν και την όποια έκπτωση είχαν σε διόδια του τόπου κατοικίας τους, αντιμέτωποι με την τεράστια ακρίβεια στα καύσιμα, αλλά και συνολικά στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, με οχήματα που επίσης είναι κακοσυντηρημένα λόγω της ανέχειας που βιώνει η λαϊκή οικογένεια, θα καλούνται πλέον να «επιλέγουν» ανάμεσα στα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη των διοδίων και τους κινδύνους της οδήγησης σε δρόμους – καρμανιόλα.

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΙΑ ΔΑΚΡΥΑ!

Οι τοπικοί βουλευτές, πολιτευτές, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι των κομμάτων και των παρατάξεων του συστήματος έχουν μεγάλες ευθύνες για την σημερινή εξέλιξη. Η «τελευταία πράξη του δράματος» φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους.

Όχι μόνο γιατί ποτέ ουσιαστικά δεν αντιτάχθηκαν στην πορεία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, αντίθετα την στήριζαν ανοιχτά και με κάθε τρόπο, αλλά και γιατί πρωτοστάτησαν στην επιχείρηση αποπροσανατολισμού του λαού. Κάθε φορά που οι εκλεγμένοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σύμβουλοι σε Δήμους και Περιφέρεια μετέφεραν τις αγωνίες του λαού για τις εξελίξεις, την αντίθεσή του στους νέους σταθμούς διοδίων που ξεφύτρωναν «σαν τα μανιτάρια» από τον ακριτικό Έβρο ως και την Καβάλα, αυτοί ξεκινούσαν «ανένδοτο αγώνα» … για να μην εγκατασταθούν «στο δικό μας Δήμο», «στη δική μας Περιφέρεια», καλλιεργούσαν δηλαδή τη λογική «να καεί του γείτονα η αυλή»!

Κάθε φορά που το ΚΚΕ τους στρίμωχνε με ερωτήσεις στη βουλή, με ανακοινώσεις και άλλες παρεμβάσεις, αυτοί επιχειρούσαν να καθησυχάσουν το λαό της περιοχής υποστηρίζοντας πως  «αυτά που λέει το ΚΚΕ δεν είναι για τη δική μας περιοχή, δεν πρόκειται να γίνουν».

Και κάθε φορά που τα παραμύθια τους διαψεύδονταν και βρίσκονταν αντιμέτωποι με την οργή του λαού και μεγάλες κινητοποιήσεις, συνέχιζαν την επιχείρηση αποπροσανατολισμού με τα «ηλεκτρονικά διόδια που έρχονται», με τα «αναλογικά διόδια που θα είναι πιο δίκαια», με αντιδράσεις μόνο για τα πλευρικά διόδια και όχι τα μετωπικά κ.ο.κ.

ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΛΛΙΩΣ!

Ο λαός έχει τη δυνατότητα να απορρίψει την πολιτική των κομμάτων που κυβέρνησαν και όσους στηρίζουν τον ίδιο αντιλαϊκό δρόμο, την πολιτική τους στην Τοπική Διοίκηση. Αυτή που αντιμετωπίζει τα έργα που έχει ανάγκη ο λαός ως κόστος και προκρίνει μόνο αυτά που έχουν κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Είναι η πολιτική που οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και θα οδηγήσει και σε νέα μικρότερα ή μεγαλύτερα, αν ο λαός δεν τους «βάλει φρένο».

Σε αγωνιστική συμπόρευση με το ΚΚΕ, που αποκάλυψε τα ψέματα και τα παραμύθια, που ανέδειξε τις αιτίες και τους υπευθύνους, που λέει την αλήθεια στο λαό. Που μπαίνει μπροστά στην οργάνωση των αγώνων και διεκδικεί το αυτονόητο: σύγχρονο δωρεάν και ασφαλές οδικό δίκτυο!

Για να στείλουμε μήνυμα αντίστασης στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που φορτώνει με νέα βάρη στις πλάτες του λαού για να θησαυρίζουν μια χούφτα επιχειρηματικοί όμιλοι.

Με ακόμα πιο δυνατό ΚΚΕ στις ευρωεκλογές στις 9 Ιούνη!

 

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ