ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕ ΛΑΚΚΟΥΒΕΣ, ΕΞΟΓΚΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΗΓΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑ ΦΘΟΡΑΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

  • Σε πάρα πολλά σημεία το οδόστρωμα των δρόμων της Δράμας, εντός του αστικού ιστού, θυμίζει… βομβαρδισμένο τοπίο, με την εικόνα να μη συνάδει με μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη
  • Οι Δραμινές και οι Δραμινοί στερούνται ένα από τα βασικά αγαθά που πρέπει να διέπει την καθημερινότητά τους, τη διέλευση από ασφαλείς δρόμους, οι οποίοι ούτε θα αποτελούν πηγή κινδύνων ούτε θα προκαλούν φθορές στα οχήματά τους

Πολύ σοβαρά προβλήματα καταγράφονται στο οδικό δίκτυο εντός της πόλης της Δράμας, καθώς σχεδόν σε κάθε δρόμο εντοπίζονται λακκούβες, εξογκώματα και μπαλώματα, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η κυκλοφορία των οχημάτων και να δημιουργούνται επικίνδυνες συνθήκες για τους οδηγούς, οι οποίοι θα πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν την πορεία των οχημάτων τους παρά τα τραντάγματα, τα οποία κατά περιπτώσεις μπορεί να είναι και συνεχή.

Μάλιστα, τα προβληματικά σημεία εντός της πόλης της Δράμας δεν είναι μεμονωμένα σε συγκεκριμένους δρόμους, αλλά εντοπίζονται στο σύνολο του οδικού δικτύου, τόσο σε πολυσύχναστους δρόμους με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, όσο και σε δρόμους σε επίπεδο γειτονιών με μικρότερη χρήση από τους οδηγούς τετράτροχων ή δίτροχων οχημάτων. Το σίγουρο είναι ότι σε πάρα πολλά σημεία το οδόστρωμα των δρόμων της Δράμας, εντός του αστικού ιστού, θυμίζει… βομβαρδισμένο τοπίο, με την εικόνα να μη συνάδει με μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη.

Στο φωτογραφικό υλικό που παρουσιάζει η εφημερίδα «Εργασία… συν» περιλαμβάνονται προβληματικά σημεία σε βασικούς οδικούς άξονες, οι οποίοι συνδέουν τις γειτονιές της Δράμας με το κέντρο της πόλης, όπως η οδός Γούναρη, η οδός Οδυσσέως, η οδός Ιουστινιανού, η οδός Πατριάρχου Διονυσίου, η οδός Λεωφόρος Στρατού… Σίγουρα όμως δεν είναι μόνο αυτές οι οδοί με προβληματικό οδόστρωμα στη Δράμα. Δίχως ίχνος υπερβολής σε κάθε δρόμο υπάρχει κάποιο σημείο που απαιτεί μεγάλη προσοχή και υψηλή οδηγική ετοιμότητα, καθώς πάντοτε ελλοχεύει ο κίνδυνος η διέλευση από μια λακκούβα, ένα εξόγκωμα ή ένα μπάλωμα να έχει αποτέλεσμα μια στραβοτιμονιά. Ιδιαίτερα μάλιστα για τους χρήστες δίκυκλων οχημάτων, οι οποίοι είναι περισσότερο εκτεθειμένοι και κινδυνεύουν λόγω του κακού οδοστρώματος να χάσουν την ισορροπία τους.

Πέρα όμως από τους σοβαρούς κινδύνους για πρόκληση ατυχημάτων, η κατάσταση στους δρόμους της πόλης της Δράμας καταπονεί τα οχήματα όσων τους χρησιμοποιούν, καθώς προκαλούνται φθορές σε αναρτήσεις, ζάντες και ελαστικά, αλλά και σε εξατμίσεις ή φανάρια όσων οχημάτων είναι χαμηλά σε ύψος.

Η καθημερινή χρήση των προβληματικών δρόμων και η συνεχής οδήγηση μετ’ εμποδίων είναι σίγουρο ότι επιτείνει τα νεύρα των οδηγών. Μάλιστα, αρκετοί εξ αυτών δεν αρκούνται στην παραδοσιακή μέθοδο αντίδρασης με την έκφραση της δυσαρέσκειάς τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αλλά φροντίζουν να εκφράζουν ευρύτερα τα παράπονά τους, είτε μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε στις διά ζώσης συνομιλίες τους με τα οικεία τους πρόσωπα.

Το πρόβλημα με τους δρόμους στη Δράμα φαίνεται να εντάθηκε μετά την έναρξη των εργασιών για το δίκτυο του φυσικού αερίου, όμως σίγουρα δεν οφείλεται μόνο σε αυτό το γεγονός. Εξάλλου, προβληματικά σημεία καταγράφονται σε όλο το οδικό δίκτυο εντός του αστικού ιστού, ακόμη και σε περιοχές που ουδεμία σχέση έχουν με τα έργα για το φυσικό αέριο, απέχοντας αρκετά μεγάλη απόσταση από τα σημεία παρέμβασης.

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας (Δευτέρα 16 Μαΐου) είχε τεθεί, μέσω ερωτημάτων από Δημοτικούς Συμβούλους των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, το πρόβλημα που προκαλείται στους δρόμους από τις εργασίες του φυσικού αερίου, με τον Δήμαρχο Δράμας κ. Χριστόδουλο Μαμσάκο να παραδέχεται πως η κατάσταση είναι πολύ άσχημη για την πόλη, υπογραμμίζοντας όμως πως δεν ευθύνεται ο Δήμος για ό,τι συμβαίνει. Μάλιστα, ο κ. Μαμσάκος, είχε απειλήσει ακόμη και με προσφυγή στη Δικαιοσύνη, δίνοντας διορία λίγων ημερών, εφόσον ο εργολάβος των έργων του φυσικού αερίου δεν προχωρούσε σε κλείσιμο με ασφαλτικό των τομών που ανοίγονταν. Φαίνεται πάντως πως σε αυτό το επίπεδο το πρόβλημα να έχει διευθετηθεί, καθώς ήδη υπάρχουν αρκετά σημεία στα οποία έχουν «τρέξει» έργα για το φυσικό αέριο και οι τομές κατά μήκος των δρόμων έχουν κλείσει με άσφαλτο.

Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, είχε αναφερθεί από τον Δημοτικό Σύμβουλο της παράταξης «πόλη+ζωή» κ. Φώτη Νικολαΐδη πως «χρειάζεται SUV και να είσαι δεινός οδηγός για να διασχίσεις την Ιουστινιανού», όμως η συγκεκριμένη οδός φαίνεται να αποτελεί απλά την… κορυφή του παγόβουνου στο πρόβλημα των δρόμων της Δράμας. Διάσπαρτα εντός της πόλης, στο κέντρο αλλά και στις γειτονιές της Δράμας, υπάρχουν προβληματικά σημεία που δυσχεραίνουν τη ζωή των οδηγών και απαιτούν υψηλή εγρήγορση.

Χωρίς πολιτική βούληση και γενναίες χρηματοδοτήσεις για – έστω τμηματικές- ασφαλτοστρώσεις και βελτιώσεις του οδοστρώματος, αυτή η προβληματική κατάσταση θα επιτείνεται λόγω της αυτονόητης φθοράς που επιφέρει ο χρόνος και η καθημερινή χρήση, με αποτέλεσμα οι Δραμινές και οι Δραμινοί να στερούνται ένα από τα βασικά αγαθά που πρέπει να διέπει την καθημερινότητά τους, τη διέλευση από ασφαλείς δρόμους, οι οποίοι ούτε θα αποτελούν πηγή κινδύνων ούτε θα προκαλούν φθορές στα οχήματά τους…